ΠΟΛΙΤΙΚΗ
06/07/2018 17:49 EEST | Updated 06/07/2018 18:07 EEST

Δεν είναι μόνο η Αυστρία. Στο Ευρωκοινοβούλιο έγινε συζήτηση για κατάργηση του 8ωρου σε συγκεκριμένο κλάδο και ΝΔ-Χρυσή Αυγή ψήφισαν υπέρ

Πώς απάντησε η ΝΔ η οποία αιτιολογεί την επιλογή της

lzf via Getty Images

Λίγα 24ωρα πριν το Κοινοβούλιο της Αυστρίας υιοθετήσει με νόμο την 12ωρη «προαιρετική» εργασία, καταστρατηγώντας και με τη βούλα του κράτους μια από τις σημαντικότερες κατακτήσεις του εργατικού κινήματος, μία άλλη σημαντική ψηφοφορία που αφορά τα ωράρια εργασίας είχε διεξαχθεί στο Ευρωκοινοβούλιο.

Όπως αναφέρει, ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Στέλιος Κούλογλουσε σε σχετική ανάρτησή στην ιστοσελίδα του αφορά τα ωράρια εργασίας των και μια σειρά δικαιωμάτων του κλάδου των επαγγελματιών οδηγών. Όπως τονίζει μάλιστα η  Νέα Δημοκρατία, μαζί με την Χρυσή Αυγή, ψήφισαν μεταξύ άλλων υπέρ της κατάργησης του 8ώρου εργασίας ημερησίως και του εβδομαδιαίου 48ώρου.

Συγκεκριμένα, ΝΔ και Χρυσή Αυγή καταψήφισαν, σύμφωνα με τον κ.Κούλογλου:

  1. την τροπολογία ώστε να μην ξεπερνούν ημερησίως οι ώρες εργασίας το 8ωρο
  2. την τροπολογία για να μην ξεπερνούν τις 48 ώρες εργασίας εβδομαδιαίως
  3. την τροπολογία για να μην ξεπερνούν τις 80 ώρες εργασίας για δυο διαδοχικές εβδομάδες
  4. την τροπολογία για διάλειμμα 60 λεπτών ύστερα από 4,5 ώρες οδήγησης

Υπέρ της διατήρησης του 8ώρου και του 48ώρου ψήφισαν οι ευρωβουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και οι ευρωβουλευτές της ομάδας των σοσιαλιστών και δημοκρατών πλην της κας Καϊλή που στην τροπολογία για το όριο των 48 ωρών εργασίας εβδομαδιαίως απείχε, αναφέρει χαρακτηριστικά.

Ασχέτως εάν αυτές οι τροπολογίες αφορούν έναν πολύ συγκεκριμένο επαγγελματικό κλάδο δεν παύουν να αποτιμώνται ως ένα «παραθυράκι» για την σταδιακή εφαρμογή ακόμη πιο «ευέλικτων» ωραρίων εργασίας. Ειδικότερα δε για τον κλάδο των επαγγελματιών οδηγών, σίγουρα προκαλεί ερωτήματα πως θα μπορούσε να συμβαδίσει μια τέτοια ρύθμιση με την ανάγκη να εξυπηρετηθεί η ασφάλεια τόσο των οδηγών -όταν θα εργάζονταν για τόσες πολλές ώρες -αλλά και των πολιτών, πεζών και οδηγών αφού η κόπωση στο τιμόνι αποτελεί βασικό παράγοντα πρόκλησης ατυχημάτων.

Σημειώνεται πάντως πως, σύμφωνα και με την σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο την Τετάρτη 4 Ιουλίου, οι προτεινόμενες τροπολογίες τελικά δεν «πέρασαν» και παραπέμφθηκαν στην επιτροπή Μεταφορών για επανεξέταση.

 

«Η ακροδεξιά στροφή του κ. Μητσοτάκη επεκτείνεται και στα εργασιακά και κοινωνικά δικαιώματα. Ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας φαίνεται ότι ακολουθεί τον ακροδεξιό Αυστριακό καγκελάριο Σεμπάστιαν Κουρτς, που ζήτησε 12 ώρες εργασίας» σχολίασε σχετικά ο κ.Κούλογλου.

Επίσης, την Πέμπτη από το βήμα της Βουλής και κατά την προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση στη Βουλή, ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, απαντώντας στις κατηγορίες του κ.Κυριάκου Μητσοτάκη για «κρυφή και άγρια νεοφιλελεύθερη ατζέντα» της Κυβέρνησης μνημόνευσε ομιλία του προέδρου της ΝΔ στο ΣΕΒ κατά την οποία- σύμφωνα πάντα με τον κ.Τσίπρα- είχε πει:  «στις μέρες μας το 8ωρο έχει ξεπεραστεί».

Η απάντηση της Νέας Δημοκρατίας

Η ΝΔ από την πλευρά της, δεν αρνείται πως ψήφισε υπέρ της κατάργησης των ανωτέρων τροπολογιών που καταργούν το 8ωρο κλπ δικαιώματα και σσε σχετική ανακοίνωση κάνει λόγο για «ευελιξία στους μεμονωμένους αυτοκινητιστές» κατόπιν και σχετικής πρότασης της Ομοσπονδίας (ΟΦΑΕ).

Συγκεκριμένα αναφέρει:

«Σε απάντηση των ανοησιών που διακινεί ο κ. Κούλογλου ότι οι ευρωβουλευτές της Νέας Δημοκρατίας συναίνεσαν στην καταστρατήγηση του οκταώρου για τους οδηγούς των φορτηγών αυτοκινήτων, παραθέτουμε τα γεγονότα:

Η πρόταση της ομοσπονδίας φορτηγών αυτοκινητιστών Ελλάδας (ΟΦΑΕ) για τις ώρες οδήγησης είναι να δοθεί περισσότερη ευελιξία στους μεμονωμένους αυτοκινητιστές να διαχειριστούν το ωράριο τους, διασφαλίζοντας πάντα την οδική ασφάλεια, τη σωματική τους ακεραιότητα, αλλά και την καλή κατάσταση του οχήματος τους, το οποίο αποτελεί για αυτούς μοναδικό επαγγελματικό εργαλείο και μέσο διαβίωσης.

Ιδιαίτερα για τις περιφερειακές χώρες όπως η Ελλάδα, η ρύθμιση που ενέκρινε το ευρωκοινοβούλιο είναι πολύ σημαντική γιατί θα τους εξασφαλίσει κοινωνικά δίκαιες συνθήκες εργασίας, επιτρέποντας τους να επιστρέφουν στη βάση τους από τις κοντινές χώρες του εξωτερικού. Ταυτόχρονα, η ρύθμιση αυτή βοηθά τους Έλληνες αυτοκινητιστές έναντι των ανταγωνιστών τους στη Γερμανία, την Αυστρία και τις άλλες κεντροευρωπαϊκές χώρες.

Παράλληλα, λαμβάνεται πρόνοια ώστε σε τυχόν υπέρβαση του οκταώρου, οι οδηγοί να την αποζημιώνονται με περισσότερη εβδομαδιαία ανάπαυση στις εστίες τους με τις οικογένειες τους. Η ΟΦΑΕ ζήτησε από τους Έλληνες ευρωβουλευτές να υπερψηφίσουν την πρόταση.

Για τον λόγο αυτό, οι ευρωβουλευτές της Νέας Δημοκρατίας υπερψήφισαν το σχετικό άρθρο που δίνει ευελιξία, ικανοποιώντας το αίτημα των Ελλήνων αυτοκινητιστών, βοηθώντας τους να αντεπεξέλθουν στον ανταγωνισμό. Προφανώς ο κ. Κούλογλου και ο ΣΥΡΙΖΑ θα προτιμούσαν να ψηφίσουμε την τροπολογία κατά της ευελιξίας που στηρίζει τα συμφέροντα Γερμανών και Αυστριακών οδηγών…».