Οι βασικές τάσεις προώθησης της μόδας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για το 2022

Το 2021, το 41% των αγοραστών του διαδικτύου αγόρασε κάτι μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Φωτο αρχείου
Predrag Popovski via Getty Images
Φωτο αρχείου

Ο αριθμός των χρηστών των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αυξάνεται εδώ και χρόνια. Εκτός τον επικοινωνιακό τους ρόλο, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης λειτουργούν πλέον και ως πλατφόρμα πωλήσεων. Το 2021, το 41 τοις εκατό των διαδικτυακών αγοραστών αγόρασε κάτι μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, σύμφωνα με στοιχεία του πρακτορείου έρευνας αγοράς Ruigrok Netpanel. Για τους λιανοπωλητές και τις εταιρείες μόδας, λοιπόν, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προσφέρουν πολλές ευκαιρίες.

Για τη καλύτερη χρήση των διάφορων μέσων δικτύωσης, είναι σημαντικό να γνωρίζουμε τι συμβαίνει στον διαδικτυακό κόσμο. Ποιες εξελίξεις μπορούμε να περιμένουμε ως έμπορος/ επωνυμία μόδας και πώς να ανταποκριθούμε;

Οι πωλήσεις μέσω των κοινωνικών μέσων γίνονται όλο και πιο ελκυστικές

Η δυνατότητα αγορών στο Instagram και στο Facebook υπάρχει εδώ και αρκετό καιρό και θα κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος το 2022 σύμφωνα με τους ειδικούς. Αυτό οφείλεται εν μέρει στο ότι η Meta (μητρική εταιρεία του Instagram και του Facebook) κάνει την δυνατότητα αγορών περισσότερο ελκυστική. «Το άνοιγμα ενός καταστήματος είναι πλέον πολύ πιο εύκολο. Υπάρχουν αναλυτικά μαθήματα, που καθιστούν δυνατή τη δημιουργία ενός καταστήματος για οποιονδήποτε», λέει η Τζέσις, συγγραφέας που ειδικεύεται σε θέματα για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Επιπλέον, η λειτουργία «Αγορών» απέκτησε περισσότερη λειτουργικότητα τον περασμένο χρόνο. Οι έμποροι λιανικής μπορούν πλέον να ομαδοποιήσουν τα προϊόντα ανά τύπο αντικειμένου ή συλλογή, διευκολύνοντας τους καταναλωτές να βρουν αυτό που αναζητούν.

Η Τζέσις προτείνει σε όλους τους εμπόρους λιανικής και στις επωνυμίες να χρησιμοποιούν τη λειτουργία «Αγορών». Για να το κάνουμε αυτό με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, η Τζέσις συμβουλεύει τα εξής: «Είναι σημαντικό να έχουμε πολλές φωτογραφίες από κάθε προϊόν. Επομένως, ας μην τραβήξουμε μια φωτογραφία μόνο. Επίσης καλό θα ήταν να δείξουμε πραγματικές φωτογραφίες από ανθρώπους που δοκιμάζουν τα ρούχα και όχι να τα φωτογραφίσουμε πάνω σε κούκλες. Ας χρησιμοποιήσουμε επίσης τρισδιάστατες φωτογραφίες ή βίντεο, ώστε οι καταναλωτές να μπορούν να δουν πώς κινείται ένα ρούχο».

Πώληση κατά τη διάρκεια ζωντανής ροής ή μέσω μηνυμάτων

Εκτός από τη λειτουργία «Αγορών», και άλλοι τρόποι πώλησης μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς. «Ένας πολύ απλός τρόπος για να πουλήσουμε μέσω Instagram είναι μέσω απευθείας μηνυμάτων. Για να το κάνουμε αυτό, τραβάμε μια φωτογραφία όπου αριθμούμε προϊόντα και λέμε στους ακολούθους να στείλουν ένα μήνυμα εάν ενδιαφέρονται».

Μια άλλη τάση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για το 2022: πωλήσεις κατά τη διάρκεια ζωντανών ροών. Στην πλατφόρμα κοινωνικών μέσων TikTok, αυτό είναι ήδη δυνατό μέσω της ξεχωριστής λειτουργίας Live Stream Shopping. Οι θεατές μιας ζωντανής ροής βίντεο βλέπουν ένα εικονίδιο στην οθόνη όταν περνούν τα προϊόντα. Αν θέλουν να αγοράσουν κάτι, μπορούν να κάνουν κλικ στο εικονίδιο για να προχωρήσουν στο ηλεκτρονικό κατάστημα.

Σε κάθε περίπτωση, το να πειραματιστούμε με το TikTok φαίνεται σαν μια καλή ιδέα για τη νέα χρονιά. Η αμερικανική εταιρεία ερευνών Insider Intelligence εκτιμά ότι η πλατφόρμα θα έχει 755 εκατομμύρια χρήστες μέχρι το 2022. Αυτό θα την κάνει - μετά το Facebook και το Instagram - τη μεγαλύτερη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης. Το 2021, το TikTok γνώρισε ανάπτυξη 40,8%, γράφει η Emerce.

Η μόδα στο μετασύμπαν

Ένα άλλο καυτό θέμα στον κόσμο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης: το μετασύμπαν. ’Ενας εικονικός, δηλαδή, χώρος που συνδέει όλους τους εικονικούς κόσμους χρησιμοποιώντας το Διαδίκτυο και την επαυξημένη πραγματικότητα. Πέρυσι αρκετές εταιρείες μόδας ανακοίνωσαν την πρόθεσή τους να επενδύσουν σε αυτό στο μέλλον.

Η Τζέσις βλέπει επίσης πολλές ευκαιρίες για τις εταιρείες μόδας σε αυτή την αναδυόμενη τάση: «Στο μετασύμπαν θα έχουμε ψηφιακές εκδοχές του εαυτού μας με τη μορφή avatar. Φυσικά πρέπει να φορούν και ρούχα. Αυτό συμβαίνει ήδη στο Snapchat και στο ψηφιακό σύμπαν Roblox, όπου οι χρήστες έχουν το δικό τους avatar που μπορούν να ντυθούν με ρούχα από την Urban Outfitters και μια σειρά από άλλες μάρκες. Υπάρχουν σίγουρα ευκαιρίες εδώ και για τις εταιρείες».

Το βίντεο είναι πιο δημοφιλές από ποτέ

Τέλος, η Τζέσις προσφέρει μια γενική συμβουλή για εταιρείες που δραστηριοποιούνται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και αυτή είναι να συνεχίσουν να δημιουργούν βίντεο. «Οι κινούμενες εικόνες δίνουν μεγαλύτερο εύρος εμπειρίας και ζωντανεύουν την επιχείρησή μας. Ειδικά τώρα που οι πελάτες δεν μπορούν να έρθουν φυσικά κοντά μας λόγω της πανδημίας. Ιδιαίτερα μεταξύ των νεότερων καταναλωτών, οι ιστορίες και τα reels στο Instagram είναι εξαιρετικά δημοφιλή. Μέσω αυτών των σύντομων βίντεο μπορούμε να εμπνεύσουμε με διασκεδαστικό τρόπο. Για παράδειγμα, ας δημιουργήσουμε ένα βίντεο με μουσική και με μεταβάσεις εικόνων. Σε αυτές τις μεταβάσεις μπορούμε στη συνέχεια να αλλάξουμε ρούχα, για να δείξουμε διαφορετικές εμφανίσεις. Ή, για παράδειγμα, να δείξουμε πώς μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε κάτι, όπως ένα μαντήλι, με πολλούς τρόπους».