Guardian: Μισητό και θλιμμένο ντύσιμο, το νέο στυλ της πανδημίας

Mε πολλούς από εμάς να παλεύουμε με τα συναισθήματά μας κατά την διάρκεια του lockdown, ο τρόπος που αισθανόμαστε και μιλάμε για τα ρούχα μας άλλαξε επίσης.
Young businessman at home
ozgurcankaya via Getty Images
Young businessman at home

Με τις on line πωλήσεις να εκτοξεύονται στα ύψη και το λιανικό εμπόριο σε πτώση, η πανδημία άλλαξε τον τρόπο που ψωνίζουμε για πάντα. Πρακτικά, άνετα ρούχα ταιριαστά για ένα λάιφσταϊλ εργασίας από το σπίτι και εξόδους ευκαιριακές - όπως όπως οι μπότες Ugg, τα Crocs και τα παντελόνια με λαστιχωτές ζώνες - έχουν δει να εκτινάσσονται οι πωλήσεις τους.

Αλλά με πολλούς από εμάς να παλεύουμε με τα συναισθήματά μας κατά την διάρκεια του lockdown, ο τρόπος που αισθανόμαστε και μιλάμε για τα ρούχα μας άλλαξε επίσης.

Man works at home during quarantine. Remote work for the period of the coronavirus pandemic.
Tatiana Domarieva via Getty Images
Man works at home during quarantine. Remote work for the period of the coronavirus pandemic.

Πρόσφατα δυο νέες λέξεις επινοήθηκαν για να περιγράψουν την στάση μας απέναντι στην μόδα που διατυπώνει τις πιέσεις που δέχεται ο εγκέφαλός μας κατά την διάρκεια του lockdown, αλλά και τη μεταβαλλόμενη σχέση που έχουμε με τα ρούχα μας.

Η φράση «hate-wear» «μισητό ντύσιμο) των New York Times αναφέρεται σε ρούχα που δεν είναι «ούτε με στυλ, ούτε ιδιαίτερα άνετα, αλλά διαρκώς σε ροή», ρούχα που φοριούνται για την χρησιμότητα κι όχι για το στυλ τους.

«Το να μην ξέρουμε τι να βάλουμε είναι το μικρότερο από τα προβλήματά μας (αυτή την στιγμή)», λέει στους ΝΥΤ ο συγγραφέας Ρέιχαν Χαρμάντσι, αλλά πρέπει ακόμα (ως επί το πλείστον) να φοράμε κάτι. Για εμάς που τώρα εργαζόμαστε από το σπίτι, αυτό έχει αποτέλεσμα κάποιες περίεργες επιλογές.

“Η φράση «hate-wear» «μισητό ντύσιμο) των New York Times αναφέρεται σε ρούχα που δεν είναι «ούτε με στυλ, ούτε ιδιαίτερα άνετα, αλλά διαρκώς σε ροή», ρούχα που φοριούνται για την χρησιμότητα κι όχι για το στυλ τους.”

Παραδείγματα στο άρθρο συμπεριλαμβάνουν ένα πουλόβερ με τρύπες, ρούχα για τζόγκιγκ σε λάθος νούμερα και μια πυτζάμα που φορά κανείς τόσο συχνά που ξαφνικά έγινε σύμβολο του στρες και της στεναχώριας.

Το Esquire εν τω μεταξύ ανέφερε τον όρο «sadwear» (θλιμμένο ντύσιμο) ο συλλογικός όρος για ρούχα που μας κάνουν να αισθανόμαστε καλύτερα όταν είμαστε θλιμμένοι, γεννημένα από το υπαρξιακό περιβάλλον του lockdown, σύμφωνα με τον Τσάρλι Τισντέιλ, διευθυντή στυλ του περιοδικού.

Η λίστα με τα «άνετα» ρούχα περιλάμβανε πιτζάμες, φούτερ και, φυσικά, φόρμες - παντελόνια (ιδανικά με ένα ταιριαστό φούτερ). Αλλά θα μπορούσε, εξίσου, να περιλαμβάνει κάτι απροσδόκητο ή πολυτελές, ανάλογα με το πώς μας κάνει να αισθανόμαστε.

Woman working on laptop from home due to coronavirus self isolation. Authentic home workplace. Coronavirus outbreak 2020.
Sergey Peterman via Getty Images
Woman working on laptop from home due to coronavirus self isolation. Authentic home workplace. Coronavirus outbreak 2020.

Οι διασημότητες αντικατοπτρίζουν αυτήν την τάση, με τον Χάρι Στάιλ να φωτογραφίζεται με ρόμπα (η αλυσίδα Marks & Spencer ανέφερε πέντε φορές αύξηση των πωλήσεων ένδυσης ύπνου κατά τη διάρκεια της πανδημικής περιόδου), ο Τζάστιν Μπίμπερ με μια ακατάλληλη μπλούζα και ο Τζάρετ Λέτο με ένα μάλλινο σκουφί. «Θα μπορούσε να είναι ένα ηλίθιο καπέλο ή ... ακόμα και ένα ζευγάρι αθλητικά παπούτσια που σε νιώθουν υπέροχα, αλλά είναι τρελλά γελοία», είπε ο Τισντέιλ.

Σύμφωνα με τον ίδιο, όλα αυτά είναι μέρος ενός νέου «λεξικού» που διατυπώνει διάφορες ενδυματολογικές προσεγγίσεις των ανθρώπων για να ανακουφιστούν από την ζοφερή κατάσταση. Παραδέχεται, ωστόσο, ότι το «θλιμμένο ντύσιμο» (στο σπίτι) δεν θα μπορούσε ποτέ να συναγωνιστεί με την επιτυχία μιας βραδιάς στην παμπ».

ΠΗΓΗ: The Guardian