To #dieselgate και τα "greek statistics"

Το γερμανικό σοκ δεν μπορεί παρά να μη μου φέρει στο μυαλό το αντίστοιχο πλήγμα αξιοπιστίας, οχι σε εμπορικό αλλά σε πολιτικό επίπεδο, της Ελληνικής Κυβέρνησης το 2009. Ήταν τότε που ο πρώην Πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου ανακοίνωσε στον ελληνικό λαό ότι το έλλειμμα δεν ήταν στο 6%, όπως υποστήριζε η προηγούμενη κυβέρνηση Καραμανλή και η ΕΛΣΤΑΤ, αλλά στο 15,6%.
Alexander Koerner via Getty Images

18 δισ. πρόστιμο επέβαλαν οι αμερικανικές αρχές στον γερμανικό κολοσσό αυτοκινήτων Volkswagen για το λογισμικό του με το οποίο ξεγελούσε τα τεστ εκπομπής ρύπων. Ο λογαριασμός όμως δεν σταματά εκεί, αφού η εταιρία-μητέρα μεταξύ άλλων της Audi και της Skoda έχει να αντιμετωπίσει τις ανυπολόγιστες ζημιές του κόστους απόσυρσης αλλά και τις συναλλαγές της με συνεργαζόμενα δίκτυα σε όλο τον πλανήτη.

Φυσικά και τα χρήματα είναι πρόβλημα, αλλά όχι το πιο σημαντικό, για μια βιομηχανία με κύκλο εργασιών μεγαλύτερο από 350 δισ. το χρόνο.

Αυτό για το οποίο φαίνεται να ανησυχούν περισσότερο οι Γερμανοί είναι η ζημιά που θα προκαλέσει το σκάνδαλο στην αξιοπιστία των προϊόντων τους. Η απάτη της Volkswagen αποτελεί το ισχυρότερο στην ιστορία πλήγμα του "Made in Germany", του πιστοποιητικού γερμανικής προέλευσης προϊόντων που μέχρι χθες είχε ταυτιστεί με την κατασκευαστική τελειότητα. Και μαζί με τα προϊόντα και η μεγαλύτερη εξαγωγική οικονομία της Ευρώπης πρώτη φορά φλερτάρει με την κατάρα της εμπορικής «αναξιοπιστίας».

Θέλουμε μια κυβέρνηση που θα φροντίζει το κύρος του "Greek Government" με τον ίδιο ζήλο που οι Γερμανοί φροντίζουν το "Made in Germany".

Το γερμανικό σοκ δεν μπορεί παρά να μη μου φέρει στο μυαλό το αντίστοιχο πλήγμα αξιοπιστίας, οχι σε εμπορικό αλλά σε πολιτικό επίπεδο, της Ελληνικής Κυβέρνησης το 2009. Ήταν τότε που ο πρώην Πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου ανακοίνωσε στον ελληνικό λαό ότι το έλλειμμα δεν ήταν στο 6%, όπως υποστήριζε η προηγούμενη κυβέρνηση Καραμανλή και η ΕΛΣΤΑΤ, αλλά στο 15,6%. Λόγω της δικής μας απάτης, όπως έχει καταγραφεί από ξένους δημοσιογράφους, την εποχή εκείνη ένα από τα ανέκδοτα των Βρυξελλών ήταν «αυτά τα στατιστικά είναι έγκυρα ή τίποτα Greek Statistics;» - λίγο πολύ όπως λέμε εμείς «κινέζικο είναι;».

Όπως τώρα η αναξιοπιστία της γερμανικής Volkswagen αποτελεί «βούτυρο στο ψωμί» των εμπορικών ανταγωνιστών της Γερμανίας, έτσι και τότε η αναξιοπιστία της ελληνικής Κυβέρνησης υπήρξε η αιτία που βρεθήκαμε ξαφνικά στη γωνία της Ευρώπης. Η ζημία - στην πρώτη περίπτωση οικονομική, στην δεύτερη πολιτική με οικονομικές συνέπειες - μπορεί να περιοριστεί, αλλά μόνο εφόσον πρώτα περιοριστεί το πλήγμα της αξιοπιστίας. Αυτό οι Γερμανοί το ξέρουν πολύ καλά και συστρατεύονται εξαρχής στην προσπάθεια να προστατευθεί το "Made in Germany".

Δυστυχώς, όμως, τα τελευταία χρόνια και με αποκορύφωμα τη στατιστική απάτη η ελληνική Κυβέρνηση έχει υπάρξει αρκετές φορές αναξιόπιστη, θέτοντας τη χώρα στο περιθώριο ξανά και ξανά. Ας ελπίσουμε ότι η νέα Κυβέρνηση Τσίπρα που ξεκινά σήμερα, θα επιλέξει τον δρόμο της αξιοπιστίας και δεν θα διστάσει να αποστασιοποιηθεί ακόμη και από τον πρότερο εαυτό της. Θέλουμε μια κυβέρνηση που θα φροντίζει το κύρος του "Greek Government" με τον ίδιο ζήλο που οι Γερμανοί φροντίζουν το "Made in Germany".

Γιατί πρώτα και πάνω απ' όλα χρειαζόμαστε μια ελληνική Κυβέρνηση, που ανεξαρτήτως από το ποιον αποτελείται, θα κινείται στον δρόμο της διαφάνειας και της συνέπειας απέναντι στον Λαό και τους εταίρους.

Δημοφιλή