H Κρήτη «επιχειρεί» και μας καλεί να στηρίξουμε αυτό που είμαστε

Το ξεχωριστό και βιώσιμο brand «MUSA» μας δείχνει πώς.
Open Image Modal

Δεν είναι τυχαίο ότι η λέξη κρίση προέρχεται από το ρήμα κρίνω. Σε μια κρίση και μάλιστα πολύπλευρη όπως αυτή που ζούμε εδώ και σχεδόν δύο χρόνια, όλα κρίνονται, αλλάζουν και ανατρέπονται. Η σημερινή συγκυρία αποτελεί μια δοκιμασία, αλλά και μια πρόκληση: πώς θα ανταποκριθούμε σχεδόν αντανακλαστικά στα νέα δεδομένα. Εκεί που νομίζουμε ότι τα πάντα έχουν καταρρεύσει, να βρούμε νέες διεξόδους.

Για πολλούς αυτή η κρίση αποτέλεσε τη βάση για μια εσωτερική αναζήτηση με σκοπό να βρουν αυτό που πραγματικά θέλουν να κάνουν στη ζωή τους. Γιατί όταν όλα έχουν χαθεί, υπάρχουν δύο δρόμοι: είτε να κάτσεις να σκέφτεσαι τι χάθηκε, είτε να δράσεις. Ανάμεσα σε αυτούς που αποφάσισαν να δράσουν είναι και η Κρητικιά Νάσια Φιλιππίδη. 

Η Νάσια μεγάλωσε στον Άγιο Νικόλαο της Κρήτης. Στα 18 της ήρθε στην Αθήνα, όπου σπούδασε Marketing στην ΑΣΟΕΕ και έκανε μεταπτυχιακό στην Αγγλία. Εκεί ήρθε σε πρώτη επαφή με το κομμάτι της βιωσιμότητας στη μόδα. Για χρόνια εργαζόταν σε εταιρείες σε Ελλάδα, Μιλάνο και Αγγλία, ώσπου κάποια στιγμή αποφάσισε να μπει στον κόσμο της επιχειρηματικότητας. Σε ηλικία 26 ετών ξεκίνησε με τον πατέρα της ένα travel agency από το μηδέν στην Αθήνα, το οποίο “έτρεξε” μέχρι το ξέσπασμα της πανδημίας.

Αν και με μικρό budget και σε μια περίοδο αρκετά αβέβαιη, αποφάσισε να αλλάξει σελίδα και να κάνει κάτι που πάντα ήθελε, αλλά έμενε σιωπηλό στο πίσω μέρος του μυαλού της: να φτιάξει το δικό της brand με ρούχα, τη MUSA.
“Πάντα λάτρευα τη μόδα. Η μητέρα μου είχε μαγαζί με ρούχα στον Άγιο Νικόλαο και έτσι από μικρή ήμουν ανάμεσα σε όμορφα υφάσματα. Με το ξέσπασμα της πανδημίας και με το “πάγωμα” των ταξιδιών, αποφάσισα να κάνω κάτι διαφορετικό. Και το κάνω ακόμα. Και το αγαπώ πολύ. Και βρήκα και τον δρόμο μου. Πιστεύω πως πάντα μέσα από μία δυσκολία μπορείς να ανακαλύψεις κάτι που δεν είχες σκεφτεί μέχρι τώρα και να σου ανοίξει άλλα μονοπάτια, τα οποία θα είναι και πολύ καλύτερα από τα προηγούμενα” εξήγησε η Νάσια.

 

Open Image Modal
Βρες όλη τη συλλογή

Τη νοοτροπία να μην τα παρατάει ποτέ, αλλά και το μικρόβιο της επιχειρηματικότητας το πήρε από τη μητέρα της.

“Είναι το πρότυπό μου. Ήταν χωρισμένη μητέρα, εργαζόμενη και φοιτήτρια μαζί. Μεγάλωνε 2 παιδιά, είχε ένα μαγαζί μόνη της και παράλληλα σπούδαζε Marketing εξ αποστάσεως. Θεωρώ ότι οι γυναίκες έχουμε πολύ δύναμη μέσα μας και αν θέλουμε κάτι θα βρούμε τον τρόπο να το κάνουμε” εξήγησε.

Open Image Modal
Βρες το sweatshirt και επέλεξε τη μούσα που σε εκφράζει

Όπως λοιπόν, η μητέρα της την ενέπνευσε να κάνει αυτό που μέχρι τότε θεωρούσε άπιαστο όνειρο, έτσι και η ίδια θέλει μέσα από το brand της να εμπνεύσει, να ενδυναμώσει και να βοηθήσει τις υπόλοιπες γυναίκες να αγαπήσουν αρχικά αυτό που είναι και στη συνέχεια να γίνουν οι “μούσες” αυτού που πραγματικά τις εκφράζει.

“Το όνομα MUSA προέκυψε από τις 9 μούσες της ελληνικής μυθολογίας στο επίπεδο του γυναικείου empowerment. Δηλαδή κάθε γυναίκα έχει τη δική της προσωπικότητα και όπως οι 9 μούσες είχαν τα δικά τους γνωρίσματα που τα υποστήριζαν και τα αγαπούσαν, έτσι και ο κάθε άνθρωπος θα πρέπει να αγαπάει τον εαυτό του με τα καλά και τα κακά του, τον οποίο μπορεί να υποστηρίζει και μέσα από το στυλ του. Δεν μας φοράει το ρούχο, τα φοράμε για να δείξουμε τον εαυτό μας” μας είπε. 

 

Open Image Modal
1
Βρες όλη τη συλλογή

Η MUSA είναι ένα sustainable και από κάθε άποψη ηθικό ελληνικό brand. Όλα τα ρούχα φτιάχνονται από βιώσιμα υλικά, τα οποία προμηθεύεται από Έλληνες παραγωγούς ή ελληνικές εταιρείες. Τα πάντα σχεδιάζονται από την ίδια και ράβονται στην Ελλάδα από μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις, θέλοντας να ενισχύσει την τοπική οικονομία.

Παράλληλα, το brand της στηρίζει τη zero-waste φιλοσοφία και είναι cruelty-free. Χρησιμοποιεί δημιουργικά κάθε περίσσευμα υφάσματος και δεν υπάρχει στο brand της τίποτα δερμάτινο. Ακόμα και οι τσάντες της είναι φτιαγμένες από βιώσιμες εναλλακτικές, όπως είναι το pinatex που δημιουργείται από ίνες waste φύλλων ανανά.

Open Image Modal
Βρες την τσάντα

Τα ρούχα της είναι minimal, ώστε να μπορούν να φορεθούν από το πρωί μέχρι το βράδυ σε πολλές διαφορετικές περιστάσεις, στηρίζοντας και με αυτό τον τρόπο τη νοοτροπία της βιωσιμότητας. Γιατί δεν χρειαζόμαστε πολλά, από τη στιγμή που μπορούμε να ξεχωρίσουμε με “λίγα και καλά”.

 

Open Image Modal
Βρες όλη τη συλλογή

Παράλληλα, με τη MUSA δημιούργησε και το FASMA MAG, το πρώτο online περιοδικό βιώσιμης και ηθικής μόδας στην Ελλάδα, σε μια προσπάθεια να δημιουργήσει ένα community στην Ελλάδα που ενδιαφέρεται να κάνει την καθημερινότητά του πιο φιλική προς το περιβάλλον και το σώμα του. 

Η Νάσια Φιλιππίδη είναι ένα τρανταχτό παράδειγμα νεανικής-γυναικείας επιχειρηματικότητας που κατάφερε να ελιχθεί και να εξελιχθεί παρά των συνθηκών και να δημιουργήσει κάτι όχι απλώς όμορφο, αλλά και που έχει κάτι να πει.