E.E: Απαγορεύει στη Meta διαφημίσεις που βασίζονται σε προσωπικά δεδομένα

Πρόκειται για μια απόφαση-ορόσημο που αποτελεί σημαντικό πλήγμα για τον πολυεθνικό τεχνολογικό όμιλο που ελέγεχει Facebook, Instagram και WhatsApp.
Dado Ruvic via Reuters

Η Meta, η εταιρεία που ελέγχει το Facebook, το Instagram και το WhatsApp, θα μπορεί να προβάλλει διαφημίσεις που βασίζονται σε προσωπικά δεδομένα μόνο με την απαραίτητη συγκατάθεση των χρηστών, σύμφωνα με μια εμπιστευτική απόφαση της ΕΕ για την προστασία της ιδιωτικής ζωής, δήλωσε πρόσωπο που γνωρίζει το θέμα στο Reuters την Τρίτη.

Πρόκειται για μια απόφαση-σταθμό που αποτελεί σημαντικό πλήγμα για τον αμερικανικό πολυεθνικό τεχνολογικό όμιλο.

Η ιρλανδική υπηρεσία προστασίας δεδομένων, η οποία επιβλέπει τη Meta επειδή η ευρωπαϊκή της έδρα βρίσκεται στο Δουβλίνο, έλαβε προθεσμία ενός μήνα να επισημοποιήσει τον κανονισμό βάσει της δεσμευτικής απόφασης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Προστασίας Δεδομένων (EDPB).

Το EDPB πιθανότατα θα απαιτήσει από την ιρλανδική υπηρεσία να επιβάλει πρόστιμα, ανέφερε η πηγή στο Reuters, ζητώντας να μην κατονομαστεί λόγω της ευαισθησίας του θέματος.

Το στοχευμένο μοντέλο διαφήμισης της Meta και ο τρόπος με τον οποίο συλλέγονται και χρησιμοποιούνται τα δεδομένα έχουν αποτελέσει αντικείμενο ρυθμιστικού ελέγχου σε όλο τον κόσμο.

Οι μετοχές της εταιρείας υποχώρησαν κατά 6,2%. Οι Google, Snap και Pinterest που εξαρτώνται από την ψηφιακή διαφήμιση, σημείωσαν πτώση 2,2%, 8% και 4% αντίστοιχα.

Η ιρλανδική υπόθεση εναντίον του Meta ξεκίνησε από μια καταγγελία ενός Αυστριακού ακτιβιστή για την προστασία της ιδιωτικής ζωής, του Μαξ Σρεμς το 2018.

«Αντί οι χρήστες να έχουν την επιλογή ναι/όχι για εξατομικευμένες διαφημίσεις, απλώς (σ.σ η Meta) μετακίνησε τη ρήτρα συναίνεσης στους όρους και τις προϋποθέσεις. Αυτό δεν είναι απλώς άδικο αλλά και παράνομο. Δεν γνωρίζουμε καμία άλλη εταιρεία που προσπάθησε να αγνοήσει το GDPR στο με τόσο αλαζονικό τρόπο», ανέφερε ο Σρεμς σε δήλωσή του.

Πρόσθεσε ότι η απόφαση του EDPB σημαίνει ότι η Meta πρέπει πλέον επιτρέπει στους χρήστες να έχουν μια έκδοση όλων των εφαρμογών που δεν χρησιμοποιούν προσωπικά δεδομένα για διαφημίσεις, ενώ στην εταιρεία θα συνεχίσει να επιτρέπεται να χρησιμοποιεί μη προσωπικά δεδομένα για την εξατομίκευση διαφημίσεων ή απλώς να ζητά τη συναίνεση από τους χρήστες.

Η Μeta ξεκίνησε ήδη συνομιλίες με την ιρλανδική υπηρεσία, δήλωσε εκπρόσωπος της στο Reuters.

H Wall Street Journal ανέφερε πρώτη την απόφαση EDPB.

Δημοφιλή