Ο Φεβρουάριος έδειχνε τι θα επακολουθήσει στον αεροπορικό χώρο

Κι ενώ τα στοιχεία του Μαρτίου θα καταδείξουν παγκοσμίως το τεράστιο θέμα στις αερομεταφορές, τα στοιχεία του Φεβρουαρίου είναι ενδεικτικά του τι αναμένουμε.
ASSOCIATED PRESS

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε σήμερα η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA), η ταξιδιωτική κίνηση του Φεβρουαρίου, μειώθηκε κατά 14,1% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019.

Αυτή ήταν η πιο απότομη πτώση της κίνησης από τις 9 Νοεμβρίου, καθώς μειώθηκε απότομα η διεθνή ζήτηση προς και από την περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού λόγω της εξάπλωσης του ιού COVID-19 και των ταξιδιωτικών περιορισμών που επιβάλλονται από την κυβέρνηση. Επίσης και η διαθέσιμες θέσεις (ASK) μειώθηκαν κατά 8,7%, καθώς οι αεροπορικές εταιρείες αναγκάστηκαν να μειώσουν τις πτήσεις, λόγω της μειωμένης ζήτησης, ενώ η πληρότητα υποχώρησε 4,8 ποσοστιαίες μονάδες, στο 75,9%.

HuffPost Greece

Περιφερειακές αγορές

Η μείωση της διεθνούς ζήτησης τον Φεβρουάριο, ήταν το χειρότερο αποτέλεσμα μετά την έκρηξη του SARS το 2003 και αντέστρεψε την αύξηση της κυκλοφορίας κατά 2,6% που καταγράφηκε τον Ιανουάριο.

Η κυκλοφορία των αεροπορικών εταιρειών από Ασία-Ειρηνικό, υποχώρησε 30,4% σε σχέση με τον Φεβρουάριο 2019, αντιστρέφοντας απότομα το 3,0% που σημείωσε ο Ιανουάριος. Η χωρητικότητα μειώθηκε κατά 16,9% και πληρότητα κατέρρευσε στο 67,9%, σημειώνοντας πτώση κατά 13,2% σε σύγκριση με το Φεβρουάριο του 2019.

Η ζήτηση των ευρωπαϊκών αερομεταφορέων τον Φεβρουάριο ήταν σχεδόν ίδια σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν (+ 0,2%), όντας η ασθενέστερη απόδοση της περιοχής σε μια δεκαετία. Η επιβράδυνση προήλθε από τις διαδρομές προς / από την Ασία, όπου ο ρυθμός ανάπτυξης επιβραδύνθηκε κατά 25% τον Φεβρουάριο, έναντι του Ιανουαρίου. Ο συντελεστής πληρότητας υποχώρησε 0,4%, στο 82,0%, ο οποίος ήταν ο υψηλότερος μεταξύ των περιφερειών.

Οι αεροπορικές εταιρείες της Μέσης Ανατολής σημείωσαν αύξηση της τάξης του 1,6% τον Φεβρουάριο, σημειώνοντας επιβράδυνση από το 5,3% που σημειώθηκε τον Ιανουάριο, κυρίως λόγω των λιγότερων δρομολογίων σε Μέση Ανατολή, Ασία και Ειρηνικό. Η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 1,3% και η πληρότητα κατά 0,2% σε 72,6%.

Οι αερομεταφορείς της Βόρειας Αμερικής σημείωσαν μείωση της κυκλοφορίας κατά 2,8% τον Φεβρουάριο, αντί 2,9% του Ιανουαρίου, καθώς οι διεθνείς περιορισμοί εισόδου σε περιοχές της Ασίας, υποχώρησαν κατά 30%. Η χωρητικότητα μειώθηκε κατά 1,5% και η πληρότητα κατά 1,0%, σε 77,7%.

Οι αερογραμμές της Λατινικής Αμερικής παρουσίασαν πτώση της ζήτησης κατά 0,4% τον Φεβρουάριο σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι. Αυτό στην πραγματικότητα ήταν μια βελτίωση σε σχέση με τη μείωση κατά 3,5% που καταγράφηκε τον Ιανουάριο. Η χωρητικότητα μειώθηκε επίσης κατά 0,4% και η πληρότητα έφθασε στο 81,3%.

Η κυκλοφορία των αφρικανικών αεροπορικών εταιρειών υποχώρησε 1,1% το Φεβρουάριο, έναντι αύξησης της κυκλοφορίας κατά 5,6% που σημειώθηκε τον Ιανουάριο. Η μείωση οφείλεται στην πτώση της κυκλοφορίας κατά περίπου 35% από και προς την Ασία. Ωστόσο, η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 4,8% και η πληρότητα σημείωσε πτώση 3,9%, στο 65,7%, το χαμηλότερο ποσοστό μεταξύ των περιφερειών.

Εγχώριες αγορές

Η ζήτηση για εγχώρια ταξίδια μειώθηκε κατά 20,9% τον Φεβρουάριο, σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο του 2019, καθώς η κινεζική εγχώρια αγορά κατέρρευσε (-83,6%). Πτώση είχε και η Ιαπωνία (-2,8%), όπως και η Αυστραλία (-4,0%). Αντιθέτως, αύξηση είχε η εσωτερική κίνηση σε Βραζιλία (3,8%), Ινδία (8,4%), Ρωσία (7,7%) και ΗΠΑ (10,1%).

Ωστόσο, ο Μάρτιος αναμένεται να είναι ο πιο τραγικός μήνας στην αεροπορική κίνηση και βέβαια ο Απρίλιος που διανύουμε.

Δημοφιλή