100 χρόνια ΝΙΚ. Ι. ΘΕΟΧΑΡΑΚΗΣ Α.Ε.

Ο Τάκης Θεοχαράκης, αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ιστορικήςεταιρείας, αποκαλύπτει την πορεία προς την καταξίωση.
.
.
.

Δεν είναι και πολλές εταιρείες, οικογενειακές, που καταφέρνουν όχι μόνο να αντέχουν στο πέρασμα του χρόνου, αλλά να συμπληρώνουν, μάλιστα, και 100 χρόνια από την ίδρυσή τους.

Η ΝΙΚ. Ι. ΘΕΟΧΑΡΑΚΗΣ αποτελεί τρανό παράδειγμα μιας εταιρείας που γιγαντώθηκε μέσα σε αυτά τα 100 χρόνια, έχοντας προμετωπίδα αντιπροσώπευσης μιας μάρκας που γράφει τη δική της παγκόσμια ιστορία στην αυτοκίνηση: τη Nissan.

Μιλήσαμε με τον Τάκη Θεοχαράκη, αντιπρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ιστορικής εταιρείας, προκειμένου να μάθουμε το πώς ξεκίνησε αυτή η διαδρομή και ποιο θα είναι το μέλλον της.

- Κύριε Θεοχαράκη αντιπροσωπεύετε στην Ελλάδα έναν από τους σημαντικότερους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Μάλιστα η Nissan Νικ Ι Θεοχαράκης ήταν η εταιρεία η οποία εισήγαγε πρώτη στην Ευρώπη τα αυτοκίνητα της Datsun και της Nissan 60 χρόνια πίσω. Ποια είναι τα πιο χαρακτηριστικά ορόσημα αυτής της συνεργασίας;

Η έναρξη της συνεργασίας μας με τη Nissan, το 1961, ήταν σίγουρα το σημαντικότερο ορόσημό μας. Ήταν η πρώτη αντιπροσώπευση της Nissan στην Ευρώπη και μία από τις πρώτες παγκοσμίως. Ωστόσο οι βάσεις μπήκαν πολύ νωρίτερα, πριν από ακριβώς 100 χρόνια, το 1924, όταν ο Νικόλαος Θεοχαράκης ίδρυσε την εταιρεία μας. Από εκεί και πέρα πολλά και σημαντικά ακολούθησαν: Το 1980 η θεμελίωση του εργοστασίου συναρμολόγησης αυτοκινήτων στον Βόλο. Το 1994 η θεμελίωση του πρότυπου κέντρου διανομής ανταλλακτικών στον Ασπρόπυργο. Το 1995 η παραγωγή 170.000 αυτοκινήτων στο εργοστάσιό μας στον Βόλο. Το 2015 η επίτευξη 600.000 πωλήσεων νέων αυτοκινήτων Nissan στην Ελλάδα. Και βέβαια το 2023, οπότε γιορτάζουμε τα 100 χρόνια από την ίδρυση της εταιρείας μας.

- Διαπιστώνουμε ότι η Nissan τα τελευταία χρόνια έχει κάνει γρήγορα βήματα προς την ηλεκτροκίνηση. Τι μπορούμε να περιμένουμε από την εταιρεία;

Η Nissan είναι πρωτοπόρος στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, καθώς ήταν η πρώτη εταιρεία που μπήκε στην μαζική παραγωγή 100% ηλεκτρικού αυτοκινήτου, με το Leaf το 2010. Η πρωτοπορία, λοιπόν, είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το όνομα Nissan, είναι μέρος του DNA μας. Συγκεκριμένα, στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, επενδύουμε συνεχώς σε νέες τεχνολογίες: από 100% ηλεκτρικά αυτοκίνητα, έως υβριδικά, αλλά και μοναδικά συστήματα ηλεκτροκίνησης όπως το πρωτοποριακό e-power. Στο άμεσο μέλλον η Nissan θα αυξήσει τον αριθμό των «εξηλεκτρισμένων» μοντέλων για να καλύψει τις αυξανόμενες ανάγκες των πελατών για συναρπαστικά και διαφορετικά οχήματα, παρουσιάζοντας 27 νέα ηλεκτροκίνητα μοντέλα, συμπεριλαμβανομένων 19 νέων EV, έως το 2030. Πολύ σύντομα περιμένουμε, ως 100% ηλεκτρικά, τον αντικαταστάτη του Micra και τον αντικαταστάτη του Leaf.

.
.
SEBASTIEN MAUROY

- Σε αυτή τη διαδρομή η Nissan επιλέγει να συνεχίσει με SUV αμαξώματα. Το κάνει επειδή η τάση στην Ευρώπη είναι αυτά τα αμαξώματα; Στην Ελλάδα κοντεύουν να φθάσουν το 55%. Και επιπλέον, θεωρείτε ότι αυτή η τάση θα συνεχιστεί για πολλά χρόνια;

Όπως ανέφερα, η πρωτοπορία είναι κυρίαρχο χαρακτηριστικό μας. Είναι κάτι που ισχύει έντονα και στον τομέα του σχεδιασμού. Το 2007 δημιουργήσαμε μια νέα κατηγορία στα SUV με το λανσάρισμα του πρώτου crossover, του Nissan Qashqai, το 2010 τολμήσαμε με το πρωτοποριακό crossover Nissan Juke και συνεχίζουμε να δείχνουμε τον δρόμο στα SUV. Η τάση είναι σαφής και στην Ευρώπη αλλά και στην Ελλάδα, καθώς και όλοι οι άλλοι κατασκευαστές ακολούθησαν, με προτάσεις σε αυτά τα αμαξώματα που ζητούν σήμερα οι αγοραστές νέων αυτοκινήτων. Ωστόσο, στη Nissan δεν ξεχνάμε και τις άλλες σχεδιαστικές ανάγκες αλλά και την τεράστια κληρονομιά που έχουν δημιουργήσει άλλα αυτοκίνητα, όπως το Micra στο segment B. Πολύ σύντομα, θα παρουσιαστεί ο αντικαταστάτης του Micra και είμαι σίγουρος ότι ο κόσμος θα αναγνωρίσει και πάλι τις μοναδικές ικανότητες των σχεδιαστών μας.

- Το πάρκο των κυκλοφορούντων οχημάτων της Nissan στην Ελλάδα είναι πολύ μεγάλο. Πόση βαρύτητα δίνετε στο after sales;

Πράγματι το πάρκο των αυτοκινήτων Nissan στην Ελλάδα είναι πολύ μεγάλο. Ενδεικτικά αναφέρω ότι αριθμεί 250.000 αυτοκίνητα από το 2000 έως σήμερα. Για εμάς, η σημασία του After Sales είναι θεμελιώδης. Δεν είμαστε απλά μια εμπορική εταιρεία που πουλάει αυτοκίνητα, αλλά μια εταιρεία παροχής υπηρεσιών. Η ικανοποίηση του πελάτη είναι βασικός πυλώνας της στρατηγικής και της φιλοσοφίας της εταιρείας μας και είναι άρρηκτα, πιστεύω, συνδεδεμένη με το όνομα της εταιρείας μας. Μέσα από το Δίκτυο των Εξουσιοδοτημένων Συνεργείων μας επενδύουμε ιδιαίτερα στο After Sales καθώς μέσα από τις κατάλληλες υπηρεσίες μετά την πώληση συμβάλλουμε θετικά στο brand image της Nissan στη χώρα μας, έχουμε ικανοποιημένους πελάτες και διαρκή επιτυχία. Σημειωτέον ότι πρόσφατα βραβευτήκαμε από τη Nissan Europe για την πολύ υψηλή μας επίδοση στην Έρευνα Ικανοποίησης Πελατών στο After Sales.

.
.
.

- Η Nissan Νικ. Ι. Θεοχαράκης ήταν η πρώτη εταιρεία που έβαλε φωτοβολταϊκά στις οροφές των εγκαταστάσεών της τόσο στην Ελευσίνα όσο και στην Αθήνα. Η κίνηση αυτή απέδωσε καρπούς; Καλύπτετε ένα μεγάλο μέρος των ενεργειακών σας αναγκών;

Για εμάς, ανέκαθεν οι στρατηγικές που έχουν να κάνουν με την αειφορία και την προστασία του περιβάλλοντος ήταν σε πρώτη προτεραιότητα. Σε αυτή την λογική επενδύσαμε πρώτοι σε φωτοβολταϊκά συστήματα και πολλές άλλες συναφείς δράσεις. Με την πρόσφατη επέκταση της επένδυσής μας σε φωτοβολταϊκά πάνελ, η εταιρεία καλύπτει ένα ποσοστό που αγγίζει πλέον το 80% των υφιστάμενων ενεργειακών αναγκών της, έχοντας ως στόχο το 100% στο άμεσο μέλλον. Παράλληλα, η Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε. επενδύει σε συστήματα και τεχνολογίες για επιπλέον εξοικονόμηση ενέργειας (φωτισμός LED, αυτοματισμοί, συστήματα κλιματισμού κ.α.), ενέργειες οι οποίες επιφέρουν μειώσεις της τάξης του 20% της συνολικής κατανάλωσης σε ηλεκτρικό ρεύμα. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα υφιστάμενα φωτοβολταϊκά συγκροτήματα, συνολικής ονομαστικής ισχύος 700kW, συνεισφέρουν σε μια ετήσια αποφυγή εκπομπών CO2 (σε σχέση με ενέργεια προερχόμενη από ορυκτά καύσιμα) που ανέρχεται ήδη αθροιστικά σε 678 τόνους!

- Θα ήθελα το σχόλιο σας για την πορεία των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στην χώρα μας. Παρατηρούμε τα τελευταία χρόνια ότι υπάρχει μία σημαντική άνοδος. Ωστόσο, πάνω από το μισό των πωλήσεων είναι με μίσθωση, rent a car και leasing. Θεωρείτε ότι σε λίγα χρόνια θα μπαίνουν λιγότεροι πελάτες στα καταστήματα για να αγοράσουν ένα αυτοκίνητο;

Καθώς η οικονομία της Ελλάδας ανακάμπτει, η αγορά του αυτοκινήτου ακολουθεί και αυτή με αυξητικούς ρυθμούς. Έτσι, φέτος θα ξεπεράσει τα επίπεδα του 2019, δηλαδή την προ κορωνοϊού εποχή. Η ζήτηση είναι ισχυρή, ωστόσο έχουμε να αντιμετωπίσουμε προκλήσεις που έχουν να κάνουν με αύξηση του κόστους των αυτοκινήτων λόγω αύξησης του κόστους των πρώτων υλών και βέβαια λόγω της εισαγωγής νέων τεχνολογιών. Η ηλεκτροκίνηση ως τεχνολογία του μέλλοντος είναι δεδομένη και θα συνεχίσει να κατακτά όλο και μεγαλύτερα μερίδια, έως την πλήρη επικράτησή της το 2035.

.
.
.

- Τι πιστεύετε για την παλαιότητα του στόλου κυκλοφορούντων οχημάτων στην Ελλάδα; Τι πρέπει να γίνει;

Στην Ελλάδα δυστυχώς έχουμε τον γηραιότερο στόλο αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Ο μέσος όρος ηλικίας των επιβατικών είναι 17 έτη, ενώ στα φορτηγά είναι ακόμα χειρότερη η κατάσταση, με μέση ηλικία τα 22,7 έτη. Οι συνέπειες είναι μεγάλες: Ρυπογόνα, κακοσυντηρημένα οχήματα, με χαμηλά στάνταρ ασφαλείας, πολλές φορές επικίνδυνα. Η λύση είναι μονόδρομος. Είναι απαραίτητο η κυβέρνηση να καταρτίσει άμεσα ένα σχέδιο με στόχο την απόσυρση αυτών των παλαιών αυτοκινήτων και τη σταδιακή τους αντικατάσταση με νεότερα, καθαρά και πάνω από όλα, ασφαλή αυτοκίνητα.

- Σε ένα πεδίο μεγάλου ανταγωνισμού, η Nissan Νικ Ι Θεοχαράκης πώς σκοπεύει να κινηθεί. Ηδη έχετε ένα μεγάλο χαρτοφυλάκιο προϊόντων στον όμιλό σας.

Έχουμε καταφέρει πολλά όλα αυτά τα χρόνια στην ελληνική αγορά, τόσο με τη Nissan η οποία είναι η κύρια δραστηριότητά μας, όσο και με τις δραστηριότητές μας σε ελαστικά, μηχανές θαλάσσης και άλλους τομείς. Είμαστε πάντα επιχειρηματικά ανήσυχοι, εξωστρεφείς και πάντα ανοιχτοί σε ευκαιρίες και νέες προοπτικές. Εξετάζουμε προσεκτικά πιθανές νέες συνεργασίες και πιστεύω ότι σύντομα θα επεκταθούμε υλοποιώντας τις.

Κύριε Θεοχαράκη ευχαριστώ πολύ.

Δημοφιλή