DS9: H γαλλική απάντηση στα πολυτελή sedan

Πληθωρικό σε διατάσεις, με κορυφαία σχεδιαστική γλώσσα, premium χαρακτηριστικά και plug-in hybrid εκδόσεις.
DS

Η DS Automobiles κατασκευάζει πολύ ξεχωριστά αυτοκίνητα, τα οποία κινούνται στο όριο του εντυπωσιασμού, χρησιμοποιώντας στοιχεία υψηλής αισθητικής και τεχνολογίας.

Το μεγαλύτερο στη γκάμα της γαλλικής μάρκας είναι το DS9, το οποίο βρίσκεται ήδη στην Ελλάδα με τιμές από 53.350 ευρώ, στην βενζινοκίνητη έκδοση 1.6 lt – 225 hp, ενώ υπάρχουν και τρεις plug-in hybrid εκδόσεις.

Με 4,93 μ. μήκος, πλάτος 1,93 μ. και ύψος 1,46 μ., βσίζεται σε μια νέα έκδοση της πλατφόρμας EMP2 με ένα τεράστιο μεταξόνιο (2,9 μ.) που παρουσιάζεται για πρώτη φορά και χαρίζει άφθονο χώρο στους πίσω επιβάτες.

Μολονότι είναι sedan, η τύπου fastback οροφή παραπέμπει σε coupe κι αυτό το κάνει ακόμα πιο κομψό.

DS

Μπροστά, η μάσκα έχει παραμετρική τρισδιάστατη σχεδίαση με εφέ διαμαντιών, η οποία πλαισιώνεται από τα DS WINGS που είναι χαρακτηριστική σχεδιαστική υπογραφή της μάρκας, ενώ ο ιδιαίτερος φωτισμός χαρακτηρίζεται από την τεχνολογία DS ACTIVE LED VISION με μονάδες που περιστρέφονται κατά 180. Στο καπό, υπάρχει μια επιφάνεια με το χαρακτηριστικό φινίρισμα «Clous de Paris» που παραπέμπει σε ιδιαίτερα υψηλή ωρολογοποιία και είναι η πρώτη φορά που αυτή η τεχνοτροπία, που αποτελεί «εσωτερική υπογραφή» για την DS, χρησιμοποιήθηκε στην εξωτερική σχεδίαση του οχήματος.

Στο πίσω μέρος, υπάρχουν τα φωτιστικά DS Cornets στα εξωτερικά άκρα της μαύρης οροφής, παραπέμποντας στην κλασσική DS του 1955.

Κι αν εξωτερικά εντυπωσιάζει, η καμπίνα σε αφήνει περίπου άφωνο, ξεκινώντας από την ποιότητα των υλικών από δέρμα Nappa στην ταπετσαρία, κρυστάλλινα, ευαίσθητα στην αφή, πλήκτρα, Alcantara στην επένδυση της οροφής, τα αλεξήλια, στο ταμπλό και στις πόρτες.

DS

Τα καθίσματα θερμαίνονται, ψύχονται, προσφέρουν μασάζ και συμπληρώνονται από ένα ρυθμιζόμενο προσκέφαλο. Το κεντρικό υποβραχιόνιο διαθέτει τμήματα με δερμάτινη ταπετσαρία, χώρους αποθήκευσης με ενσωματωμένες θύρες USB, χειριστήρια για το μασάζ των καθισμάτων και χρωματιστό φωτισμό και ανάλογα το επίπεδο εξοπλισμού, PERFORMANCE LINE + και RIVOLI +, υπάρχουν εξαιρετικά χαρακτηριστικά εξατομίκευσης, από τροχούς ελαφρού κράματος με διάμετρο 19 ιντσών και τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών από διάτρητο δέρμα, έως καθίσματα με δερμάτινη ταπετσαρία που προσομοιώνουν την τεχνική μπρασελέ, εμπνευσμένη από την υψηλή ωρολογοποιία, και ηχοσύστημα FOCAL Electra 515W.

Η ελληνική εισαγωγική εταιρεία προσφέρει το DS9 με όλα τα διαθέσιμα κινητήρια σύνολα. Η έκδοση βενζίνης 1.6 PureTech αποδίδει 225 ίππους με 300 Nm ροπής και συνδυάζεται με 8άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ υπάρχουν και τρεις plug-in hybrid E-TENSE εκδόσεις, όλες με κινητήρα, υπερτροφοδοτούμενο βενζίνης PureTech, που συνδυάζεται με ηλεκτρικό κινητήρα 110 hp.

Η μία έκδοση αποδίδει συνολικά 225 ίππους με ροπή 360 Nm, και με μπαταρία 11,9 kWh χαρίζει 48 χιλιόμετρα ηλεκτρική αυτονομία και μπορεί να κινηθεί ηλεκτρικά ακόμα και με ταχύτητα 135 χλμ./ώρα. Οι δε εκπομπές CO2 κυμαίνονται μεταξύ 33 και 35 γρ./χλμ. Η ηλεκτρική λειτουργία επιλέγεται πάντα αυτόματα κατά την εκκίνηση, ενώ υπάρχει και υβριδική λειτουργία για αυτόματη διαχείριση των διαφόρων τύπων ενέργειας.

Το ίδιο κινητήριο σύνολο με άλλη χαρτογράφηση, αποδίδει 250 ίππους (αυτονομία έως 61 χλμ. με μπαταρία 15,6 kWh) και 360 Nm ροπής, ενώ με ένα έξτρα ηλεκτρικό μοτέρ 113 ίππων στον πίσω άξονα, δημιουργείται τετρακίνηση και η ισχύς εκτοξεύεται στους 360 ίππους και η ροπή στα 520 Nm (αυτονομία 48 χλμ.).

sdv
sdv
DS

Το DS9 χρησιμοποιεί ένα σύστημα ανάκτησης ενέργειας που φορτίζει την μπαταρία κατά την οδήγηση, στην επιβράδυνση ή στο φρενάρισμα, ενώ με τη λειτουργία E-Save μπορείς να διατηρήσεις το επίπεδο της ενέργειας στην μπαταρία, ώστε να το χρησιμοποιήσεις στην πόλη, για παράδειγμα.

Ο onboard φορτιστής 7,4 kW επιτρέπει τη φόρτιση της μπαταρίας σε 1 ώρα 45 λεπτά από το σπίτι ή τα δημόσια σημεία φόρτισης χρησιμοποιώντας το καλώδιο που παρέχεται στο βασικό εξοπλισμό.

Η DS πλαισιώνει το μοντέλο με DS ACTIVE SCAN SUSPENSION. Μια κάμερα τοποθετημένη στο πάνω μέρος του παρμπρίζ σαρώνει τον δρόμο, ενώ τέσσερις αισθητήρες στάσης και τρία επιταχυνσιόμετρα καταγράφουν κάθε κίνηση και μεταδίδουν τις πληροφορίες σε έναν υπολογιστή που μπορεί να ελέγχει κάθε τροχό ανεξάρτητα για να βελτιώσει την ασφάλεια, την ηρεμία και να προσφέρει άνετη οδήγηση.

Επίσης, το DS DRIVE ASSIST, επιτρέπει στον οδηγό να απολαμβάνει ημι-αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2, με ταχύτητα έως 180 χλμ./ώρα, σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης, ενώ για τη στάθμευση, το DS PARK PILOT αφού ανιχνεύσει ένα χώρο περνώντας από δίπλα με ταχύτητα έως και 30 χλμ./ώρα, στη συνέχεια παρκάρει σχεδόν μόνο του με τον οδηγό να κρατά πατημένο το κουμπί Park.

Καταλήγοντας, το DS9 εφοδιάζεται με πλειάδα συστημάτων υποβοήθησης οδηγού DS SAFETY.

Οι τιμές των plug-in hybrid εκδόσεων, ξεκινούν από τις 60.800 ευρώ.