ΚΟΙΝΩΝΙΑ
10/04/2018 14:53 EEST | Updated 10/04/2018 15:56 EEST

Bελτιωμένη η οδική ασφάλεια στην Ελλάδα, ωστόσο τα θανατηφόρα τροχαία εξακολουθούν να είναι περισσότερα από τον μέσο όρο της ΕΕ

NurPhoto via Getty Images

Σημαντική βελτίωση στην οδική ασφάλεια καταγράφεται στην Ελλάδα μεταξύ 2010-2017, ωστόσο τα στοιχεία των θανατηφόρων τροχαίων εξακολουθούν να είναι σημαντικά υψηλότερα από τον μέσο όρο της ΕΕ.

Αυτό επισημαίνει η ετήσια έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την οδική ασφάλεια στην ΕΕ που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα.

Συγκεκριμένα, την περίοδο 2010-2017 καταγράφεται σημαντική μείωση των θανατηφόρων τροχαίων στην Ελλάδα (-41%) και στην ΕΕ (-20%). Το 2017 ο τραγικός απολογισμός στην Ελλάδα ήταν 69 θάνατοι από τροχαία, ανά εκατομμύριο κατοίκων. Την ίδια χρονιά στην ΕΕ σημειώθηκαν 49 θάνατοι από τροχαία ανά εκατομμύριο κατοίκων.

Σε σχέση με το 2016 τα θανατηφόρα τροχαία στην Ελλάδα μειώθηκαν κατά 10%.

Το 2017 έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους της ΕΕ 25.300 άνθρωποι, ήτοι 300 λιγότεροι από ό,τι το 2016 (-2%) και 6.200 λιγότεροι από ό,τι το 2010 (-20 %). Η Επιτροπή επισημαίνει ότι παρότι η τάση αυτή είναι ενθαρρυντική, η επίτευξη του στόχου της ΕΕ για τη μείωση των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα κατά το ήμισυ μεταξύ του 2010 και του 2020 θα αποτελέσει πλέον μεγάλη πρόκληση.

Επιπλέον, εκτιμάται ότι άλλοι 135.000 άνθρωποι τραυματίστηκαν σοβαρά τον περασμένο χρόνο, συμπεριλαμβανομένου ενός μεγάλου ποσοστού ευάλωτων χρηστών: πεζοί, ποδηλάτες και μοτοσικλετιστές. Οι θάνατοι και οι τραυματισμοί από τροχαία ατυχήματα πλήττουν όχι μόνο τα ίδια τα θύματα αλλά και την κοινωνία συνολικά, με εκτιμώμενο κοινωνικοοικονομικό κόστος που ανέρχεται σε 120 δισ. ευρώ ετησίως.

Η επίτροπος Μεταφορών, Βιολέτα Μπουλτς, δήλωσε σχετικά πως «25.300 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους μας πέρυσι, και πολύ περισσότεροι υπέστησαν τραυματισμούς που άλλαξαν τη ζωή τους. Πίσω από αυτά τα αριθμητικά στοιχεία υπάρχουν εξίσου πολλές ιστορίες οδύνης και πόνου. Η οδική ασφάλεια αποτελεί βεβαίως κοινή ευθύνη με τα κράτη-μέλη, πιστεύω, όμως, ότι η ΕΕ μπορεί να κάνει περισσότερα για την καλύτερη προστασία των Ευρωπαίων πολιτών. Η Επιτροπή επεξεργάζεται επί του παρόντος μια σειρά συγκεκριμένων μέτρων που σχεδιάζουμε να ανακοινώσουμε εντός των προσεχών εβδομάδων. Ο στόχος είναι σαφής: η διάσωση περισσότερων ζωών στους δρόμους μας».

Με μέσο όρο 49 θανάτους από τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκων, το ευρωπαϊκό οδικό δίκτυο παρέμεινε μακράν το ασφαλέστερο στον κόσμο το 2017. Η Σουηδία (25 θάνατοι ανά εκατομμύριο κατοίκων), το Ηνωμένο Βασίλειο (27), οι Κάτω Χώρες (31) και η Δανία (32) κατέγραψαν τη μεγαλύτερη πρόοδο στην οδική ασφάλεια το 2017.

Τέλος, η διαφορά επιδόσεων μεταξύ των κρατών-μελών μειώθηκε ακόμη περισσότερο το 2017, με καταγεγραμμένα ποσοστά θανατηφόρων τροχαίων υψηλότερα από 80 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων μόνο σε δύο κράτη-μέλη (Ρουμανία και Βουλγαρία). 

Θάνατοι από τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκων

Προκαταρκτικές στατιστικές ανά χώρα για το 2017 [2]

 

2010

2016

2017

2016-2017

2010-2017

Βέλγιο

77

56

55

-3 %

-26 %

Βουλγαρία

105

99

96

-4 %

-12 %

Τσεχική Δημοκρατία

77

58

54

-6 %

-28 %

Δανία

46

37

32

-13 %

-28 %

Γερμανία

45

39

38

-1 %

-13 %

Εσθονία

59

54

36

-32 %

-39 %

Ιρλανδία

47

39

33

-15 %

-25 %

Ελλάδα

112

76

69

-10 %

-41 %

Ισπανία

53

39

40

2 %

-25 %

Γαλλία

64

54

53

-1 %

-13 %

Κροατία

99

73

80

8 %

-22 %

Ιταλία

70

54

56

3 %

-18 %

Κύπρος

73

54

62

15 %

-12 %

Λετονία

103

80

70

-14 %

-38 %

Λιθουανία

95

66

67

0 %

-36 %

Λουξεμβούργο

64

56

47

-13 %

-25 %

Ουγγαρία

74

62

64

3 %

-16 %

Μάλτα

31

51

43

-17 %

46 %

Κάτω Χώρες

32

31

31

0 %

-1 %

Αυστρία

66

50

47

-5 %

-25 %

Πολωνία

102

80

75

-6 %

-28 %

Πορτογαλία

80

54

62

14 %

-31 %

Ρουμανία

117

97

98

1 %

-19 %

Σλοβενία

67

63

50

-20 %

-25 %

Σλοβακία

65

51

57

12 %

-13 %

Φινλανδία

51

47

39

-18 %

-22 %

Σουηδία

28

27

25

-6 %

-5 %

Ηνωμένο Βασίλειο

30

28

27

-5 %

-7 %

ΕΕ

63

50

49

-2 %

-20 %