ΔΙΕΘΝΕΣ
22/11/2017 07:29 EET | Updated 22/11/2017 07:30 EET

Συγκάλυψη γιγαντιαίας κυβερνοεπίθεσης από την Uber

Simon Dawson / Reuters
A photo illustration shows the Uber app on a mobile telephone, as it is held up for a posed photograph, in London, Britain November 10, 2017. REUTERS/Simon Dawson

H Uber συγκάλυψε μια κυβερνοεπίθεση που δέχτηκε, η οποία είχε ως αποτέλεσμα να υποκλαπούν τα προσωπικά δεδομένα 57 εκατομμυρίων πελατών και οδηγών της παγκοσμίως, όπως επιβεβαίωσε η ίδια η εταιρεία.

Η επίθεση που δέχτηκε η εταιρεία από χάκερ σημειώθηκε τον Οκτώβριο του 2016. Σε ανακοίνωσή της παραδέχθηκε πως δεν ενημέρωσε ποτέ τις αρμόδιες αρχές, αλλά αντιθέτως προχώρησε στην πλήρη συγκάλυψη του περιστατικού.

Μάλιστα, σύμφωνα με το Bloomberg που μετέδωσε πρώτο την είδηση, η Uber πλήρωσε τους χάκερ 100.000 δολάρια για να διαγράψουν τα δεδομένα και να κρατήσουν το περιστατικό κρυφό.

Οι δράστες της κυβερνοεπίθεσης απέσπασαν δεδομένα όπως ονοματεπώνυμα, e-mail, τηλέφωνα πελατών αλλά και πινακίδες και προσωπικά στοιχεία οδηγών. Σύμφωνα με την Uber, τα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα των χρηστών όπως στοιχεία πιστωτικών καρτών, τραπεζικοί λογιαριασμοί, και ημερομηνίες γενεθλίων δεν εκλάπησαν.

Την Τρίτη η Uber εξέδωσε εκτενές δελτίο Τύπου, με το οποίο παραδέχεται τόσο την επίθεση όσο και τη συγκάλυψή της. «Τίποτα από όλα αυτά δεν θα έπρεπε να είχε συμβεί, και δεν θα προσπαθήσω να δικαιολογήσω τίποτα», ανέφερε μεταξύ άλλων ο διευθύνων σύμβουλος της Uber Ντάρα Κοσροβσάχι.

Με την ίδια ανακοίνωση διαβεβαιώνει πως η εταιρεία έλαβε όλα τα απαραίτητα μέτρα για να διασφαλίσει την προστασία των πελατών της, ενώ παράλληλα παραδέχεται πως οι αρμόδιες αρχές δεν είχαν ενημερωθεί μέχρι σήμερα για την κυβερνοεπίθεση. Επιπλέον προσθέτει ότι θα ληφθούν μέτρα για την πλήρη εξιχνίαση της υπόθεσης, συμπεριλαμβανομένης και της απόλυσης δύο εργαζομένων (του chief security officer και ενός βοηθού του) που ενεπλάκησαν στη συγκάλυψη.

(με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ, Reuters, AFP, Bloomberg)

Sponsored Post