Απορρίφθηκε η προσφορά της BYD για την προμήθεια 100 ηλεκτρικών λεωφορείων

Δεν πληρούσε τους όρους και τις τεχνικές απαιτήσεις της Διακήρυξης και μάλιστα για δεύτερο διαγωνισμό.
BYD

Άγονος απέβη ο διαγωνισμός για την προμήθεια για την προμήθεια 100 ηλεκτρικών λεωφορείων μήκους 12 μέτρων χαμηλότερης αυτονομίας 135 χλμ. και προϋπολογισμού 45 εκατ. ευρώ (Τμήμα 4 Διαγωνισμού), του Ανοιχτού Ηλεκτρονικού Διαγωνισμού για την ανανέωση του στόλου αστικών λεωφορείων.

Από τις υποβληθείσες προτάσεις μόνο μία παρέμεινε σε ισχύ, αυτή της BYD που εκπροσωπεί στην Ελλάδα ένας εκ των κορυφαίων εισαγωγέων, η εταιρεία Πέτρος Πετρόπουλος. Πάντως, η ελληνική εταιρεία με ανακοίνωσή της στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς αναφέρει ότι στον διαγωνισμό συμμετείχε η εταιρία BYD ELECTRIC BUS & TRUCK HUNGARY KFT που ανήκει στον ίδιο όμιλο με την BYD EUROPE B.V. και όχι η εταιρεία Π. Πετρόπουλος, τονίζοντας ότι «ο όμιλος BYD μελετά τις αιτιάσεις της απόφασης της Επιτροπής Αξιολόγησης και θα αποφασίσει σχετικά για τις περαιτέρω ενέργειές του.»

Η προσφορά αυτή, μετά από εξέταση, τους μήνες Οκτώβριο και Δεκέμβριο 2023, από την Επιτροπή Αξιολόγησης του Διαγωνισμού σύμφωνα με την προβλεπόμενη διαδικασία, δεν πληροί τους όρους και τις τεχνικές απαιτήσεις της Διακήρυξης και, συνεπώς, απορρίφθηκε – ομόφωνα για αντικειμενικούς λόγους.
Υπενθυμίζεται ότι η Επιτροπή Αξιολόγησης σχηματίσθηκε και ασκεί τα καθήκοντά της από το Μάρτιο του 2022. Η Επιτροπή απαρτίζεται από τον Πρόεδρο – Καθηγητή της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ, δύο τακτικά μέλη από τις αρμόδιες Διευθύνσεις του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, και δύο τακτικά μέλη από σχετικές Διευθύνσεις της Ο.ΣΥ., του παρόχου αστικών οδικών συγκοινωνιών στην Αθήνα.

Άξιο απορίας είναι το γεγονός ότι η BYD είχε υποβάλλει προσφορά και στο Τμήμα 5 του Διαγωνισμού για 250 ηλεκτρικά λεωφορεία, η οποία -σύμφωνα με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών- ήταν εξαιρετικά παρόμοια με αυτήν για το Τμήμα 4. Και τότε είχε επίσης απορριφθεί από την Επιτροπή Αξιολόγησης, λόγω μη συμμόρφωσης με τις πρόνοιες του Διαγωνισμού.

Ως εκ τούτου, η προμήθεια των 100 οχημάτων που προέβλεπε το Τμήμα 4 του πρώτου διαγωνισμού θα ενταχθεί στο δεύτερο διαγωνισμό, που πλέον θα αφορά συνολικά 750 οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Αυτός έχει ήδη δρομολογηθεί από τον περασμένο Σεπτέμβριο, και εκτιμάται ότι θα προκηρυχθεί εντός του πρώτου εξαμήνου του 2024.

Πάντως, ο προγραμματισμός του Υπουργείου δεν αλλάζει και τα πρώτα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία θα βρίσκονται στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης τον Απρίλιο του 2024. Παράλληλα υλοποιείται ο στρατηγικός σχεδιασμός για ανανέωση του στόλου με 1300 νέα οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, μέχρι το τέλος της τετραετίας.

Δημοφιλή