ΚΟΙΝΩΝΙΑ
19/08/2016 03:24 EEST | Updated 19/08/2016 03:24 EEST

Λιμενικό: «Ο 77χρονος ήταν ο κυβερνήτης» - Αβοήθητο πνίγηκε ζωντανό το 5χρονο κορίτσι

Eurokinissi

Στο συμπέρασμα ότι ο 77χρονος Θρασύβουλος Λυκουρέζος ήταν ο κυβερνήτης του ταχύπλοου «Ντουέντε» έχουν καταλήξει οι αξιωματικοί του Λιμενικού Σώματος.

«Υπάρχουν καταθέσεις τόσο των επιβαινόντων στο καΐκι ‘Αντωνία’, όσο και των επιβαινόντων στο ταχύπλοο, οι οποίες αποδεικνύουν ότι ο κυβερνήτης του ταχυπλόου ήταν ο 77χρονος. Για το συγκεκριμένο θέμα δεν υπάρχουν κενά στην έρευνα», λέει αξιωματικός του Λ.Σ.

Η φημολογία ότι μπορεί να οδηγούσε κάποιος νεότερος συγγενής του κυβερνήτη διαψεύδεται. Η οικογένεια του 77χρονου ταξίδεψε μετά το δυστύχημα από την Κρήτη στην Αίγινα και μάλιστα έχει προσκομίσει στις Αρχές τα αεροπορικά εισιτήρια που επιβεβαιώνουν τον ισχυρισμό της.

Ακόμα και σήμερα, όμως, υπάρχουν μεγάλα αναπάντητα ερωτήματα. Το βασικότερο από αυτά είναι κάτω από ποιες συνθήκες συνελήφθη ο Θρασύβουλος Λυκουρέζος. Ερωτηθείς για το πόση ώρα μετά το συμβάν έγινε η σύλληψη, αρμόδιος παράγοντας του Λιμενικού δεν έδωσε απάντηση. Το μόνο που έγινε γνωστό είναι ότι ο 77χρονος παραδόθηκε αυτοβούλως στο λιμεναρχείο.

Ένα δεύτερο αμείλικτο ερώτημα είναι γιατί ο κατηγορούμενος δεν σταμάτησε για να περισυλλέξει τα θύματα που έπεσαν στη θάλασσα από το καΐκι «Αντωνία». Η φυγή του «Ντουέντε» αποκτά ως στοιχείο ακόμα μεγαλύτερη σημασία, ύστερα από την ολοκλήρωση της ιατροδικαστικής εξέτασης των θυμάτων, που δείχνει ότι ο θάνατός τους προήλθε από πνιγμό.

Πηγές από την ιατροδικαστική υπηρεσία αναφέρουν ότι το 5χρονο κορίτσι πνίγηκε ζωντανό στη θάλασσα, χωρίς να χτυπήσει οπουδήποτε στο πλοιάριο πριν πέσει στο νερό. «Δεν έφερε κακώσεις στο σώμα. Από πνιγμό πέθανε και ο πατέρας του παιδιού που έφερε ελάχιστες κακώσεις. Δεν ξέρουμε τι θα είχε συμβεί αν κάποιος βοηθούσε το παιδί εκείνη την ώρα δίνοντάς του ένα σωσίβιο ή περισυλλέγοντάς το. Ποτέ δεν θα μάθουμε. Μπορεί και να μην υπήρχε ελπίδα γιατί ίσως να βρέθηκε κάτω από συντρίμμια, μπορεί όμως και να σωζόταν», αναφέρει αρμόδια πηγή.

Ο ίδιος ο Θρασύβουλος Λυκουρέζος ισχυρίζεται ότι κινούνταν με 21 κόμβους την ώρα του δυστυχήματος, ενώ για μεγαλύτερη ταχύτητα κάνουν λόγοι στις καταθέσεις τους οι επιβαίνοντες στο πλοιάριο «Αντωνία». Τοπικοί παράγοντες της Αίγινας διευκρινίζουν ότι στη συγκεκριμένη θαλάσσια περιοχή κινούνται καραβάκια που μεταφέρουν τουρίστες και σε καμία περίπτωση κάποιος δεν πρέπει να αναπτύξει ταχύτητα. Όπως προκύπτει από την προβλεπόμενη νομοθεσία, δεν υπάρχει όριο ταχύτητας για τα ταχύπλοα με μοναδικό περιορισμό να βρίσκονται 200 μέτρα μακριά από την ακτή. Αυτό που αναμένεται να προσδιορίσουν οι αξιωματικοί του Λιμενικού είναι σε ποιες θέσεις βρισκόντουσαν τα δύο σκάφη όταν συγκρούστηκαν. Ποιο από τα δύο δηλαδή είχε προτεραιότητα. Ο προσδιορισμός θα γίνει από τις πραγματογνωμοσύνες στα δύο σκάφη και από τις καταθέσεις των μαρτύρων. Ο Διεθνής Κανόνας Αποφυγής Συγκρούσεων προβλέπει ότι προτεραιότητα έχει το σκάφος που έρχεται από δεξιά.