Πώς η κοινωνική αποστασιοποίηση έκανε το Instagram Live δημοφιλές

H αναγνώριση των συμμετεχόντων στο Live δημιουργεί μια δυνατή σύνδεση και την αίσθηση ότι δεν είμαστε μόνοι.
Open Image Modal
Deagreez via Getty Images
Πώς η κοινωνική αποστασιοποίηση έκανε το Instagram Live δημοφιλές.

Οι χρήστες του Instagram είχαν τη δυνατότητα να καταγράψουν τον εαυτό του σε βίντεο και να το αναρτήσουν σε ζωντανή μετάδοση τον Νοέμβριο του 2016, όμως η υπηρεσία έγινε δημοφιλής κατά τη διάρκεια της καραντίνας, λόγω της εξάπλωσης του κορονοϊού παγκοσμίως.  

Εκατομμύρια κόσμου αναζητούν ανθρώπινη επαφή ενώ βρίσκονται σε κοινωνική αποστασιοποίηση και το Instagram Live (επιτέλους) αξιοποιήθηκε.

Ο Τζαρλς Πόρτς, επικεφαλής των διεθνών συνεργασιών στο Instagram λέει στο Bustle ότι η υπηρεσία έχει «εκτοξευτεί». Σύμφωνα με τον Πόρτς, τον Απρίλιο η τηλεθέαση αυξήθηκε κατά 70%. Γυμναστές χρησιμοποιούν το Live για να διδάξουν διαδικτυακά, σεφ μαγειρεύουν και προτείνουν συνταγές για το σπίτι, δημοσιογράφοι κάνουν συνεντεύξεις με σχολιασμό από τους θεατές, οι φίλοι δείχνουν πώς περνούν την καραντίνα πιο ευχάριστα και δημιουργικά. Οι διασημότητες χωρίζουν τις οθόνες του live, συνομιλούν μεταξύ τους και συνδέονται με τους θαυμαστές.

Ο κλινικός ψυχολόγος Δρ. Τζόσουα Κλάποου, εξηγεί ότι ενώ το Live Story «δεν είναι τόσο οικείο όπως η τηλεόραση ή μια τηλεδιάσκεψη, η αναγνώριση των συμμετεχόντων στο Live δημιουργεί μια δυνατή σύνδεση και την αίσθηση ότι δεν είμαστε μόνοι». Όταν οι άνθρωποι «μας επιτρέπουν να εισέλθουμε στον κόσμο τους σε πραγματικό χρόνο, αισθανόμαστε πιο βαθιά την αίσθηση της σύνδεσης στην κοινή μας καθημερινότητα». Αυτή η ειλικρίνεια, εξηγεί, μπορεί να μας κάνει να αισθανθούμε ότι είμαστε ορατοί και συμμετέχουμε, ακόμα κι αν βρισκόμαστε στην απομόνωση, χωρίς μικρόφωνο και κάμερα.

Η αίσθηση της ένταξης σε μια ομάδα μεταφράζεται σε «δέσμευση». Για παράδειγμα, όπως τονίζει και ο Πορτς, οι Τζον Λέτζεντ, Μάιλι Σάιρους, Τζάστιν Μπίμπερ και άλλοι τραγουδιστές, κάνουν Live συναυλίες στο Instagram από τα σπίτια τους και οι θαυμαστές συμμετέχουν. Ωστόσο, οι διασημότητες από το χώρο της ψυχαγωγίας όχι μόνο χρησιμοποιούν την εφαρμογή για να προωθήσουν τη δουλειά τους, αλλά για να επικοινωνήσουν θετικά μηνύματα εν μέσω της κρίσης που βιώνουμε.

Open Image Modal
Deagreez via Getty Images
Οι φίλοι δείχνουν πώς περνούν την καραντίνα πιο ευχάριστα και δημιουργικά.

Ο Φράνκι Σελένζα, σεφ και παρουσιαστής έχει διοργανώσει έναν μεγάλο αριθμό Instagram Live τις τελευταίες ημέρες. «Η ανταπόκριση του κοινού είναι πολύ θετική και ο κόσμος είναι ευγνώμων για το χρήσιμο περιεχόμενο στην πλατφόρμα. Προσωπικά μου δίνει κίνητρο να διατηρήσω ένα πρόγραμμα», λέει ο σεφ.

«Το Instagram Live δεν δημιουργήθηκε με σκοπό να αποκτήσει μια παραγωγή επιπέδου τηλεόρασης, η ωμή, ατελής εικόνα και το πρόσωπο με πρόσωπο ήταν πάντα ο στόχος», εξηγεί ο Πορτς.

Πηγή: Bustle