ΤΟ BLOG
05/04/2018 14:10 EEST | Updated 05/04/2018 14:10 EEST

Δέκα φυσικοί τρόποι για να ρυθμίσετε τις ορμόνες σας

portishead1 via Getty Images

Ας μιλήσουμε για ορμόνες. Αυτοί οι τόσο σημαντικοί χημικοί αγγελιοφόροι επηρεάζουν πολλές πτυχές της υγείας μας και δεν θα μπορούσαμε να ζήσουμε χωρίς αυτούς. 
Όταν οι ορμόνες βρίσκονται σε ισορροπία, αισθανόμαστε εξαιρετικά-η διάθεσή μας είναι σταθερή, έχουμε πολλή ενέργεια, υγιές βάρος, σεξουαλική διάθεση, όμορφο δέρμα και μαλλιά.
Όταν όμως απορυθμίζονται, μπορούν να προκαλέσουν σοβαρά προβλήματα στην υγεία μας.
 

Η Stephanie Rome-Πιστοποιημένη Ολιστική Διατροφολόγος και Σύβμουλος Υγείας - μοιράζεται τις γνώσεις της μαζί μας για το πώς μπορούμε να είμαστε απόλυτα υγιείς μέσω της διατροφής μας και του τρόπου ζωής μας.

1. Προτιμήστε βιολογικά προϊόντα

Πολλά από τα φυτοφάρμακα, τα λιπάσματα και τις αυξητικές ορμόνες που χρησιμοποιούνται στα συμβατικά τρόφιμα αποτελούν χημικά που παρεμβαίνουν στο ορμονικό συστήμά σας, διαταράσσοντάς το. Για παράδειγμα, τα παρασιτοκτόνα προσθέτουν συνθετικές ορμόνες στο σώμα σας, μπερδεύουν το περίπλοκο ορμονικό σύστημα του σώματός σας και προκαλούν συμφόρηση στο συκώτι σας, αφού καθιστούν πιο δύσκολη την επεξεργασία και την εξάλειψη των υπερβολικών ορμονών.


Τα βιολογικά τρόφιμα έχουν μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε θρεπτικά συστατικά και βοηθούν στην εξάλειψη της όποιας φλεγμονής που μπορεί να συμβάλει στην ορμονική ανισορροπία. Εάν ο προϋπολογισμός σας δεν μπορεί να ανταποκριθεί στο 100% της βιολογικής παραγωγής, δώστε προτεραιότητα στα τρόφιμα που έχουν πραγματικά αντίκτυπο - δηλαδή τα ζωικά προϊόντα (κρέας και γαλακτοκομικά). Μπορεί να είναι πιο ακριβά, αλλά σκεφτείτε το ως μια επένδυση στη μακροχρόνια υγεία σας.


2. Τρώτε τουλάχιστον 2 μερίδες φυλλώδη λαχανικά την ημέρα


Το συκώτι είναι το βασικό όργανο εξάλειψης των μεταβολιζόμενων ορμονών, επομένως πρέπει να εργάζεται αποτελεσματικά για να δημιουργήσει χώρο για νέες ορμόνες και να αποτρέψει την ανακύκλωση των παλαιών. Όλες οι οικογένειες λαχανικών (μπρόκολο, κουνουπίδι, λάχανο, λαχανίδα, λαχανάκια Βρυξελλών, κινέζικο λάχανο, παντζάρια) περιέχουν ινδολο-3 καρβινόλη, η οποία είναι ένας ισχυρός ισορροπητής ορμονών. Αυτές οι ενώσεις βοηθούν στην αποδόμηση των οιστρογόνων και βοηθούν την αποτοξίνωση.



3. Τρώτε παντζάρια και πράσινα μήλα


Μία βασική λειτουργία του συκωτιού για την ορμονική ισορροπία είναι η παραγωγή χολής. Η χολή εκκρίνεται από το συκώτι για την πέψη και την απορρόφηση των άπεπτων λιπαρών και των λιποδιαλυτών ουσιών-κάποιες καλές (βιταμίνες A, D, E, K) και κάποιες κακές (περίσσεια οιστρογόνων). Μπορείτε να φανταστείτε τη χολή ως ένα Pac-Man που καταβροχθίζει τις λιποδιαλυτές τοξίνες και τις συνοδεύει στο έντερο για να υποστούν την απαραίτητη επεξεργασία και τελικά να αποβληθούν στην τουαλέτα... Εάν η χολή σας δεν ρέει, μπορεί να αντιμετωπίζετε δυσκολία στην εξάλειψη των υπερβολικών οιστρογόνων. Δύο από τα αγαπημένα μου τρόφιμα για την αποσυμφόρηση της χολής είναι τα παντζάρια και τα πράσινα μήλα. Μπορείτε να φτιάξετε μία εύκολη σαλάτα με τριμένα παντζάρια και μήλα και χυμό λεμονιού. Συνοδέψτε με αυτή το μεσημεριανό γεύμα ή το δείπνο σας.

4. Προσθέστε στη διατροφή σας λάδι καρύδας και αβοκάντο

Τα λίπη είναι τα δομικά στοιχεία των ορμονών, οπότε είναι σημαντικό να συμπεριλαμβάνετε καλά λιπαρά στη διατροφή σας. Το έλαιο καρύδας και τα αβοκάντο, το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο, τα καρύδια, τα αβγά και τα πλούσια σε ωμέγα-3 ψάρια ελεύθερης αλιείας δεν πρέπει να λείπουν από τη διατροφή σας.




5. Συμπεριλάβετε πρωτεΐνη, λίπη και φυτικές ίνες σε κάθε γεύμα

Είναι σχεδόν αδύνατο να θεραπεύσετε οποιαδήποτε ορμονική ανωμαλία χωρίς να αντιμετωπίσετε τις ανισορροπίες του σακχάρου στο αίμα. Ξεκινήστε σιγουρεύοντας ότι τρώτε 3 καλά ισορροπημένα γεύματα την ημέρα που περιλαμβάνουν κάποια μορφή ποιοτικής πρωτεΐνης (ζωική πρωτεΐνη, φασόλια), υγιεινά λίπη (αβοκάντο, ελαιόλαδο ή λάδι καρύδας, ξηρούς καρπούς κ.λπ.) και πολλές φυτικές ίνες.

 

6. Τρώτε λαχανικά που έχουν υποστεί ζύμωση

Τι γνωρίζετε για τα βακτήρια του εντέρου; Είναι ουσιαστικά υπεύθυνα για τη διάσπαση των οιστρογόνων. Η ενίσχυση των βακτηρίων του εντέρου είναι σημαντική για την αποβολή των μεταβολιζόμενων ορμονών εκτός σώματος. Φροντίστε για τον πολλαπλασιασμό των καλών βακτηριδίων με την κατανάλωση τροφών που έχουν υποστεί ζύμωση. Προσθέστε 1-2 κουταλιές τέτοιων τροφίμων, όπως το sauercraut ή το kimchi, στο πιάτο σας καθημερινά.




7. Ξεχάστε τη γλουτένη, τα γαλακτοκομικά και τη ζάχαρη

Αυτό μπορεί να είναι δύσκολο, αλλά είναι πολύ σημαντικό επειδή αυτά τα τρία τρόφιμα αποτελούν το τρίπτυχο των φλεγμονών. Η γλουτένη και τα γαλακτοκομικά ευθύνονται για τις πιο κοινές τροφικές αλλεργίες και ευαισθησίες. Η εμπειρία μου μέχρι σήμερα έχει δείξει ότι, οι γυναίκες που πάσχουν από ορμονικά προβλήματα θεραπεύονται ταχύτερα εάν ακολουθήσουν μία διατροφή χωρίς γλουτένη και γαλακτοκομικά. Οι φλεγμονές μειώνονται, η απορρόφηση θρεπτικών ουσιών βελτιώνεται και η αποβολή τοξινών γίνεται πιο αποτελεσματική.

Η ζάχαρη αποτελεί ακόμα μία τροφή προς αποφυγή. Επηρεάζει σημαντικά τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σας, παρεμβαίνει στις ορμόνες της πείνας, εξαλείφει από το σώμα σας σημαντικά θρεπτικά ιχνοστοιχεία, τρέφει τα «κακά» εντερικά βακτήρια και εξαντλεί τα επινεφρίδια σας. Διαβάστε τις ετικέτες και μην αγοράζετε τίποτα που έχει περισσότερο από 4 γραμμάρια (1 κουταλάκι του γλυκού) ζάχαρης ανά μερίδα.

8. Περιορίστε την καφεΐνη

Η κατανάλωση υπερβολικής ποσότητας καφεΐνης μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα της ινσουλίνης, της κορτιζόλης και των οιστρογόνων, και να μειώσει τα θρεπτικά ιχνοστοιχεία τα οποία είναι απαραίτητα στον οργανισμό για την ισορροπία των ορμονών (όπως μαγνήσιο και βιταμίνες Β). Με λίγα λόγια μπορεί να προκαλέσει χάος στο ενδοκρινικό μας σύστημα. Εάν χρειάζεστε μια μικρή τόνωση, δοκιμάστε το πράσινο τσάι matcha, το οποίο έχει λίγο λιγότερη καφεΐνη από τον καφέ, ή επιλέξτε ένα τσάι βοτάνων χωρίς καφεΐνη, όπως rooibos chai, tulsi ή καβουρντισμένη πικραλίδα. Το καβουρντισμένο τσάι από πικραλίδα αποτελεί μια εξαιρετική εναλλακτική αντί για καφέ, καθώς έχει παρόμοια, πλούσια γεύση και αποτοξινωτικές για το συκώτι ιδιότητες που θα σας τονώσουν.



9. Ελαχιστοποιήστε το αλκοόλ

Η τακτική κατανάλωση αλκοόλ δεν είναι καλή ιδέα αν προσπαθείτε να εξισορροπήσετε τις ορμόνες σας, ειδικά αν αντιμετωπίζετε συμπτώματα που σχετίζονται με την κυριαρχία των οιστρογόνων. Το αλκοόλ επιβαρύνει το έντερο και το συκώτι και διαταράσσει τη σταθερότητα του σακχάρου στο αίμα. Εάν δεν προτίθεστε να κόψετε εντελώς το αλκοόλ, μπορείτε να λάβετε μερικά μέτρα για να αντισταθμίσετε ορισμένες από τις βλαβερές συνέπειές του.

Ποτέ μην πίνετε με άδειο στομάχι - φάτε ένα γεύμα ή σνακ με πρωτεΐνες και υγιή λιπαρά ώστε να επιβραδύνετε την πρόσληψη γλυκόζης.

Επίσης, φροντίστε να πάρετε ένα σύμπλεγμα βιταμινών Β πριν βγείτε έξω αλλά και το επόμενο πρωί. Το συκώτι σας χρειάζεται αυτές τις βιταμίνες για να διασπάσει το αλκοόλ.

Την επόμενη ημέρα το πρωί πιείτε μόλις ξυπνήσετε ένα μεγάλο ποτήρι ζεστό νερό με λεμόνι για να «ξεπλύνετε» το σύστημά σας. 

10. Αποφύγετε λιπαρά με υψηλή περιεκτικότητα σε ωμέγα-6

Τα φυτικά έλαια (από κρόκο, ηλίανθο, καλαμπόκι, σόγια, κράμβη, φιστίκια και το βαμβακέλαιο) έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε Ω-6 λιπαρά τα οποία έχουν την ιδιότητα να οξειδώνονται εύκολα στο σώμα με αποτέλεσμα να οδηγούν σε φλεγμονές. Αυτά τα λίπη είναι πανταχού παρόντα στις επεξεργασμένες τροφές και χρησιμοποιούνται στα περισσότερα εστιατόρια. Είτε το θέλουμε είτε όχι, καταλήγουμε να καταναλώνουμε πάρα πολλά Ω-6 λιπαρά οξέα σε σχέση με τα Ω-3 τα οποία, αντιθέτως, καταπολεμούν τις φλεγμονές. Μπορείτε να αποφύγετε τα Ω-6, εξαλείφοντας από τη διατροφή σας τα επεξεργασμένα τρόφιμα και εμπλουτίζοντάς την με Ω-3 προσθέτοντας σε αυτή ψάρια ελεύθερης αλιείας, λιναρόσπορο, σπόρους Chia, καρύδια και ζωϊκά προϊόντα χορτοφαγικής προέλευσης

Αναδημοσίευση από το The Code Mag

Sponsored Post