Οδηγούμε το Citroen C5 Aircross Plug-In Hybrid των 225 ίππων

Ισχυρό, ευρύχωρο και με γαλλική φινέτσα, συνοδεύεται από άνετη ανάρτηση και πολλά νέα χαρακτηριστικά.
Δημήτρης Μπαλής

Θέλοντας να διατηρήσει σύγχρονο το C5 Aircross Plug-In Hybrid, η Citroen προχώρησε στην ανανέωσή του, δίχως να λείπουν χαρακτηριστικά όπως η καλή ποιότητα των υλικών, η άνεση και η ευρυχωρία, με σκοπό να διακρίνεται ακόμα περισσότερο. Το αυτοκίνητο κέρδισε πολλά από το λίφτινγκ που του έγινε και σε συνδυασμό με το ισχυρό σύστημα κίνησης των 225 ίππων, δεν θα δυσκολευτεί σε καμία περίπτωση να κινηθεί παντού. Απλά, ανήκει και αυτό σε μια κατηγορία των SUV, που η μεγαλύτερη διάρκεια της ζωής του, θα πρέπει να επικεντρωθεί στην άσφαλτο, αφήνοντας λιγότερη… ζωή σε πιο τραχιές επιφάνειες.

Για την κίνηση και τη μεταφορά επιβαινόντων και των… αποσκευών, φροντίζει ένας 4κύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας 1.6 lt PureTech με απόδοση 180 ίππους και 300Nm ροπή, που συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 109 ίππων με 320Nm. Η συνδυαστική ισχύς ανέρχεται στους 225 ίππους με 360Nm ροπή, εξασφαλίζοντας ένα δυνατό σύνολο που θα επιτρέψει στον οδηγό να πατήσει τέρμα το γκάζι και το αυτοκίνητο να επιταχύνει ξαφνικά, γρήγορα και χωρίς δισταγμούς. Τα πρώτα 100χλμ./ώρα έρχονται σε 8,7 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα σταματά στα 225χλμ./ώρα, τιμές πολύ ικανοποιητικές, αν σκεφτεί κανείς πως το SUV έχει μεγάλες διαστάσεις και βάρος. Η συγκεκριμένη έκδοση είναι προσθιοκίνητη, και η κίνηση με το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων e-EAT συμβάλλει στη γρήγορη μετακίνηση, δίχως να ακούς πολλούς ή περίεργους θορύβους.

.
.
Δημήτρης Μπαλής

Η μπαταρία των 13,2kWh αρκεί για να καλυφθούν έως και 66 χιλιόμετρα αποκλειστικά με ηλεκτρισμό. Ο,τι πρέπει δηλαδή για έναν οδηγό που θα πρέπει να κινηθεί μέσα στην πόλη. Ξεχνάς το καύσιμο και απολαμβάνεις τη διαδρομή σαν να είναι παιχνίδι. Η φόρτιση πραγματοποιείται από συμβατική οικιακή πρίζα ή από επιτο΄χιο ταχυφορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος. Ο on-board φορτιστής των 7,4kWh, μπορεί να τη φορτίσει σε κάτω από δύο ώρες. Αναφορικά με την κατανάλωση, καθώς αυτό κοιτά ο πελάτης την εποχή που ζούμε, ανέρχεται στο 1,5λτ./100χλμ., ενώ της ενέργειας στις 16,5kWh/100χλμ. Όσον αφορά στις εκπομπές CO2, σταματούν στα 29γρ./χλμ., άρα... απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας.

Δημήτρης Μπαλής

Παραπάνω αναφέρθηκε ο ηλεκτροκινητήρας των 109 ίππων. Ακόμα και μόνος του να λειτουργούσε, θα μπορούσε να κινήσει σβέλτα το αμάξωμα και τη μάζα του αυτοκινήτου και μπορεί να μειώσει στο ελάχιστο τις φορές που θα αναγκαστεί να πάρει τη βοήθεια του συμβατικού. Η κίνηση μόνο με ηλεκτρισμό μπορεί να καταστεί δυνατή έως και τις ταχύτητες των 135χλμ./ώρα, ενώ στο πρόγραμμα Hybrid, η ηλεκτρονική μονάδα έχει τη δυνατότητα να διαχειριστεί τους δύο κινητήρες, ανάλογα με τις περιστάσεις και τις συνθήκες. Εδώ μιλάμε φυσικά για βέλτιστη κατανάλωση ενέργειας. Υπάρχει και το προφίλ E-Save, χάρη στο οποίο διατηρείται ένα μέρος του ποσοστού φόρτισης για επικείμενη χρήση. Επίσης, η μπαταρία φορτίζεται και μέσω του θερμικού μοτέρ, αλλά κάτι τέτοιο επηρεάζει την κατανάλωση καυσίμου.

Δημήτρης Μπαλής

Και φτάνουμε στο σημείο όπου φημίζονται οι Γάλλοι. Πρόκειται για την άνεση και τη λειτουργία της ανάρτησης. Το Citroen C5 Aircross Plug-In Hybrid e-EAT8 225 PS εξοπλίζεται με γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, καταφέρνοντας να περάσει σε άλλο επίπεδο την άνεση. Τα αμορτισέρ με υδραυλικά bump-stops αποσβένουν τις κακοτεχνίες ομαλά, ακόμα και αν τερματίσει η διαδρομή τους. Είναι γνωστότερα ως Progressive Hydraulic Cushions. Εκτός του τεχνολογικού υπόβαθρού του, το αυτοκίνητο ξεχωρίζει και για την άνεση στα... ενδότερα. Εκεί, τα καθίσματα είναι κατασκευασμένα από αφρώδες υλικό, με τα εμπρός να προσφέρουν σχετικά καλή πλευρική στήριξη, αν και σκοπός του αυτοκινήτου δεν είναι να μπαίνεις στις στροφές με τις... πάντες, αλλά πιο χαλαρά. Στον αυτοκινητόδρομο, η ηχομόνωσή του είναι αψεγάδιαστη, δεν εισέρχονται πολλοί θόρυβοι στο εσωτερικό, γεγονός που δίνει στο C5 Aircross ακόμα ένα συν.

Δημήτρης Μπαλής

Το συνολικό μήκος του αγγίζει τα 4,5μ. και το μεταξόνιό του τα 2,730μ. Σε προετοιμάζει, λοιπόν, ότι δε θα κουραστείς στην καμπίνα και αυτό ακριβώς επιβεβαιώνεται. Μπορεί να φιλοξενήσει έως και πέντε επιβαίνοντες, οι οποίοι θα βρουν τη βόλεψή τους δίχως καμία δυσκολία, ενώ τα πίσω καθίσματα είναι πλήρως ανεξάρτητα, κάτι που σημαίνει πως κάθε ένας από τους πίσω επιβάτες, μπορεί να σύρει ή και να ρυθμίσει την κλίση της θέσης του. Το πορτ-μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 460 λίτρα στην έκδοση Plug-In Hybrid. Ένα άλλο στοιχείο που θα λατρέψουν οι εμπρός επιβάτες είναι τα δερμάτινα, θερμαινόμενα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα με λειτουργία μασάζ. Όσες ώρες και αν καθίσεις, δε πρόκειται ποτέ να διαμαρτυρηθείς.

Δημήτρης Μπαλής

Η κεντρική κονσόλα είναι εντελώς νέα με διακόπτες αφής και μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους. Το μενού της νέας οθόνης αφής 10 ιντσών είναι απλό και εύκολο στη χρήση του και διαθέτει συμβατότητα με Apple CarPlay. Ευανάγνωστος είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, καθώς ο οδηγός μπορεί να βλέπει διάφορες πληροφορίες, ενώ τα υλικά και η συναρμογή τους είναι αρκετά καλή. Μπορεί τα πλαστικά να είναι σκληρά, αλλά δεν είναι έτσι με την οπτική ή απτική επαφή.

Η πρόταση της Citroen είναι ανώτερης αισθητικής και δυνατοτήτων, συμπερασματικά.

Δημοφιλή