Άνοδος του βουδιστικού εξτρεμισμού στη Μιανμάρ - Εκδιώχνουν ινδουιστές και μουσουλμάνους

Άνοδος του βουδιστικού εξτρεμισμού στη Μιανμάρ - Εκδιώχνουν ινδουιστές και μουσουλμάνους
Supporters and monks belonging to the hardline Buddhist group Mabatha rally outside the US embassy in Yangon on April 28, 2016. The Buddhist ultra-nationalist group denounce the US embassy recent statement related to the deaths of the Rohingya Muslim minority from the April 19, 2016 boat accident in Sittwe. / AFP / ROMEO GACAD (Photo credit should read ROMEO GACAD/AFP/Getty Images)
Supporters and monks belonging to the hardline Buddhist group Mabatha rally outside the US embassy in Yangon on April 28, 2016. The Buddhist ultra-nationalist group denounce the US embassy recent statement related to the deaths of the Rohingya Muslim minority from the April 19, 2016 boat accident in Sittwe. / AFP / ROMEO GACAD (Photo credit should read ROMEO GACAD/AFP/Getty Images)
ROMEO GACAD via Getty Images

Άνοδος του βουδιστικού εξτρεμισμού παρατηρείται το τελευταίο διάστημα στη Μιανμάρ, σύμφωνα με τον βρετανικό Guardian.

Λίγους μήνες μετά τις την εκλογή του πρώτου προέδρου που δεν σχετίζεται με τον στρατό από το 1960, έχει παρατηρηθεί αύξηση των διακρίσεων εναντίον των ινδουιστών και των μουσουλμάνων, με τους βουδιστές να προσπαθούν να εκδιώξουν τους αλλόθρησκους από τα χωριά τους.

«Κανένας μουσουλμάνος δεν μπορεί να μείνει το βράδυ. Κανένας μουσουλμάνος δεν μπορεί να νοικιάσει σπίτια. Κανένας γάμος με μουσουλμάνο», γράφει πινακίδα που έχει τοποθετηθεί στην είσοδο του χωριού Thaungtan, σύμφωνα με το δημοσίευμα.

Τέτοιου είδους πινακίδες και πανό έχουν τοποθετηθεί σε διάφορα σημεία της χώρας. Πολλοί βουδιστές θεωρούν τους μουσουλμάνους «ανεπιθύμητους» και τους αποκαλούν «παράνομους μετανάστες». Σε πολλές περιπτώσεις οι αλλόθρησκοι -κυρίως όσοι ασπάζονται το Ισλάμ και τον Ινδουισμό- δέχονται απειλές και αναγκάζονται να εγκαταλείψουν τις εστίες και τις επιχειρήσεις τους.

Σύμφωνα με μαρτυρίες που επικαλείται ο Guardian, οι διακρίσεις γίνονται κυρίως εις βάρος προσώπων που είτε κατέχουν μεγάλες εκτάσεις γης, είτε διαθέτουν δικές τους επιχειρήσεις. «Εάν ζούμε μαζί, μπορεί να έχουμε προβλήματα με τις δωρεές και τις θρησκευτικές τελετές», υποστηρίζουν με τη σειρά τους οι κάτοικοι.

Οι αστυνομικές αρχές σε πολλές περιπτώσεις αναφέρουν ότι δεν μπορούν να διασφαλίσουν τα θύματα των διακρίσεων, με αποτέλεσμα αναγκάζονται να πουλήσουν τις περιουσίες τους και να εγκαταλείψουν τις πόλεις και τα χωριά τους. Το μεγαλύτερο πρόβλημα, σύμφωνα με τους αναλυτές, είναι ότι δεν έχουν ληφθεί μέτρα για την αντιμετώπιση του προβλήματος, με την κυβέρνηση να φαίνεται να αγνοεί το πρόβλημα. Εκπρόσωπος του Υπουργείου Θρησκευτικών Ζητημάτων ανέφερε μάλιστα στον Guardian ότι δεν έχει ακούσει τίποτα για την ύπαρξη χωριών που απαγορεύεται η είσοδος σε μουσουλμάνους.

Υπενθυμίζουμε ότι τον Μάρτιο το Κοινοβούλιο στη Μιανμάρ εξέλεξε πρόεδρο της χώρας τον Χτιν Κιάου, στενό φίλο της νομπελίστριας πολιτικού Αούνγκ Σαν Σου Κι. Πρόκειται για τον πρώτο πρόεδρο της χώρας από το 1960, που δεν έχει σχέσεις με το στρατό.

Η Σου Κι είχε οδηγήσει το κόμμα της, την Εθνική Ένωση για τη Δημοκρατία (NLD), σε μεγάλη εκλογική νίκη τον Νοέμβριο. Ωστόσο, το σύνταγμα που είχε καταρτιστεί από την προηγούμενη στρατιωτική χούντα, της απαγόρευσε την εκλογή της στην προεδρία. Η ίδια είχε δηλώσει ότι θα επιλέξει για την προεδρία έναν άνθρωπο από το περιβάλλον της και τον ρόλο αυτό τελικά ανέλαβε ο Χτιν Κιάου.

Αν και η Αούνγκ Σαν Σου Κι δεν μπορεί να κυβερνήσει η ίδια έχει διαμηνύσει πριν από την ψηφοφορία στη Βουλή ότι θα ηγηθεί της κυβέρνησης κάτι που σημαίνει πως ο νέος πρόεδρος θα δρα ως εξουσιοδοτημένος αντιπρόσωπος της ηγέτιδας του κόμματός του. Η Σου Κι είναι ακτιβίστρια, νομπελίστρια και πολιτικός που έχει επηρεαστεί από τη φιλοσοφία μη βίας του Μαχάτμα Γκάντι.

Δημοφιλή