Πέντε τρόποι να διαχειριστούμε τον θυμό και να ηρεμήσουμε

Πώς θα αισθανθούμε καλύτερα - Τι συμβουλεύουν οι ειδικοί.
Ολοι βιώνουμε στιγμιαίες εκρήξεις θυμού κάθε τόσο.
Ολοι βιώνουμε στιγμιαίες εκρήξεις θυμού κάθε τόσο.

Ολοι βιώνουμε στιγμιαίες εκρήξεις θυμού κάθε τόσο. Ωστόσο, σε γενικές γραμμές, αυτές οι σχετικά μικρές ενοχλήσεις είναι εύκολες να αντιμετωπιστούν: αν αποσυνδεθούμε και από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο θυμός θα αρχίσει να υποχωρεί.

Ομως, όταν έχουμε μια έντονη συζήτηση με κάποιο κοντινό άτομο και αυτό είναι είτε ο σύντροφος, ένας φίλος, ένας συνάδερφος, η κατάσταση δυσκολεύει. Υπάρχουν τρόποι για να ηρεμήσουμε και οι ειδικοί δίνουν συμβουλές ώστε να ελέγξουμε τον θυμό, πριν μας επηρεάσει. Ποιες είναι αυτές:

Να αναγνωρίσουμε το θυμό μας. «Οταν είστε θυμωμένοι, το παρατηρείτε στο σώμα σας. Η θερμοκρασία σας είναι ζεστή και αισθάνεστε ενοχλημένοι. Ο θυμός προκαλεί αλλαγές στο σώμα σας, όπως για παράδειγμα μυϊκή ένταση, ταχυκαρδία, πόνο στο λαιμό, αναπνοή που γίνεται ταχεία. Η αίσθηση κόπωσης για κανέναν συγκεκριμένο λόγο, μπορεί να είναι σημάδι θυμού που δεν έχετε αναγνωρίσει», λέει ο ψυχοθεραπευτής Κερτ Σμιθ.

Να ακολουθήσουμε τα σημάδια του σώματός μας, με ασφάλεια και σιγουριά. «Η συνηθισμένη συμβουλή είναι να πάρουμε βαθιές ανάσες, να εισπνεύσετε και να εκπνεύσετε. Οταν όμως είστε πραγματικά θυμωμένοι και η τεχνική με τις αναπνοές δεν βοηθά, αναρωτηθείτε τι θέλει να κάνει ο θυμός. Παρατηρήστε αν τα χέρια σας και οι δικέφαλοι είναι σφιγμένα, αν θέλετε να φωνάξετε. Αφήστε τους μύες να αντιδράσουν, όμως προσπαθήστε η αντίδραση να είναι χαλαρή», λέει η ψυχοθεραπεύτρια Μπρίτανι Μπουφάρντ.

Να κάνουμε ένα διάλειμμα και να αθληθούμε. «Ενα διάλειμμα από την καθημερινότητα σας δίνει χρόνο να ηρεμήσετε και να σκεφτείτε, πριν ανταποκριθείτε. Αυτό μειώνει και τον θυμό ή σας κάνει να εντοπίσετε την αιτία», λέει η ψυχοθεραπεύτρια Σανάια Μάγιο.

Να αναρωτηθούμε ποιο συναίσθημα βρίσκεται πίσω από το θυμό. «Αν έχετε συνειδητή επίγνωση στο πραγματικό συναίσθημα, τότε μπορείτε να ανακαλύψετε το λόγο που συμβαίνει», δηλώνει ο Πάτρικ Ντέιβι Τάλι.

Να αλλάξουμε τον τόνο και το θέμα της συζήτησης. «Οταν το σώμα σας βρίσκεται σε ήρεμη κατάσταση και έχετε σκεφτεί τι υπήρχε πίσω από το θυμό, χρησιμοποιείστε το πρώτο πρόσωπο για να μοιραστείτε τις σκέψεις και τα συναισθήματα», λέει η ψυχοθεραπεύτρια Μέγκαν Νέγκεντανκ. Η Μάγιο συμπληρώνει: «Μερικές φορές το να συζητάμε ξανά και ξανά το άτομο ή την κατάσταση που σας εκνεύρισε, σας κάνει να παραμείνετε θυμωμένοι. Οταν εστιάζετε σε κάτι άλλο, αυτό βοηθά να αλλάξει η διάθεσή σας και ο τρόπος που ανταποκρίνεστε», λέει η Μάγιο.

Πηγή: HuffPost US