LIFE
22/06/2018 12:05 EEST

Όταν το χθες ομορφαίνει το σήμερα...

Μια νέα τηλεοπτική διαφήμιση- οπτικό δοκίμιο για τη δύναμη της ανάμνησης. Τα μικροπράγματα, φυλαχτά μιας άλλης εποχής, που πυροδοτούν μνήμες και ανακαλούν συναισθήματα. Η συγκίνηση για όσα ζήσαμε χθες, κινητήριο καύσιμο για αυτά που ακολουθούν στο μέλλον...

Όταν τελειώνει μια σχέση τους, κάποιοι επιλέγουν να απαλλαγούν από όλα όσα τους θυμίζουν τον άλλον και τις στιγμές που έζησαν μαζί. Για άλλους, αυτό είναι πιο σκληρό. Προτιμούν να αφήσουν τον εαυτό τους να βυθιστεί στη λύπη και να βιώσουν όλη την γκάμα των συναισθημάτων που προκαλεί η επαφή με τα μικρά κειμήλια, τις κοινές φωτογραφίες, τα παλιά δώρα, τα τσαλακωμένα σημειώματα. Βέβαιο είναι ότι όλα αυτά τα μικροπράγματα μόνο μικρά δεν είναι - είτε σταματά μια σχέση είτε συνεχίζεται.

Η κοινή πορεία περνά μέσα από λύπες και χαρές. Ίσως χωρίς τις πρώτες οι δεύτερες να μην είχαν την ίδια αξία. Στο Επόμενο Βήμα, το πολύ όμορφο φιλμάκι της ΑΛΦΑγια το σημαντικότερο, ίσως βήμα στη σχέση, αυτό που σχετίζεται με τη δημιουργία μιας νέας ζωής, αποτυπώνεται με θαυμάσιο τρόπο -καλύτερα από ό,τι θα περιέγραφε οποιοδήποτε δοκίμιο- ο διάλογος της χαράς με τη λύπη. Το φιλμ καθαυτό είναι πλημμυρισμένο από όμορφες εικόνες που έρχονται στη μνήμη του άνδρα, καθώς συγκεντρώνει μικροπράγματα σε κούτες ενόψει συμμαζέματος ενός δωματίου. Οι αναμνήσεις ενεργοποιούν συναισθήματα, ίσως περιθωριοποιημένα, αλλά ζωντανά. Όμως είναι και το προσεκτικά διαλεγμένο soundtrack που απογειώνει την ιστορία.

Το Φιλά Με, που ερμνηνεύει ο Σταμάτης Κραουνάκης, υπαινίσσεται όσα μας έχουν πληγώσει και θέλουμε να ξεχάσουμε. Κοιτάζοντας όμως εμπρός.

...”θες να σκορπίσεις τις σκιές, της ψυχής οι εκδρομές να έχουν δάκρυ τη χαρά”...

Γιατί, τελικά, είναι το δάκρυ που απογειώνει τη χαρά και τη φορτίζει με ένταση. Στο ”φιλμάκι”, τα ”καρφιά” και οι ”σκιές” υπάρχουν μόνο στο τραγούδι. Αλλά γίνεται σαφές ότι υπήρξαν και έχουν σφυρηλατήσει μια πιο δυνατή σχέση. Έγραψαν στις ψυχές των δύο, δυνάμωσαν το δεσμό τους και ίσως τον προετοιμάζουν για το επόμενο βήμα. Αν υπάρχει ιδεατός τρόπος για να προχωρήσει ένα ζευγάρι σε αυτό το επόμενο βήμα, την απόφασή του να φέρει στον κόσμο ένα παιδί, η διαφήμιση της ΑΛΦΑτον περιγράφει τέλεια: Οι δυο τους προχωρούν πιο δυνατοί, πιο σίγουροι πως αυτό που έχουν είναι πολύτιμο, πως μπορούν να το δώσουν σε έναν καινούργιο άνθρωπο.

Όσο για τον τρόπο που μεταφέρεται το επόμενο βήμα στην οθόνη, δεν θα μπορούσε παρά να είναι κινηματογραφικός. Ένα γλυκό φως στο δωμάτιο, μια έκπληξη, ένα σημείωμα που φέρνει δάκρυα χαράς. Γιατί οι λέξεις και η εικόνα μπορούν να κάνουν ξεχωριστή τη στιγμή - όταν της αξίζει.