ΔΙΕΘΝΕΣ
08/01/2019 14:58 EET | Updated 08/01/2019 15:03 EET

«Δεν είμαστε νησί» - Η διαφήμιση της HSBC στη Αγγλία που μπέρδεψε και ενόχλησε τους Βρετανούς

drmakkoy via Getty Images

Αρνητικά σχόλια έως αρκετά οργισμένες αντιδράσεις προκαλεί στη Μεγάλη Βρετανία διαφήμιση της JWT για λογαριασμό της HSBC η οποία μάλλον παρεξηγήθηκε.

Η φράση δεν «Δεν είμαστε ένα νησί» ερμηνεύτηκε από πολλούς ως «πολιτική παρέμβαση» κατά του Brexit αναγκάζοντας την τράπεζα να κληθεί να εξηγήσει τι ακριβώς εννοεί, αν και και για όσους διαβάσουν τη συνέχεια, θα έλεγε κανείς πως είναι αρκετά εύκολο να καταλάβουν πως μάλλον βιάστηκαν να τα βάλουν μαζί της.

Όπως κατηγορηματικά δήλωσε εκπρόσωπος της  HSBC στο BBC και εξήγησε και η διαφημιστική εταιρεία JWT η διαφήμιση έχει να κάνει με το Brexit αλλά με την παρούσα πολιτική «ατμόσφαιρα» και σκοπός της ήταν να επισημάνει πως όλοι είμαστε πολίτες του κόσμου «ασχέτως του πολιτικούς κλίματος» που επικρατεί.

Γι αυτό και τη φράση «Δεν είμαστε ένα νησί» ακολουθούν και άλλες που επισημαίνουν πως ακόμη και εάν οι Βρετανοί ζουν σε ένα νησί, δεν είναι αποκομμένοι από τον  κόσμο αφού πχ πίνουν καφέ από την Κολομβία, βλέπουν αμερικάνικες ταινίες, απολαμβάνουν δανέζικες μπύρες κοκ. Και καταλήγει: «είμαστε ένα υπέροχο μικρό εξόγκωμα γης στη μέση της θάλασσας. Είμαστε μέρος από κάτι πολύ, πολύ μεγαλύτερο».

 

Ακόμη και έτσι βέβαια κάποιοι εμφανίζονται προβληματισμένοι αφού ακόμη και εάν επαινούν το δημιουργικό, ευφάνταστο σκέλος της διαφήμισης, εκτιμούν πως η HSBC με αυτή τη διαφήμιση ρισκάρει να χάσει έναν σημαντικό αριθμό πελατών της. Άλλοι χαρακτήρισαν τη διαφήμιση «γενναία» και άλλοι θέτουν ερωτήματα για το…τραπεζικό σύστημα.

Για την ιστορία πάντως ήταν o Αγγλος, μεταφυσικός ποιητής John Donne που είχε γράψει τους στίχους: «Κανένας άνθρωπος δεν είναι νησί, πλήρες και αύταρκες. Κάθε άνθρωπος είναι τμήμα της ηπείρου, κομμάτι της στεριάς. Αν ένας σβώλος χώμα παρασυρθεί από τη θάλασσα η Ευρώπη μικραίνει, σαν να 'χε καταβυθιστεί ένα ακρωτήρι, σαν να χανόταν το αρχικό των φίλων σου ή το δικό σου» ( Devotions upon Emergent Occasions 1624).

Sponsored Post