ΔΙΕΘΝΕΣ
21/07/2018 18:59 EEST | Updated 21/07/2018 19:07 EEST

Λιγότερη δουλειά, περισσότερα χρήματα. Και στη Νέα Ζηλανδία δοκίμασαν την 4ημερη εργασία και το πείραμα ήταν επιτυχές

darkbird77 via Getty Images

Ένα πείραμα προκειμένου να πειστεί για την ωφέλεια της μείωσης των εβδομαδιαίων ωρών εργασίας-όχι μόνο στους εργαζόμενους αλλά και στην ίδια την επιχείρηση- έκανε μια εταιρεία στη Νέα Ζηλανδία. Και όπως διαπίστωσαν, αυτό που οι επιστήμονες και τα συνδικάτα λένε εδώ και χρόνια, είναι πέρα για πέρα αλήθεια. Η μείωση των ωρών εργασίας είναι μια win-win situation! 

Το «πείραμα» έγινε από την εταιρεία Perpetual Guardian η οποία ειδικεύεται σε ακίνητα, trust funds κ.α. και αυτό που έκανε ήταν να μειώσει κατά μία ημέρα την εβδομαδιαία εργασία. Οι εργαζόμενοι απασχολούνταν έτσι τέσσερις αντί για πέντε ημέρες χωρίς όμως να γίνει καμία περικοπή στον μισθό τους.

Τα ευρήματα αυτής της δοκιμαστικής περιόδου αποτέλεσαν το αντικείμενο επεξεργασίας, μελέτης και εξαγωγής συμπερασμάτων, ερευνητών του Πανεπιστημίου και του Business School του Ώκλαντ.

Διαβάστε επίσης: 

Σύμφωνα με τα ευρήματά τους λοιπόν, αποδεδειγμένα η αποδοτικότητα των εργαζομένων αυξήθηκε. Τη στιγμή που πριν την υιοθέτησης της τετραήμερης εργασίας μόλις το 54% των εργαζομένων δήλωνε πως μπορούσε να συνδυάσει αρμονικά επαγγελματική και προσωπική ζωή, μετά το πέρας της, το ποσοστό έφτασε στο 78%.  Επίσης το άγχος μειώθηκε κατά 7% αυξήθηκε κατά 5% ικανοποίησή που εκφράζουν για τη ζωή. Όλα αυτά συνέβαλαν στην σημαντική βελτίωση της απόδοσης στη δουλειά τους.

Σύμφωνα με την Έλεν Ντιλέινι, του Business School στο Ώκλαντ, τα νέα ωράρια έδωσαν ώθηση τους εργαζόμενους να είναι πιο αφοσιωμένοι στη δουλειά τους. Μειώθηκε ακόμη και ο χρόνος που χρησιμοποιούσαν το ίντερνετ για θέματα που δε σχετίζονταν με τη δουλειά.   

Ο δε πρόεδρος της εταιρείας, Άντριου Μπερνς, δήλωσε πως θα προτείνει στο ΔΣ να εφαρμοστεί και μακροπρόθεσμα η τετραήμερη εργασία. 

Τα αποτελέσματα της έρευνας ζήτησε να μελετήσει και ο Υπουργός Εργασίας της Νέας Ζηλανδίας αφού χαρακτήρισε ήδη τα ευρήματα ως «πολύ ενδιαφέροντα» και παρότρυνε κι άλλες εταιρίες να το τολμήσουν. 

Πηγή: The Guardian

 

Sponsored Post