Περιεχόμενο στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης

Περιεχόμενο στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης
Open Image Modal
krung99 via Getty Images

Ενα απο τα σημαντικότερα στοιχεία μιας επιτυχημένης παρουσίας στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης είναι η δημιουργία περιεχομένου που όχι μόνο θα ξεχωρίζει αλλά και θα δημιουργεί εκείνα τα συναισθήματα στο κοινό ώστε να τους ωθήσει προς συγκεκριμένες ενέργειες.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Όπως λέει και ο κανόνας “το περιεχόμενο είναι βασιλιάς” και αυτό ισχύει σε μεγάλο βαθμό. Άλλωστε για τον λόγο αυτό υπάρχουν και οι εξειδικευμένοι Content Creators οι οποίοι αναλαμβάνουν να δημιουργήσουν περιεχόμενο αξίας για να προωθήσουν ενα προϊόν, υπηρεσία ή Μάρκα αποτελεσματικά.

Τί είναι όμως περιεχόμενο αξίας; Περιεχόμενο αξίας είναι αυτό το οποίο θα βοηθήσει τους πελάτες μου να μορφωθούν, να γίνουν καλύτεροι, να τους εμπνεύσει και να βοηθήσει γενικότερα να έχουν μια καλύτερη ποιότητα ζωής.

Η πληροφόρηση λοιπόν για ένα προϊόν ή υπηρεσία μεταφέρεται με ένα αποτελεσματικό και δημιουργικό τρόπο ώστε ο πελάτης να εμπιστευτεί την Μάρκα ότι μπορεί να του προσφέρει αξία στην ζωή του. Πάρτε για παράδειγμα μια εταιρία πώλησης ασφαλειών. Αξία για τον πελάτη θα ειναι να τον βοηθήσει η εταιρία να μορφωθεί και να μάθει πως θα σχεδιάσει το δικό του μέλλον και της οικογένειας του για να καλύψει όλα τα ενδεχόμενα που μπορεί να προκύψουν. Το κατάλληλο περιεχόμενο λοιπόν μπορεί να χτίσει την πρώτη σχέση εμπιστοσύνης του πελάτη με την μάρκα προτού η σχέση αυτή προχωρήσει στο επόμενο στάδιο. Στην αντίθετη περίπτωση ένα κακό περιεχόμενο μπορεί να έχει το ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα.

Αφού είναι πλέον ξεκάθαρο τι είναι περιεχόμενο αξίας στην συνέχεια θα πρέπει να προσδιορίσουμε και να κατανοήσουμε τι χρειάζεται για να το δημιουργήσουμε. Οι επιλογές είναι πολλές και φυσικά μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε αρκετές από αυτές ταυτόχρονα. Πριν αποφασίσουμε όμως για το δημιουργικό κομμάτι θα πρέπει να έχουμε υπόψιν μας σε ποιά Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης θα το διανέμουμε - προωθήσουμε. Αυτό είναι εξίσου σημαντικό γιατί όπως λέει ο δεύτερος κανόνας “αν το περιεχόμενο είναι ο βασιλιάς, τότε η διανομή είναι η βασίλισσα”.

Αφού εντοπίσουμε ποιά Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης χρησιμοποιεί το κοινό που μας ενδιαφέρει τότε αναλόγως μπορούμε να δημιουργήσουμε το κατάλληλο περιεχόμενο το οποίο θα επικοινωνεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το μήνυμά μας. Αν δηλαδή θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε το Facebook και το Instagram τότε οι δυνατότητες της κάθε πλατφόρμας μας δίνουν διαφορετικές επιλογές όσο προς την δημιουργία του περιεχομένου αλλά και την διανομή του.

Καταλήγοντας λοιπόν στο δημιουργικό κομμάτι τα στοιχεία που θα πρέπει να λάβουμε υπόψιν είναι τα εξής:

1) Ποιό είναι το κεντρικό μήνυμα της καμπάνιας που πρέπει να βγει προς τα έξω

2) Ποιό είναι το κοινό μας

3) Ποιά ΜΚΔ χρησιμοποιεί

4) Τι δυνατότητες μου παρέχουν τα ΜΚΔ που θα χρησιμοποιήσω

5) Σε τι μορφή θα περάσω το μήνυμα μου (βίντεο, φωτογραφία, σχεδιαστικό κλπ)

6) Ποιές λέξεις - κείμενο είναι καταλληλότερο

7) Πόση θα είναι η διάρκεια του μηνύματος και της καμπάνιας συνολικά

8) Πως συνδέω το δημιουργικό με κάποια ενέργεια που ζητώ εκ μέρους του υποψήφιου πελάτη

9) Με ποιο τρόπο θα μετρήσω την αποτελεσματικότητα του περιεχομένου μου

10) Ποιά συναισθήματα μπορώ να δημιουργήσω

Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα πιό πάνω τότε μπορούμε να ακολουθήσουμε μια διαδικασία δημιουργίας περιεχομένου η οποία θα έχει όλα εκείνα τα απαραίτητα στοιχεία ώστε να είναι επιτυχημένη.