ΤΟ BLOG
14/07/2020 13:30 EEST | Updated 14/07/2020 13:30 EEST

Ηλεκτρονικό εμπόριο: Ωρα μηδέν

Το καταναλωτικό κοινό ζητά λύσεις ηλεκτρονικού εμπορίου.

Westend61 via Getty Images
Man's hands holding credit card and typing on computer, close-up

Σαν σκέψη υπάρχει. Σαν φιλοσοφία έχει ξεκινήσει να πάρει σάρκα και οστά. Σαν κουλτούρα το καταναλωτικό κοινό το ζητά. Υπάρχει η ζήτηση, υπάρχει η προσφορά; Με δυο λέξεις, ηλεκτρονικό εμπόριο. 

Ας αναλύσουμε αυτές τις τέσσερις προτάσεις έτσι ώστε να φτάσουμε στις δύο τελευταίες λέξεις της πέμπτης πρότασης. 

Υπάρχει σαν σκέψη. Όντως, είναι πολλοί οι επιχειρηματίες που σκέφτονται να επιχειρήσουν στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Οι thinkers, οι οποίοι σκέφτονται τα υπέρ και τα κατά, κάνουν προϋπολογισμούς και δεν τους βγαίνουν τα νούμερα που θα ήθελαν. Σκέφτονται συνεργασίες με εταιρείες courier, ποιος θα αναλάβει την διαχείριση του ηλεκτρονικού καταστήματος και πως θα γίνει η επικοινωνία με τους πελάτες. Μένουν ακόμη στη σκέψη. 

Υπάρχουν οι doers από την άλλη πλευρά, που έχουν σκεφτεί όλα τα παραπάνω αλλά ανέλαβαν δράση. Πιθανότατα χωρίς να γνωρίζουν όλες τις απαντήσεις. Είναι απόλυτα φυσιολογικό. 

Δεν θα κρίνουμε τις δύο αυτές κατηγορίες. Και οι δύο έχουν τα υπέρ και τα κατά. Το θέμα μας είναι ότι υπάρχει η σκέψη και αυτοί οι δύο τύποι επιχειρηματιών προσπαθούν να δώσουν σάρκα και οστά στο ηλεκτρονικό εμπόριο της επιχείρησής τους. 

Το καταναλωτικό κοινό ζητά λύσεις ηλεκτρονικού εμπορίου. Δεν θα αναφερθώ σε προβλέψεις (αν και πρέπει να γίνουν), θα αναφερθώ μόνο σε νούμερα που έχει δημιουργήσει το καταναλωτικό κοινό την περίοδο κατά την διάρκεια του lockdown, πριν και μετά. 

Διαβάστε επίσης: Η επίδραση της πανδημίας του κορονοϊού στο ηλεκτρονικό εμπόριο της Ελλάδας

Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο επιχειρήσεων πληροφορικής & επικοινωνιών Ελλάδας, «υπάρχει ένα ποσοστό 22% των Ελλήνων καταναλωτών, που αγόρασε για πρώτη φορά ηλεκτρονικά στη διάρκεια του lockdown στη χώρα μας. Η διαπίστωση αυτή, συνδυαζόμενη με τη γενική αύξηση των online αγορών στη χώρα μας, δείχνει ότι η μεταστροφή του καταναλωτικού κοινού στο ηλεκτρονικό εμπόριο κάθε άλλο παρά συγκυριακή είναι.». 

Συνολικά, τον Απρίλιο, καταγράφηκε αύξηση έως και 171%, εβδομαδιαίως, σε σχέση με την ίδια εβδομάδα του 2019, στην καταναλωτική δαπάνη προϊόντων σε ηλεκτρονικά καταστήματα από Έλληνες. Σύμφωνα με στοιχεία του GR.EC.A., τις εβδομάδες 10 έως 18, ο τζίρος των ηλεκτρονικών καταστημάτων έχει εξαπλασιαστεί.

Τον Μάιο ο ρυθμός ανάπτυξης των ηλεκτρονικών αγορών είναι παραπάνω από τετραπλάσιος του “φυσιολογικού” από τις αρχές του 2020, στο 107%. Αν και υπάρχει μια επιβράδυνση, είναι απόλυτα λογικό και αποδίδεται στην λειτουργία των εμπορικών κέντρων και στον καλό καιρό που επικράτησε. (Ναι, ο καιρός παίζει τον ρόλο του στο ηλεκτρονικό εμπόριο). 

Σύμφωνα, πάλι, με τον Σύνδεσμο επιχειρήσεων πληροφορικής & επικοινωνιών Ελλάδας, η ζήτηση προϊόντων και υπηρεσιών όπως είδαμε, υπάρχει σε μεγάλο βαθμό. Αλλά υπάρχει ζήτηση και σε άλλα τμήματα του ηλεκτρονικού εμπορίου, η οποία δημιουργεί προβλήματα στις επιχειρήσεις. Τα προβλήματα, με τα οποία έρχονται κατά κύριο λόγο αντιμέτωπες, από το ξέσπασμα της πανδημίας, είναι οι καθυστερήσεις παράδοσης ή διακοπή των προμηθειών (42%), οι καθυστερήσεις σε σχέση με τους χρόνους παράδοσης των παραγγελιών μέσω courier (31%) και τα θέματα ασφάλειας των εργαζομένων (27%). Η προσφορά σε προϊόντα και υπηρεσίες υπάρχει, σε αυτά τα προβλήματα όμως; 

Σύμφωνα με τα παραπάνω, μήπως είναι η ώρα μηδέν για το ηλεκτρονικό εμπόριο;