Μπαμπινιώτης: Απάνθρωπο το σύστημα των Πανελλαδικών, να υπάρξει ένα είδος ακαδημαϊκού απολυτηρίου

«Δε γίνεται η δουλειά που χρειάζεται στο λύκειο, οι καθηγητές έχουν χάσει το κύρος τους».
.
.
Eurokinissi

«Απάνθρωπο» χαρακτήρισε το σύστημα των Πανελλαδικών Εξετάσεων ο καθηγητής Γλωσσολογίας και πρώην πρύτανης Γιώργος Μπαμπινιώτης, μιλώντας στον ΣΚΑΪ, προτείνοντας να υπάρξει ένα είδος ακαδημαϊκού απολυτηρίου.

«Κρατούμε τα παιδιά μας 14 χρόνια στο σχολείο, φτάνουν στο λύκειο το οποίο το έχουμε αχρηστεύσει και απαξιώσει, γιατί ο δάσκαλος δεν έχει κανένα κύρος και έχουμε μεταφέρει την παιδεία στα φροντιστήρια. Αυτό είναι μία στρέβλωση της Παιδείας. Γιατί συμβαίνει αυτό; Γιατί όλοι θέλουμε να βάλουμε τα παιδιά μας στα πανεπιστήμια. Και πώς συμβαίνει αυτό; Με την εξέταση ενός τριώρου που όμως προηγουμένως έχει γίνει μία δουλειά που τα έχει διαλύσει» είπε.

«Δεν μπορεί να συνεχιστεί άλλο αυτή η στρέβλωση. Δεν γίνεται η δουλειά που χρειάζεται στο λύκειο, οι καθηγητές έχουν χάσει το κύρος τους, γιατί ο μαθητής κοιτάζει πώς θα δώσει τα μαθήματα εισαγωγής και κανένα άλλο μάθημα» πρόσθεσε, προτείνοντας «ένα είδος ακαδημαϊκού απολυτηρίου»: «Ο μαθητής θα εισέρχεται στο πανεπιστήμιο με την επίδοσή του από τα τρία έτη του Λυκείου συν μια εξέταση (για παράδειγμα αν θέλει να μπει στην Ιατρική ή τη Νομική) η οποία όμως δε θα βαραίνει όσο η συνολική εικόνα του αυτά τα τρία χρόνια», τόνισε.

Χαρακτήρισε το σύστημα των Πανελλαδικών αδιάβλητο, μα «δεν είναι αξιόπιστο και ούτε δίκαιο...είναι απάνθρωπο το σύστημα».

«Το χαρτί του λυκείου παλαιότερα μετρούσε, τώρα δεν μετράει πουθενά, δεν γίνεται μία πορεία 14 χρόνων να μην μετράει καθόλου και να εξαρτάται το παιδί μόνο από την τρίωρη εξέταση. Μπορεί να συμβεί κάτι εκείνη την ώρα στο κάθε παιδί, μετά θα πρέπει να εξεταστεί πάλι έπειτα από ένα χρόνο», υπογράμμισε. «Υπάρχουν δυνατότητες μέσα από την τράπεζα θεμάτων και άλλους αλγορίθμους να υπάρχει μια πληρης εξισορροπητική αξιολόγηση που να είναι δίκαιη και να βγάζει και την εικόνα ενός παιδιού μετά από τρία χρόνια».

Ως προς τα μη κρατικά πανεπιστήμια, είπε «προσωπικά είμαι υπέρ των μη κρατικών και μη κερδοσκοπικών πανεπιστημίων, δεν είναι μαγαζιά, δεν θα έρθει κάποιος για να βγάλει λεφτά. Η κίνηση του υπουργού Παιδείας να βάλει εξετάσεις ήταν σωστή, γιατί αλλιώς θα υπήρχε αδικία. Δεν μπαίνει ο μαθητής του 2,3. Εδώ το θέμα είναι άλλο: ποιο μεγάλο πανεπιστήμιο θα έρθει; Δεν ξέρω τι δύναμη και αντοχή χρειάζεται από το ΕΘΑAΕ που θα κρίνει ποιος θα πάρει άδεια. Θα υπάρξουν τεράστια έξοδα με πολύ υψηλά δίδακτρα».

Πιερρακάκης: Δεν είναι ώρα να ανοίξουμε συζήτηση για την πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση

Μιλώντας επίσης στον ΣΚΑΪ, ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης παρατήρησε, σχολιάζοντας τις δηλώσεις του κ. Μπαμπινιώτη, πως «δεν είναι ώρα για να ανοίξουμε συζήτηση για το θέμα της πρόσβασης στην ανώτατη εκπαίδευση. Έχω ζητήσει να ανοίξει η συζήτηση για το Εθνικό Απολυτήριο, αλλά μιλάμε με το δεδομένο το κεκτημένο της αντικειμενικής διόρθωσης των εξετάσεων».

Δημοφιλή