Η Ryanair κλείνει τη βάση της στην Αθήνα, στις 29 Οκτωβρίου

Επικαλείται ότι η Ελληνική Κυβέρνηση δεν ανταποκρίνεται στα σχέδια «ανάκαμψης του τουρισμού», που της έχει παρουσιάσει
beyhanyazar via Getty Images

Ο σταδιακός περιορισμός του πτητικού έργου της Ryanair στην Ελλάδα, σήμερα είχε μια ακόμα κίνηση. Η ιρλανδική εταιρεία, «χαμηλού κόστους», και η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ευρώπης, βάσει του όγκου διακίνησης επιβατών, επιβεβαίωσε ότι θα κλείσει τη βάση της στην Αθήνα στις 29 Οκτωβρίου, για τη χειμερινή περίοδο.

Η εταιρεία, ενώ είχε κάνει μεγάλο άνοιγμα στον ελληνικό τουρισμό και με απευθείας πτήσεις Αθήνα – Θεσσαλονίκη, σταδιακά κατάργησε τα δρομολόγια ζητώντας να έχει «ιδιαίτερη» μεταχείριση τόσο από την Ελληνική Κυβέρνηση, όσο και από τους διαχειριστές των αεροδρομίων.

Διαχρονικά, η Ryanair έχει αποστείλει στους υπουργούς Τουρισμού διάφορα σχέδια «ανάκαμψης του ελληνικού τουρισμού», όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, χωρίς το Υπουργείο Τουρισμού να απαντά στα ζητήματα που θέτει η εταιρεία, ούτε όμως και οι διοικήσεις των αεροδρομίων να μπαίνουν στη διαδικασία να ικανοποιήσουν τα αιτήματα της Ryanair, η οποία ζητά να μειωθούν τα τέλη των αεροδρομίων, επικαλούμενη ότι θα αυξήσει κατά πολύ τον όγκο των διακινούμενων τουριστών, χωρίς αυτό, βέβαια, να είναι διασφαλισμένο.

Μάλιστα, στην ανακοίνωσή της αναφέρει ότι η Ελλάδα θα «χάσει επενδύσεις άνω των 200 εκατομμυρίων δολαρίων στο αεροδρόμιο Αθηνών, μια ζωτικής σημασίας πύλη για την ελληνική οικονομία», τονίζοντας ότι «το αεροδρόμιο της Αθήνας, μαζί με τα άλλα ελληνικά αεροδρόμια που ανήκουν στον γερμανικό μονοπωλιακό όμιλο FRAPORT, δεν προσφέρουν κανένα κίνητρο, για την τόνωση της κίνησης κατά τη χειμερινή περίοδο, για την ανάπτυξη τουρισμού εκτός της περιόδου αιχμής και τη σύνδεση της Αθήνας με άλλους προορισμούς, για να γίνει η Αθήνα ένας δημοφιλής προορισμός όλο το χρόνο.»

Παράλληλα, στην ανακοίνωσή της επισημαίνει ότι «η ελληνική κυβέρνηση δεν παρέχει μακροπρόθεσμα κίνητρα στις αεροπορικές εταιρείες για να επενδύσουν στο αεροδρόμιο Αθηνών σε περιόδους μη αιχμής ή να αναπτύξουν τον τουρισμό με τον τρόπο που έκαναν η Ισπανία, η Ιταλία, η Πορτογαλία και η Κύπρος», κάτι που από το ρεπορτάζ που κάνω δεν ισχύει, διότι τόσο η διοίκηση του αεροδρομίου της Αθήνας όσο και η διοίκηση της Fraport Greece, που διαχειρίζεται 14 περιφερειακά αεροδρόμια, παρέχει απίστευτα κίνητρα προς τις αεροπορικές εταιρείες, διαφόρων κατηγοριών.

Καταλήγοντας, η Ryanair αναφέρει ότι «η Ελληνική Κυβέρνηση συνεχίζει να εφαρμόζει τέλος ανάπτυξης αεροδρομίων ύψους 12 ευρώ ανά επιβάτη, καθιστώντας τα ελληνικά τέλη πρόσβασης μη ανταγωνιστικά. Η Ryanair έχει υποβάλει αρκετές προτάσεις ανάπτυξης στην Ελληνική κυβέρνηση από τον Νοέμβριο του ’21, σύμφωνα με τις οποίες η αεροπορική εταιρεία θα διπλασιάσει τους επιβάτες από 5 εκατομμύρια σε 10 εκατομμύρια τα επόμενα 5 χρόνια, θα μειώσει την εποχικότητα με πάνω από 2,5 εκατομμύρια επιπλέον επιβάτες εκτός αιχμής, ανά έτος, θα αυξήσει τα έσοδα από τον τουρισμό έως και 1 δισεκατομμύριο ευρώ ετησίως, θα δημιουργήσει 4.000 τοπικές θέσεις εργασίας και θα δει την απαραίτητη ανάπτυξη στα υποεξυπηρετούμενα νησιά και περιοχές. Ωστόσο, η Ελληνική Κυβέρνηση, ανεξήγητα, δεν ανταποκρίθηκε καν στις προτάσεις της Ryanair που θα μεταμόρφωναν εντελώς τον Ελληνικό τουρισμό τα επόμενα 5 χρόνια», ζητώντας και πάλι από τον υπουργό Τουρισμού, Βασίλη Κικίλια, να απαντήσει στις γραπτές προτάσεις ανάπτυξης που έχει παρουσιάσει.

Δημοφιλή