ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
07/11/2019 08:25 EET | Updated 07/11/2019 08:25 EET

Αισιόδοξα μηνύματα για τον ελληνικό τουρισμό, από το Λονδίνο

Πάνοπλη παρουσιάστηκε η Ελλάδα στην Παγκόσμια Εκθεση Τουρισμού του Λονδίνου, WTM.

Max shen via Getty Images

Σύσσωμος ο ελληνικός τουρισμός συμμετείχε στη μεγαλύτερη έκθεση τουρισμού παγκοσμίως, την WTM του Λονδίνου. Δεν θα μπορούσε να λείψει και η FedHATTA, η Ομοσπονδία των ενώσεων τουριστικών γραφείων, με τα κορυφαία «ονόματα» του κλάδου, τα οποία πραγματοποίησαν επαγγελματικά ραντεβού με ανθρώπους του τουρισμού από όλο τον κόσμο. Το μήνυμα είναι διάχυτο, καθώς καταγράφεται αυξημένο ενδιαφέρον προς την Ελλάδα, ως τουριστικό προορισμό.
Παράλληλα, οι κρατήσεις που έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι στιγμής κυμαίνονται σε πολύ ικανοποιητικά επίπεδα, και σε πολλές περιπτώσεις ανώτερα σε σύγκριση με του 2019.

Όλα δείχνουν ότι η ερχόμενη σεζόν, του 2020, θα κυμανθεί στα ίδια και ίσως υψηλότερα επίπεδα με την φετινή.

Ο προγραμματισμός των πτήσεων από τους touroperators, ο οποίος ωστόσο θα κριθεί αργότερα μέσα στο 2020, θα είναι μεγαλύτερος σε σχέση με την φετινή χρονιά καλύπτοντας στο μεγαλύτερο βαθμό το κενό από την κατάρρευση του Thomas Cook.

«Το κλίμα είναι πολύ θετικό για την Ελλάδα, και διαφαίνεται ότι το κενό του Thomas Cook έχει κλείσει από την Αγγλική και τη Γερμανική αγορά, όπως διαπιστώνεται από το ενδιαφέρον από τους touroperators και τα συμβόλαια.
Μεγάλο ενδιαφέρον παρατηρείται και για ειδικές μορφές τουρισμού στην Ελλάδα.
Ο προγραμματισμός πτήσεων είναι ιδιαίτερα αυξημένος από τις Σκανδιναβικές αγορές προς Κρήτη.

Aν όλα πάνε καλά και με το Brexit, δηλαδή υπάρξει συμφωνία, η σεζόν θα διαμορφωθεί τουλάχιστον στα περυσινά επίπεδα,» δήλωσε ο Στράτος Μπερέτης, Αντιπρόεδρος και εκπρόσωπος της FedHATTA στην WTM.

Εξάλλου, ισχυρή αύξηση της τάξης του 13,4% παρουσιάζει ο δείκτης του κύκλου εργασιών στις δραστηριότητες των ταξιδιωτικών πρακτορείων, γραφείων οργανωμένων ταξιδιών και υπηρεσιών κρατήσεων το δεύτερο τρίμηνο του 2019, σημειώνοντας τη μεγαλύτερη αύξηση β’ τριμήνου της τελευταίας πενταετίας τουλάχιστον.

Παράλληλα, όπως δείχνουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ο δείκτης είναι ο υψηλότερος της τελευταίες πενταετίας, ενδεικτικό της επιμήκυνσης της τουριστικής σεζόν στη χώρα μας αλλά και της αύξησης της ζήτησης των Ελλήνων για οργανωμένες διακοπές σε Ελλάδα και εξωτερικό έπειτα από μια μεγάλη περίοδο στασιμότητας των κρατήσεων στα χρόνια μετά την κρίση.

Συγκεκριμένα, ο δείκτης β’ τριμήνου του 2019 διαμορφώνεται στις 146,6 μονάδες, έναντι 129,3 μονάδων την αντίστοιχη περίοδο του 2018, 114,9 μονάδων το 2017, 107,7 μονάδων το 2016 και 114,2 μονάδων το 2015.

Ο δείκτης άρχισε να ανεβαίνει από το 2017, ενώ τα προηγούμενα έτη βρισκόταν σε αρνητικό έδαφος, δείχνοντας άνοδο της ζήτησης για ταξίδια μέσω τουριστικών γραφείων.

«Τα άκρως ενθαρρυντικά αποτελέσματα της ΕΛΣΤΑΤ για τον κύκλο εργασιών των δραστηριοτήτων που συνδέονται με τα τουριστικά γραφεία δικαιώνουν τις συστηματικές προσπάθειες της Ομοσπονδίας να αναδεικνύει και να προωθεί σε κάθε επίπεδο τα ζητήματα που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις και παράλληλα υπογραμμίζει το ρόλο των τουριστικών γραφείων ως βασικών διακινητών του τουρισμού. Τα εξαιρετικά αυτά αποτελέσματα, ιδιαίτερα μετά την έξοδο της χώρας από τα μνημόνια, συμβάλλουν σημαντικά στην αποκατάσταση των ζημιών που είχε υποστεί ο κλάδος, διορθώνοντας την πορεία τους και σηματοδοτώντας την επιστροφή σε υγιείς ρυθμούς αγοράς.

Στο πλαίσιο αυτό, είναι σημαντικό να συμπεριλαμβάνονται στο τουριστικό πακέτο, πέραν των υπηρεσιών φιλοξενίας και εστίασης, και οι τουριστικές μεταφορές (μεταφορές από και προς το αεροδρόμιο, ημερήσιες εκδρομές κτλ.) σε ποσοστό 13% του ΦΠΑ, ώστε να αναπτυχθεί περαιτέρω η δυναμική του ελληνικού τουριστικού πακέτου σε σύγκριση με το αντίστοιχο προϊόν από ανταγωνιστικές χώρες», επισημαίνει ο πρόεδρος της FedHATTA, Λύσανδρος Τσιλίδης.