LIFE
19/08/2018 10:39 EEST | Updated 19/08/2018 11:53 EEST

5 τύποι συναδέλφων με τους οποίους δεν πρέπει να κάνετε παρέα στη δουλειά

Από μακριά κι αγαπημένοι, που λένε και στο χωριό

Westend61 via Getty Images

Στη δουλειά μας περνάμε τουλάχιστον το 1/3 των ωρών της ημέρας. Αυτό σημαίνει ότι αποτελεί ένα σημαντικό κομμάτι της καθημερινότητάς μας. Γι′ αυτό, εκτός από το να μας αρέσει το αντικείμενο με το οποίο ασχολούμαστε, έχει τη σημασία του να υπάρχει κι ένα καλό κλίμα με τους συναδέλφους. 

Τι συμβαίνει, όμως, στην περίπτωση που οι συνεργάτες μας είναι κάπως...ανυπόφοροι; Ας δούμε με τη βοήθεια της αμερικανικής έκδοσης της HuffPost τους 5 τύπους συναδέλφων που καλό θα είναι να κρατάμε σε μία απόσταση στο χώρο εργασίας μας. 

1) Ο πολυλογάς 

Αναμφίβολα, το 8ωρο στο γραφείο θα ήταν βαρετό αν δεν κάναμε και μικρά διαλειμματάκια να μιλήσουμε για την αγαπημένη μας σειρά για το πώς περάσαμε το περασμένο βράδυ στο τάδε ή στο δείνα event. Αν, όμως, υπάρχει κάποιος μέσα στο χώρο που προτιμά να μιλάει γενικά παρά να δουλεύει και μονοπωλεί το χρόνο μας, τότε καλύτερα να μην του δίνουμε και πολύ αέρα. 

2) Ο ξερόλας 

Από το να πει τη γνώμη του ακόμη κι όταν δεν του ζητείται μέχρι να καπελώσει έναν συνάδελφο σε κάποιο meeting, ο «ξερόλας» δεν είναι εκείνος ο τύπος συναδέλφου που θα θέλατε περισσότερα πάρε-δώσε. 

3) Ο ύπουλος 

Εντάξει, αυτή η κατηγορία συναδέλφων δε γίνεται αντιληπτή με την πρώτη ματιά. Είναι εκείνοι που αρχικά θα κερδίσουν την εμπιστοσύνη σας αλλά -ω, τι μαγικό!- στο meeting οι ιδέες σας θα παρουσιαστούν ως δικές τους ή πολύ απλά θα μάθει όλο το γραφείο το μυστικό που τους εμπιστευτήκατε. Το μόνο που μπορείτε να κάνετε για να αποφεύγετε τέτοιους τύπους, είναι να δίνετε χρόνο σε όλους τους νέους συναδέλφους και να μην εμπιστεύεστε τυφλά από την αρχή κανένα. 

4) Ο παρτάκιας 

Ο «παρτάκιας» είναι εκείνος που θα κοιτάξει μόνο πώς θα επωφεληθεί από τη δική σας παρουσία στο γραφείο αλλά θα είναι άφαντος ή απλά απρόθυμος όταν θα εσείς θα χρειαστείτε κάτι από εκείνον. Για παράδειγμα, θα ζητήσει διακαώς τις συμβουλές σας πριν από μια παρουσίαση αλλά όταν εσείς θα έχετε μια αντίστοιχη ανάγκη, δε θα βρει ποτέ το χρόνο να σας βοηθήσει. 

5) Ο «γκρινιάρης δουλευταράς» 

Είναι εκείνος που κάνει τα πάντα (;) μέσα σε ένα χώρο εργασίας, ενώ  παράλληλα παραπονιέται ότι κανείς άλλος γύρω του δεν δουλεύει. Αν βρεθείτε στο δρόμο του κάνοντας κάποιο λάθος που θα του δυσκολέψει τη δουλειά, απλώς θα το μάθει όλο το γραφείο από τη γκρίνια του.