27/05/2020 13:49 EEST | Updated 27/05/2020 13:49 EEST

Η κοινωνική συνεισφορά στο επίκεντρο της στρατηγικής του Ιδρύματος Vodafone εν μέσω πανδημίας

Η Μαρία Σκάγκου, αντιπρόεδρος του ΔΣ Vodafone Ελλάδας και μέλος του Κύκλου Πρεσβευτών του Ιδρύματος Vodafone, αναλύει στη Huffpost Greece τις δράσεις του Οργανισμού σε μια δύσκολη συγκυρία όπως αυτή.

Η ιστορία μάς έχει δείξει ότι η συλλογική προσπάθεια αλλά και οι αξιέπαινες ενέργειες συγκεκριμένων ανθρώπων και οργανισμών που βγαίνουν μπροστά για το κοινό καλό είναι αυτά που μας έχουν βοηθήσει να ξεπεράσουμε κάθε δύσκολη στιγμή και να πάμε μπροστά. Η πανδημία του κορονοϊού είναι μια τέτοια δύσκολη στιγμή που δεν επηρέασε μόνο τους Έλληνες και τις Ελληνίδες αλλά κάθε πολίτη αυτού του κόσμου. Είναι μια παγκόσμια, πρωτόγνωρη, κατάσταση, την οποία καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε και να βγούμε νικητές.

Πέρα απ’ όλα τα παραπάνω, η πανδημία αποτέλεσε ένα αναπάντεχο test της εταιρικής κοινωνικής υπευθυνότητας τόσο στη χώρα μας όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο. Εταιρείες και brands κλήθηκαν να αντιδράσουν άμεσα, δυναμικά και αποτελεσματικά, αποδεικνύοντας αφενός ότι ‘αφουγκράζονται’ τις ανάγκες της κοινωνίας και αφετέρου ότι αποτελούν πολύτιμους κοινωνικούς εταίρους.

Σε μια τόσο δύσκολη χρονική συγκυρία όπως αυτή, οι κοινωνικές ανάγκες που προέκυψαν ήταν πολλές, σε πολλούς και διαφορετικούς πυλώνες. Ως εκ τούτου, είδαμε πολλές και διαφορετικές δράσεις, όλες σημαντικές και πολλές εταιρείες που δήλωσαν δυναμικό “παρών”.

Το Ίδρυμα Vodafone ανήκει στους Οργανισμούς εκείνους που έδειξαν το κοινωνικό τους πρόσωπο σε μια ιδιαίτερα δύσκολη στιγμή για την κοινωνία. Δεδομένης της κατάστασης, ανέλαβε μια σειρά πρωτοβουλιών για να ενισχύσει τις προσπάθειες κάλυψης των πολλαπλών κοινωνικών αναγκών που προέκυψαν εξαιτίας του κορονοϊού. Οι δράσεις που ανέλαβε πραγματοποιούνται στο πλαίσιο της εταιρικής πρωτοβουλίας #μαζί και αφορούν ευάλωτες κοινωνικές ομάδες αλλά και οργανισμούς υγείας.

Στο πλαίσιο αυτό και με στόχο να εμβαθύνουμε στις σημαντικές πρωτοβουλίες στήριξης που ανέλαβε το Ίδρυμα Vodafone, η Huffpost.gr ήρθε σε επικοινωνία με την Μαρία Σκάγκου, αντιπρόεδρο ΔΣ Vodafone Ελλάδας και μέλος του Κύκλου Πρεσβευτών του Ιδρύματος Vodafone.

Huffpost GR
Μαρία Σκάγκου

Όσα μας είπε αποδεικνύουν ακριβώς αυτό που περιγράψαμε στην αρχή: το πώς δηλαδή όταν συγκεκριμένοι άνθρωποι βγαίνουν μπροστά για το κοινό καλό μπορούμε να ξεπεράσουμε τα πάντα και να ανακαλύψουμε κάτι θετικό ακόμα και στις πιο δύσκολες καταστάσεις.

Πείτε μας δυο λόγια για την εταιρική πρωτοβουλία #μαζί και για τις δράσεις του Ιδρύματος Vodafone.

Το κρίσιμο αυτό διάστημα, η Vodafone ανταποκρίθηκε στις ανάγκες των πολιτών, των επιχειρήσεων και των εργαζομένων της και συνεχίζει να είναι δίπλα τους, στην αντιμετώπιση του σήμερα και στη συνέχεια για το αύριο, αναλαμβάνοντας σημαντικές πρωτοβουλίες στήριξης.

Στη Vodafone έχουμε εκπονήσει το σχέδιο δράσης #μαζί, που βασίζεται στους παρακάτω βασικούς άξονες:

• Τη διασφάλιση της απρόσκοπτης επικοινωνίας ιδιωτών και επιχειρήσεων
• Την παροχή λύσεων για την εργασία και την εκπαίδευση από απόσταση
• Τη συμπαράσταση σε επιχειρήσεις που επλήγησαν από τους περιορισμούς λειτουργίας
• Τη στήριξη της κοινωνίας αλλά και τη διευκόλυνση και βοήθεια για τη συνέχιση της καθημερινής ζωής, επικοινωνίας και ψυχαγωγίας, στο διάστημα που μέναμε σπίτι αλλά και τώρα πλέον που φροντίζουμε να είμαστε ασφαλείς
• Την προστασία και ασφάλεια των εργαζομένων μας
• Τη συμβολή στο έργο για την ελαχιστοποίηση της εξάπλωσης και αντιμετώπιση της πανδημίας με τη χρήση καινοτόμου τεχνολογίας και τη συνεργασία όπου απαιτείται με την πολιτεία
• Τη στήριξη των εργαζομένων που βρέθηκαν εκτός δουλειάς ή επηρεάστηκαν αρνητικά στην εργασία τους εξαιτίας των μέτρων αντιμετώπισης της πανδημίας, προσφέροντάς τους προτεραιότητα στην κάλυψη των διαθέσιμων θέσεων εργασίας της Vodafone και των συνεργαζόμενων με αυτήν εταιρειών, βοηθώντας τους να ανακαλύψουν νέες ευκαιρίες καριέρας.

Αυτά είναι το πλαίσιο δράσης της εταιρείας. Σε στοίχιση με αυτό, και το Ίδρυμα Vodafone στηρίζει Μη Κερδοσκοπικούς Οργανισμούς και οργανισμούς υγείας που σχετίζονται και δουλεύουν για την υγειονομική κρίση. Επίσης, εξετάσαμε πάλι όλα τα υφιστάμενα επιτυχημένα προγράμματά μας και τα αναπροσαρμόσαμε, προκειμένου να ανταποκριθούμε στις νέες, επιτακτικές ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας.

Πιο αναλυτικά το διάστημα αυτό το Ίδρυμα Vodafone:

• Συνέβαλε στην ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας, προσφέροντας τεχνολογικό εξοπλισμό, αλλά και δωρεάν επικοινωνία με χρόνο ομιλίας και data, στη νεοϊδρυθείσα Κλινική Λοιμώξεων Β΄ του Νοσοκομείου «Η Σωτηρία», τεχνολογικό εξοπλισμό στην Κλινική Λοιμώξεων Α’, ενώ προσέφερε ακουστικά στους 1.760 εργαζόμενους του Νοσοκομείου ΑΧΕΠΑ για την πιο ασφαλή επικοινωνία τους.
• Στήριξε τα Παιδικά Χωριά SOS Πλαγιαρίου (Θεσσαλονίκη) και Θράκης με δωρεάν σύνδεση και πρόσβαση στο internet, ώστε οι μαθητές να μη χάσουν την επαφή τους με το σχολικό πρόγραμμα.
• Ενίσχυσε το έργο του Μη Κερδοσκοπικού Οργανισμού «Νοσηλεία» με το πρόγραμμα “e-φροντίδας υγείας” για τους ασθενείς με χρόνια νοσήματα, στο πλαίσιο αντιμετώπισης της πανδημίας.
• Στήριξε το έργο του περιοδικού δρόμου “Σχεδία” με δωρεάν επικοινωνία για τους ωφελούμενούς του, τόσο με χρόνο ομιλίας και data, όσο και με συσκευές smartphone. Παράλληλα, περισσότεροι από 80 εργαζόμενοι ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα για εθελοντισμό εργασίας «από το σπίτι», είτε κρατώντας τηλεφωνική συντροφιά στους ωφελούμενους της Σχεδίας, είτε επιλέγοντας να γίνουν συνδρομητές αλληλεγγύης του περιοδικού.

Huffpost GR
Περιοδικό δρόμου "Σχεδία"

• Συνεργάστηκε με το Μη Κερδοσκοπικό Σωματείο «Δεσμός», για την κάλυψη μέρους των αναγκών πέντε Ιδρυμάτων Παιδικής Προστασίας, σε τεχνολογικό εξοπλισμό.
• Συνέβαλε στο έργο του Κέντρου Γυναικείων Μελετών και Ερευνών Διοτίμα, με δωρεάν τεχνολογικό εξοπλισμό για τις αυξημένες ανάγκες του Οργανισμού το διάστημα αυτό, και την ενίσχυση της εξ αποστάσεως επικοινωνίας των ωφελούμενων γυναικών με ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, δικηγόρους και διερμηνείς.

Η δράση αυτή συμπληρώνει τις γενικότερες δράσεις της Vodafone στο ζήτημα της ενδοοικογενειακής βίας, η οποία ως μέλος του ευρωπαϊκού δικτύου επιχειρήσεων κατά της ενδοοικογενειακής βίας CEASE λαμβάνει μέτρα τόσο για τους πολίτες όσο και για τους εργαζομένους της, με συμβουλευτική υποστήριξη και πληροφόρηση.

Σε σχέση με τα υφιστάμενα προγράμματά μας, επιλέξαμε να προσαρμοστούν στη δεδομένη κρίσιμη κατάσταση και να διαμορφωθούν με τους εξής τρόπους:

• Ο φορητός ιατρικός εξοπλισμός του προγράμματος Τηλεϊατρικής διατέθηκε προς αξιοποίηση στις Υγειονομικές Περιφέρειες της χώρας για την ενίσχυση του έργου τους, ενώ γιατροί του προγράμματος πραγματοποιούν κατ′ οίκον επισκέψεις σε ασθενείς, προστατεύοντας τους ηλικιωμένους και τις ευπαθείς ομάδες από άσκοπη έκθεση σε χώρους συνωστισμού.
• Προσαρμόσαμε σε συνεργασία με τα Παιδικά Χωριά SOS το πρόγραμμα Instant Classroom, που υποστηρίζει την εκπαίδευση παιδιών-προσφύγων, διαθέτοντας tablets στις ωφελούμενες οικογένειες, με στόχο τη συμμετοχή των παιδιών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, αλλά και σε ψηφιακές τάξεις ενισχυτικής διδασκαλίας, στο κέντρο φιλοξενίας προσφύγων Καρά Τεπέ στη Μυτιλήνη.
• Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα Generation Next εμπλουτίστηκε με νέο δωρεάν online εκπαιδευτικό περιεχόμενο στην online πλατφόρμα, ενώ τα εξωσχολικά εργαστήρια που πραγματοποιούνται σε απομακρυσμένες περιοχές της χώρας και νησιά διεξάγονται τώρα μέσω διαδικτύου. Παράλληλα, μέρος του εκπαιδευτικού υλικού αυτού έχει ενταχθεί στην Ψηφιακή Ακαδημία Πολιτών του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, η οποία έχει ως στόχο τη βελτίωση των ψηφιακών δεξιοτήτων των πολιτών.

Huffpost GR
Generation Next

Πόσο σημαντικό είναι σε τόσο δύσκολες στιγμές, να υπάρχουν πρωτοβουλίες για τη στήριξη συγκεκριμένων κοινωνικών ομάδων που πλήττονται;

Σε δύσκολες στιγμές, όπως η κατάσταση πανδημίας που βιώνουμε αλλά και το επόμενο διάστημα της σταδιακής προσαρμογής σε μία νέα πραγματικότητα, η κοινωνία, και ιδίως οι ομάδες που πλήττονται, έχουν την ανάγκη όχι μόνο της πολιτείας αλλά και κάθε ιδιώτη και φορέα που μπορούν να βοηθήσουν.

Στη Vodafone θέτουμε την κοινωνική συνεισφορά στο επίκεντρο της στρατηγικής μας και γι’ αυτό τον λόγο υπάρχει άλλωστε το Ίδρυμα Vodafone, που συνδυάζει τις τεχνολογίες των τηλεπικοινωνιών με την προσφορά και υλοποιεί προγράμματα με κινητήρια δύναμη τη βεβαιότητα και την αισιοδοξία ότι η τεχνολογία έχει τη δύναμη να αλλάξει τη ζωή των ανθρώπων. Η φιλοσοφία του Ιδρύματος Vodafone συνοψίζεται στη φράση “Connecting for Good”, και στοχεύουμε διαρκώς στην αξιοποίηση των απεριόριστων δυνατοτήτων της τεχνολογίας για τη βελτίωση των συνθηκών ζωής ευάλωτων κοινωνικά ομάδων.

Προσπαθούμε να συνδέουμε τους ανθρώπους για ένα καλύτερο μέλλον, ενεργούμε με γνώμονα το σήμερα αλλά και το αύριο. Στηρίζουμε την κοινωνία του σήμερα με όλες τις δράσεις που προανέφερα και συνεχίζουμε όλο τον χρόνο να προσφέρουμε μέσω του Ιδρύματος Vodafone και των προγραμμάτων που υλοποιεί, δίνοντας έμφαση τους τομείς της υγείας, της εκπαίδευσης και της κοινωνικής ενσωμάτωσης.

Πώς επιλέχθηκαν οι δράσεις που ανέλαβε το Ίδρυμα Vodafone εν μέσω πανδημίας;

Όπως προκύπτει από την περιγραφή που έκανα λίγο πριν, το διάστημα αυτό το Ίδρυμα Vodafone «αφουγκράστηκε» τις έκτακτες κοινωνικές ανάγκες και φρόντισε να συνδράμει στο έργο του Εθνικού Συστήματος Υγείας, αλλά και στο έργο Μη Κερδοσκοπικών Οργανισμών, που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή προτεραιότητας και καλύπτουν διαφορετικές κοινωνικές ομάδες. Η επιλογή σίγουρα δεν είναι τυχαία, καθώς στόχος μας ήταν ο σχεδιασμός και η εφαρμογή μιας σειράς πρωτοβουλιών, ώστε μέσα από τη δωρεάν παροχή τεχνολογικού εξοπλισμού και επικοινωνίας το έργο μας να αποτελεί μέρος της συλλογικής προσπάθειας κάλυψης των πολλαπλών κοινωνικών αναγκών που προκύπτουν την κρίσιμη αυτή περίοδο. Άλλωστε, αντιληφθήκαμε ότι σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία, η έκθεση στον κίνδυνο είναι κοινωνικά διαφοροποιημένη, καθώς εντείνεται η επισφάλεια των ευπαθών κοινωνικών ομάδων.

Έτσι, το διάστημα αυτό στηρίξαμε τον τομέα της υγείας με την ενίσχυση – σε τεχνολογικό εξοπλισμό - κλινικών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, τη στήριξη του νοσηλευτικού προσωπικού, αλλά και απομακρυσμένων περιοχών της χώρας. Παράλληλα, επιλέξαμε να είμαστε δίπλα σε μαθητές και παιδιά προσφύγων, φροντίζοντας για την ίση συμμετοχή τους στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ενώ ενισχύσαμε τις ευπαθείς ομάδες των αστέγων, των θυμάτων ενδοοικογενειακής βίας, αλλά και συμπολίτες μας τρίτης ηλικίας.

Huffpost GR
Ίδρυμα Vodafone

Όπως είπαμε επίσης, θεωρήσαμε σκόπιμο να αναπροσαρμόσουμε τα υφιστάμενα προγράμματά μας. Και τούτο γιατί θεωρούμε ότι και οι επόμενοι μήνες, ακόμα και μετά τη σταδιακή άρση των περιορισμών κυκλοφορίας, θα είναι κρίσιμοι και θα υπάρχουν νέες, διαφορετικές ανάγκες, τις οποίες θέλουμε να υπηρετήσουμε.

Τι είναι αυτό που κάνει τις πρωτοβουλίες του Ιδρύματος Vodafone να διαφέρουν από τις αντίστοιχες άλλων εταιρειών;

Στην Ελλάδα το Ίδρυμα Vodafone δραστηριοποιείται από το 2002, συνδυάζοντας τις τεχνολογίες των τηλεπικοινωνιών με την κοινωνική συνεισφορά για το κοινό καλό. Η καινοτομία είναι στο DNA της δράσης του Ιδρύματος Vodafone, που έχει ως αποστολή να αξιοποιεί την τεχνολογία και τη διασύνδεση (connectivity) με απτά αποτελέσματα για το κοινό όφελος. Όλα τα προγράμματα, άλλωστε, που υποστηρίζει και υλοποιεί αξιοποιούν την τεχνολογία με καινοτόμους τρόπους, ή φέρνουν την καινοτομία σε τοπικές κοινωνίες.

Έτσι, με τη φράση “Connecting for Good” να συνοψίζει το όραμά του, το Ίδρυμα Vodafone φροντίζει μέσω των προγραμμάτων που υλοποιεί στους τομείς της υγείας, της εκπαίδευσης και της κοινωνικής ενσωμάτωσης, να βρίσκεται σε ανοικτό διάλογο με την κοινωνία των πολιτών για άμεση ανταπόκριση στις ανάγκες της. Πάντα με κεντρικό πυλώνα της στρατηγικής του την ισχυρή δέσμευση στους στόχους βιώσιμης ανάπτυξης του ΟΗΕ, που έχουν τεθεί διεθνώς.

Στόχος μας σε αυτή τη δύσκολη χρονική συγκυρία είναι να είμαστε μέρος της συλλογικής προσπάθειας του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα να σταθεί δίπλα στην ελληνική κοινωνία. Η κινητοποίηση όλων των εταιρειών αυτό το διάστημα είναι πραγματικά αξιοθαύμαστη και αποτελεί ένα ελπιδοφόρο στοιχείο που μπορεί να κάνει τη διαφορά σε αυτή την πρωτόγνωρη κρίση.

Πόσο πιστεύετε ότι θα έχει αλλάξει η ζωή μας μετά την πανδημία; Τι θετικό μπορεί να έχει αφήσει πίσω του ο κορονοϊός, κατά τη γνώμη σας;

Είναι δύσκολο να μιλάει κανείς για θετικό αποτύπωμα, στην περίπτωση μίας πανδημίας που δοκίμασε και δοκιμάζει τον κόσμο και τη χώρα μας και που όλοι εκτιμούν θα έχει και βαριές οικονομικές και κοινωνικές συνέπειες ακόμα και μετά το πέρας της καθαρά υγειονομικής κρίσης. Παρ’ όλα αυτά, έχω συγκινηθεί πολύ από την αντοχή και υπομονή της κοινωνίας μας στο διάστημα αυτό, από τα έμπρακτα δείγματα αλληλεγγύης, από την ωριμότητα των θεσμών και της κοινωνίας των πολιτών και από την αισιοδοξία και την εμπιστοσύνη με την οποία βγαίνουμε ως άνθρωποι και κοινωνία στο φως του καλοκαιριού που ξεκινά. Το στοίχημα για όλους και η προσωπική μου ελπίδα είναι αυτά τα κεκτημένα να μας συντροφεύσουν σε ό,τι κάνουμε και σε ό,τι μας συμβεί εφεξής.

Πώς ανταποκρίθηκαν οι εργαζόμενοι της Vodafone στις πρωτοβουλίες της εταιρείας για τη στήριξη της κοινωνίας και πώς συμβάλλουν σε αυτές σήμερα;

Στη Vodafone φροντίζουμε για την υπεύθυνη λειτουργία της εταιρείας σε κάθε δραστηριότητά της, δίνοντάς παράλληλα το «βήμα» για ουσιαστική εμπλοκή σε τέτοιες πρωτοβουλίες και στους εργαζομένους μας. Οι εργαζόμενοι της εταιρείας σε όλη την Ελλάδα έχουν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν στο ευέλικτο πρόγραμμα εθελοντισμού «Το καλό μας συνδέει» και να προσφέρουν τον χρόνο, τις ικανότητες και τις δεξιότητές τους με σκοπό την υποστήριξη ευάλωτων κοινωνικά ομάδων, επιλέγοντας οι ίδιοι το είδος της δράσης και τον χρόνο που τους εξυπηρετεί να προσφέρουν. Και είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι με τα αποτελέσματα του προγράμματος, καθώς μόνο τα τελευταία δύο χρόνια, περισσότεροι από 800 εργαζόμενοι έχουν συμμετάσχει σε δράσεις εθελοντισμού, ενισχύοντας το έργο Μη Κερδοσκοπικών Οργανισμών της χώρας σε συνολικά 5.369 ώρες εθελοντικού έργου, για τη στήριξη μιας βιώσιμης κοινωνίας.

Και η συμβολή τους ήταν καθοριστική και το διάστημα αυτό της πανδημίας. Μία από τις πρωτοβουλίες του Ιδρύματος Vodafone, αυτή της στήριξης των άστεγων πωλητών του περιοδικού δρόμου «Σχεδία», με αφορμή την αναστολή της έκδοσης του περιοδικού, περιλάμβανε και εθελοντικό μέρος. Στο κάλεσμα που απηύθυνε η Vodafone για την υποστήριξη των ανθρώπων με το κόκκινο γιλέκο, ανταποκρίθηκαν περισσότεροι από 80 εργαζόμενοι της εταιρείας, αποδεικνύοντας ότι σε οποιοδήποτε χρονικό διάστημα είναι ενεργοί και έτοιμοι να προσφέρουν. Σε συνεργασία με εθελοντές της AIESEC Ελλάδος, οι εργαζόμενοι της Vodafone προσέφεραν εθελοντική εργασία «από το σπίτι», είτε κρατώντας τηλεφωνική συντροφιά στους ωφελούμενους της Σχεδίας, είτε επιλέγοντας να γίνουν συνδρομητές αλληλεγγύης του περιοδικού. Αυτή η δράση μας χαροποιεί ιδιαιτέρως, καθώς αποτελεί απόδειξη πώς οι εργαζόμενοι της εταιρείας είναι και ενεργοί πολίτες, φροντίζοντας για τους συνανθρώπους μας που έχει πληγεί κατά την πρωτόγνωρη αυτή συγκυρία.

Sponsored Post