CULTURE
23/01/2020 07:24 EET

Κατερίνα Διδασκάλου: Από την Ερατώ και την Μυρσίνη Σεβαστού στην Αννα και την πληγή της Κύπρου

Mιλά στη HuffPost με αφορμή τον μονόλογο «Τρίτη βράδυ στην άκρη του κόσμου» που ανεβαίνει στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.

Φωτογραφία: Ρούλα Μονιάκη

«Ευγνωμονώ το σύμπαν που μεγαλώνοντας η ζωή μου πάει όλο και καλύτερα», λέει στο τέλος της κουβέντας -και το εννοεί. Λίγο πριν ανέβει στη σκηνή για να γίνει η Άννα, η ηρωίδα του συγγραφέα Στέφανου Δάνδολου στον μονόλογο «Τρίτη βράδυ στην άκρη του κόσμου» -ένα από τα κείμενα της σπονδυλωτής παράστασης «7 Αναζητήσεις» που κάνει πρεμιέρα στις 24 Ιανουαρίου, στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά- η Κατερίνα Διδασκάλου μιλά στη HuffPost

Από τα πιο συζητημένα πρόσωπα της τηλεοπτικής σεζόν εξαιτίας της Μυρσίνης Σεβαστού που υποδύεται στη σειρά «Άγριες Μέλισσες», η γοητευτική ηθοποιός, μία γυναίκα που συνεχίζει να μαγνητίζει τα ανδρικά βλέμματα και να συγκινεί με τις ερμηνείες της (είτε πρόκειται για τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην ταινία του Ερίκ Ρομέρ «Τριπλός πράκτορας», είτε για ένα πέρασμα, όπως στην ταινία «Ευτυχία» όπου ενσάρκωσε την Μαρίκα Κοτοπούλη), μιλά για τον ρόλο - στοίχημα της Ερατώς στον μονόλογο του Αντώνη Τσιπιανίτη «Η πόρνη από πάνω» (που συνεχίζεται για ένατη χρονιά), για την Άννα που περιμένει τον αγνοούμενο άνδρα της κάθε βράδυ επί δεκαέξι ολόκληρα χρόνια, για το κοινό που αποφασίζει για όλα «... και για τη διάρκεια ενός ηθοποιού, εδώ που τα λέμε», για το τρίτο εγγόνι της, αλλά και τον χρόνο. 

«Οι αγνοούμενοι δεν είναι νεκροί»

-Ποιά είναι η γυναίκα στον μονόλογο «Τρίτη βράδυ στην άκρη του κόσμου»; 

«Η γυναίκα είναι η Άννα. Μία 50χρονη γυναίκα το 1990, η οποία επί δεκαέξι χρόνια, από την εισβολή στην Κύπρο το 1974, ετοιμάζει κάθε βράδυ το τραπέζι και περιμένει τον άνδρα της. Τον περιμένει να φάνε μαζί. Και του μιλάει. Ο άνδρας της είναι αγνοούμενος. Είναι συγκλονιστικό.... Κάθε βράδυ στην πρόβα κλαίω.

-Η Άννα είναι μητέρα; 

Ναι, έχει έναν γιο ο οποίος σπουδάζει στο πανεπιστήμιο και έχει φύγει από το σπίτι. 

-Αφορά τον τρόπο με τον οποίον διαχειρίζεται τη μνήμη; 

Ο αγνοούμενος έχει πολύ μεγάλη διαφορά από τον νεκρό. Για τους δικούς τους ανθρώπους οι αγνοούμενοι δεν είναι νεκροί. Δεν χάνουν ποτέ την ελπίδα της επιστροφής. Μία κυρία που έχασε τον γιο της και άλλους επτά πρώτου βαθμού συγγενείς έλεγε χαρακτηριστικά, μόνο όταν κάποιος είναι νεκρός γυρίζει σπίτι του. Άκουσα διήγηση γυναίκας που περίμενε τον άνδρα της να γυρίσει 40 χρόνια. Και μόνο όταν της έφεραν τα οστά του (μετά από ανάλυση DNA) το πήρε απόφαση και του έκανε κηδεία. Τραγικό. 

«Time is on my side». Νιώθω ότι ο χρόνος είναι με το μέρος μου. Δεν φοβάμαι το πέρασμα του.

-Και ο τίτλος «Τρίτη βράδυ στην άκρη του κόσμου»; 

Είναι Τρίτη βράδυ, καλοκαίρι του 1974 όταν μαθαίνει ότι ο άνδρας της είναι αγνοούμενος. Η άκρη του κόσμου γι’ αυτήν είναι το άδειο της σπίτι. Η μοναξιά μέσα και γύρω της. Τίποτα δεν είναι ίδιο πια. 

-Η γνωριμία με τον συγγραφέα Στέφανο Δάνδολο; 

Όταν ήρθε πριν από ενάμισι μήνα στις πρόβες -ο πολύ ταλαντούχος και ευγενικός αυτός άνθρωπος- μου είπε, το βρήκες, δεν χρειάζεται τίποτε άλλο. Εννοώντας τον ρόλο. 

«... Λέω, μία ακόμη μέρα στη ζωή της Μυρσίνης Σεβαστού»

-Και παράλληλα, οι «Άγριες Μέλισσες» -η σειρά με το ρεκόρ τηλεθέασης- και η Μυρσίνη Σεβαστού. Περιμένατε τόσο μεγάλη επιτυχία; 

Περίμενα μία μεγάλη επιτυχία. Τόσο μεγάλη βύθιση του κόσμου σ’ αυτό… Ήταν μία πολύ ωραία έκπληξη. Και πρέπει να πω ότι αυτός ο ρόλος ήταν ένα πολύ ωραίο δώρο για μένα από την σεναριογράφο της σειράς Μελίνα Τσαμπάνη και από τον Λευτέρη Χαρίτο, ο οποίος με πήρε τηλέφωνο και μου είπε, θέλω να κάνεις αυτόν τον ρόλο. Ήμουν η πρώτη του επιλογή. Πολύ συνειδητά. Είναι μία εξαιρετικά πολυεπίπεδη γυναίκα η Μυρσίνη Σεβαστού, με πολλά σκαμπανεβάσματα και στον χαρακτήρα της και στη ζωή της και με τρομερές εκπλήξεις.

Ο κόσμος αποφασίζει για όλα, και για τις θεατρικές παραστάσεις και για τις τηλεοπτικές σειρές και για τη διάρκεια τους. Όπως αποφασίζει και για τη διάρκεια ενός ηθοποιού, εδώ που τα λέμε.

Όλα αυτά είναι τόσο ζωικά πράγματα και με τις δύο έννοιες, και με την έννοια ότι είμαστε ζώα θηλαστικά κι έχουμε τις δυνάμεις και τις αδυναμίες μας και με την έννοια της ζωής, της πραγματικότητας δηλαδή, που την αντικατοπτρίζει πλήρως. Διαβάζοντας το σενάριο το είδα -ότι θα έχει μεγάλη απήχηση. Είδα μια ιστορία πολύ καλογραμμένη, με εχέγγυα υψηλής αισθητικής, οπότε ναι, από κει και πέρα ήξερα ότι θα έχει επιτυχία και ήξερα ότι και ο συγκεκριμένος ρόλος θα μου δώσει την ευκαιρία να κάνω δέκα διαφορετικές ερμηνείες. 

Φωτογραφία: Ρούλα Μονιάκη

Πηγαίνω το πρωί στο γύρισμα και φεύγοντας νιώθω ότι έχω ζήσει μια ολόκληρη ζωή. Όταν κάνεις μία σκηνή όπου θρηνείς, μία σκηνή ερωτική, μετά μια άλλη με τα «παιδιά σου», είναι σαν ολόκληρη ζωή. Λέω, μία ακόμη μέρα στη ζωή της Μυρσίνης Σεβαστού. Τις ώρες που κάνω γύρισμα μπαίνω στη ζωή της. Και μετά τελειώνει για μένα. Την υπόλοιπη μέρα μπαίνω στη ζωή της Άννας. 

«Δεν σταμάτησα ποτέ την ‘Πόρνη από πάνω’»

-Και η Ερατώ πάντα παρούσα. 

Η Ερατώ δεν ήταν δική μου απόφαση, ήταν απόφαση του κόσμου. Ο κόσμος αποφασίζει πόσο διαρκεί μία παράσταση. Είναι αλήθεια και τον ευγνωμονώ τον κόσμο που με κράτησε με το θέατρο -μόνο με το θέατρο όλα αυτά τα χρόνια- και μου έδωσε την πολυτέλεια να διαλέξω. Και να περιμένω. Εννοώ, μέχρι να έρθει μετά τη συνεργασία με τον Χριστόφορο Παπακαλιάτη, αυτή η τόσο όμορφη δουλειά. Θέλω να πω ότι και πριν τις «Άγριες Μέλισσες», δεν σταμάτησα ποτέ την «Πόρνη από πάνω». Από το 2011, την πρώτη χρονιά, το έργο, δεν σταμάτησε. Έκανε σεζόν στο «Βασιλάκου», στο «Σφενδόνη», δύο σεζόν στο «Βρετάνια», άλλες δύο στο Coronet (που είμαι τώρα), στο «Τζένη Καρέζη» -έχει κάνει τον γύρο της Αθήνας η Ερατώ, αλλά και της Ελλάδας. 

«Ο κόσμος αποφασίζει για τη διάρκεια ενός ηθοποιού» 

-Η νέα χρονιά πώς σας βρίσκει; 

Δεν μπορώ να μην νιώθω βαθιά ευγνώμων που δουλεύω ασταμάτητα, με τόσο καλές δουλειές, όπως τώρα με τις «7 Αναζητήσεις», σε ένα τόσο ωραίο κείμενο του Δάνδολου, με μία τόσο ενδιαφέρουσα νέα ηρωίδα. Και το γεγονός ότι ο κόσμος αποφασίζει ισχύει για όλα, και για τις θεατρικές παραστάσεις και για τις τηλεοπτικές σειρές και για τη διάρκεια τους. Όπως αποφασίζει και για τη διάρκεια ενός ηθοποιού, εδώ που τα λέμε. 

-Προσωπικά; 

Καλά. Έχω αποκτήσει και τρίτο εγγόνι (γέλια). 

-Το οποίο μοιάζει περίεργο κοιτάζοντας σας -αν και αποκτήσατε το πρώτο σας παιδί μόλις 22 χρονών, σωστά; 

Ναι. Για μένα είναι αυτά που μας διέπουν. Είναι πολύ όμορφα να τα ζούμε και να τα ζούμε σε όλες τους τις εκφάνσεις. Νιώθω και γι’ αυτό πολύ τυχερή. 

-Πώς διαχειρίζεται μία ωραία γυναίκα το πέρασμα του χρόνου;

Το πρώτο που μου έρχεται να πω είναι το τραγούδι των Rolling Stones «Time is on my side». Νιώθω ότι ο χρόνος είναι με το μέρος μου. Δεν φοβάμαι το πέρασμα του.

Info

Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

«7 αναζητήσεις» 

Οι  7 αναζητήσεις  είναι ένα πολύπτυχο, μια σπονδυλωτή παράσταση με κείμενα ποιητικά ή ρεαλιστικά, τα οποία αναζητούν ταυτότητες  ανθρώπων,   από τη μία άκρη της Ελλάδας στην άλλη.

Ο πόλεμος, η μετανάστευση,  η εξαφάνιση, η αιχμαλωσία, η απομόνωση, η εγκατάσταση, η μοναξιά.

Κοινός τόπος της παράστασης οι άνθρωποι, η αναζήτηση Αναμνήσεις, αναζητήσεις, ερωτήματα, μαρτυρίες.

Η πληγή της Κύπρου / Στέφανος Δάνδολος: «Τρίτη βράδυ στην άκρη του κόσμου».

Σκηνοθεσία: Μαρία Σάββα

Ερμηνεύει η Κατερίνα Διδασκάλου

Πρεμιέρα 24 Ιανουαρίου 2020. 

Φωτογράφιση promo Αλεξ Κατ
ΔΘΠ

Ημέρες και ώρες παραστάσεων:

Τετάρτη-Πέμπτη-Παρασκευή: 20:30

Σάββατο: 18:00 & 21:00

Κυριακή: 19:00

Τιμές εισιτηρίων:

Διακεκριμένη: 30 €- Φοιτητικό-Ανέργων: 25 €  | Α’ Ζώνη: 25 € – Φοιτητικό-Ανέργων: 20 € | B’ Ζώνη: 20 € – Φοιτητικό-Ανέργων: 15 € | Γ’ Ζώνη: 15 € – Φοιτητικό-Ανέργων: 10 €

Προπώληση εισιτηρίων: ταμείο Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά : 210 4143 310,

www.viva.gr, 2109213310, ticketservices.gr

Ώρες Ταμείου Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά:

Δευτέρα: Αργεί

Τρίτη έως Παρασκευή: 10.00 – 14.00 και 18:00 – 21:00

Σάββατο: 16.00 – 21.00

Κυριακή: 16.00 – 20:00