ΚΟΙΝΩΝΙΑ
02/05/2018 11:23 EEST | Updated 02/05/2018 11:56 EEST

Δυνατότητα απόκτησης διπλώματος για συνοδευόμενη οδήγηση από τα 17 προβλέπει το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών

Nisian Hughes via Getty Images

Τη δυνατότητα απόκτησης διπλώματος μετά τη συμπλήρωση της ηλικίας των 17 ετών, το οποίο θα αφορά σε συνοδευόμενη οδήγηση (με συνοδεία ενήλικου- έμπειρου οδηγού), περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, το νομοσχέδιο που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Μεταφορών.

Αναλυτικότερα, όπως αναφέρεται στο κείμενο:

«παράλληλα με το υφιστάμενο πλαίσιο αρχικής χορήγησης άδειας οδήγησης κατηγορίας Β, καθιερώνεται ολοκληρωμένο σύστημα συνοδευόμενης οδήγησης για νέους υποψήφιους οδηγούς, μετά τη συμπλήρωση της ηλικίας των δεκαεπτά (17) ετών, που περιλαμβάνει τα παρακάτω στάδια ως εξής:

α) Συστηματική θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση από εκπαιδευτή υποψηφίων οδηγών.

β) Επιτυχή θεωρητική εξέταση.

γ) Χορήγηση βεβαίωσης από την οικεία Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφερειακής Ενότητας του τόπου κατοικίας του ενδιαφερομένου για συνοδευόμενη οδήγηση με συνοδεία ενήλικα-έμπειρου οδηγού που δεν κανένα βαθμό ποινής στο Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών Αυτοκινήτων, Μοτοσικλετών και Μοτοποδηλάτων (Σ.Ε.Σ.Ο.) για διάστημα τουλάχιστον έξι (6) μηνών και επιβεβαιωμένο χρόνο συνοδευόμενης οδήγησης τουλάχιστον εκατό (100) ωρών, εκ των οποίων οι δέκα (10) αφορούν οδήγηση μία ώρα μετά τη δύση του ηλίου».

Η άδεια ανεξάρτητης οδήγησης δίνεται εφόσον έχει συμπληρωθεί η ηλικία των 18. Μεταξύ άλλων, το νομοσχέδιο περιλαμβάνει μετάδοση σε πραγματικό χρόνο και καταγραφή σε βίντεο της θεωρητικής εξέτασης και της δοκιμασίας προσόντων και συμπεριφοράς υποψηφίων οδηγών.  Το καταγεγραμμένο υλικό αποτελεί συνοδευτικό υλικό της συγκεκριμένης δοκιμασίας προσόντων και συμπεριφοράς που καταγράφηκε για ενδεχόμενη αξιολόγηση, και θα περιλαμβάνει υλικό από τον χώρο διενέργειας των θεωρητικών εξετάσεων, όπου απεικονίζονται όλοι οι συμμετέχοντες στη διαδικασία, από το εσωτερικό του εκπαιδευτικού οχήματος, όπου απεικονίζονται όλοι οι συμμετέχοντες στη διαδικασία, και από το εξωτερικό του εκπαιδευτικού οχήματος, όπου απεικονίζεται το οδικό δίκτυο που κινείται το εκπαιδευτικό όχημα.

Σε περίπτωση που διαπιστωθεί από τον εξεταστή μη ενεργοποίηση της καταγραφής υλικού με τη χρήση οπτικοακουστικών μέσων σε οποιαδήποτε στάδιο της θεωρητικής εξέτασης ή της εξέτασης δοκιμασιών προσόντων και συμπεριφοράς υποψηφίων οδηγών και οδηγών, η εξέταση των υποψηφίων οδηγών και οδηγών δεν αρχίζει μέχρι την ενεργοποίησή τους.

Μαυραγάνης: Η μεγαλύτερη επαφή εκπαιδευτή και εξεταστή δημιουργούσε πρόβλημα

Aπό πλευράς του, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Μαυραγάνης, δήλωσε στο «Πρακτορείο 104,9 FM», αναφερόμενος στο νέο σύστημα εξέτασης των υποψήφιων οδηγών, πως «το φαινόμενο κάποιοι να παίρνουν το δίπλωμα πιο εύκολα από κάποιους άλλους, πέρα από το γεγονός ότι εισήγαγε ένα σύστημα αδικίας και ανηθικότητας στην κοινωνία μας, από την άλλη πλευρά δημιουργούσε και οδηγούς, οι οποίοι αγνοούσαν βασικούς κανόνες οδικής κυκλοφορίας και ήταν εν δυνάμει κίνδυνος για όλους και για τους εαυτούς τους».

«Η μεγαλύτερη επαφή εκπαιδευτή και εξεταστή με τον εξεταζόμενο είναι αυτή που δημιουργούσε το πρόβλημα», σημείωσε ο κ. Μαυραγάνης διευκρίνισε: «Προβλέπουμε σε πρώτο στάδιο την αποχώρηση του εκπαιδευτή μέσα από το όχημα. Ο εξεταστής παραμένει στο πρώτο στάδιο της εξέτασης, η εξέταση σπάει σε δύο κομμάτια -το πρώτο στάδιο είναι η εξέταση πορείας και γενικών γνώσεων περί της οδηγικής συμπεριφοράς και το δεύτερο στάδιο ειδικών δοκιμασιών που γίνεται μέσα σε πίστα. Στο πρώτο στάδιο υπάρχει μέσα στο όχημα μόνον ο εξεταστής, ο εκπαιδευτής αποχωρεί και διαθέτει το όχημά του στον εκπαιδευόμενο και εξεταζόμενο και υπάρχουν κάμερες μέσα στο σύστημα, οι οποίες μεταφέρουν εικόνα και ήχο προς το κέντρο ελέγχου. Οι κάμερες αυτές μπορούν να λειτουργήσουν και αυτόνομα και λειτουργούν αυτόνομα στο δεύτερο στάδιο της εξέτασης των ειδικών δοκιμασιών, όπου και ο εξεταστής και ο εκπαιδευτής είναι έξω από το όχημα. Είναι μόνος του πλέον μέσα στο όχημα ο εκπαιδευόμενος- εξεταζόμενος και μέσω των καμερών που υπάρχουν μέσα στο όχημα μεταφέρεται εικόνα και ήχος στο κέντρο ελέγχου, αλλά και από το κέντρο ελέγχου μεταφέρονται οι εντολές προς τον εξεταζόμενο εκείνη τη στιγμή».