Πιο ελκυστικό και πλήρως ψηφιακό το φρεσκαρισμένο ID.3

Η νέα έκδοση του μοντέλου, περιλαμβάνεται στα 10 νέα ηλεκτρικά που θα παρουσιάσει η VW έως το 2026
MARTIN MEINERS

Το ID.3 ήταν το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο που βασίστηκε στην αποκλειστική για ηλεκτρικά μοντέλα πλατφόρμα του ομίλου της VW.

Δυόμιση χρόνια μετά το λανσάρισμα της πρώτης γενιάς, η γερμανική μάρκα ανανέωσε το μοντέλο, τόσο σε εμφάνιση, όσο και σε εξοπλισμό, με υψηλότερης ποιότητας υλικά, ανανεωμένο λογισμικό και τελευταίας γενιάς συστήματα υποβοήθησης. Τα δε υψηλής ποιότητας υλικά, βιώσιμα και χωρίς ζωική προέλευση, αντικατοπτρίζουν τη στρατηγική της Volkswagen για την πλήρως ηλεκτρική οικογένεια των μοντέλων ID.

Η VW υποστηρίζει ότι με το νέο ID.3 φέρνει premium τεχνολογίες στην κατηγορία των compact αυτοκινήτων. Κάτι που είναι σύμφωνο με τον στόχο της εταιρείας να προσφέρει καινοτόμες τεχνολογίες διαδοχικά σε ολόκληρη τη γκάμα των μοντέλων της. «Χρησιμοποιώντας Swarm data στο σύστημα Travel Assist, κάνουμε το επόμενο βήμα στην πορεία προς την πλήρως αυτοματοποιημένη οδήγηση», λένε χαρακτηριστικά.

Το αμάξωμα του αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου της VW διαθέτει πιο δυναμική εμφάνιση, με νέα ανοίγματα ψύξης αέρα και μεγάλες βαμμένες επιφάνειες μπροστά, νέας σχεδίασης προφυλακτήρα, ενώ το καπό δείχνει μακρύτερο επειδή η μαύρη λωρίδα κάτω από το παρμπρίζ έχει αφαιρεθεί και οι εσοχές στα πλαϊνά τμήματα εκτείνονται πλέον στο εμπρός μέρος. Καλύτερη είναι και η αεροδυναμική χάρη στη βελτιωμένη ροή αέρα γύρω από τους μπροστινούς τροχούς, ενώ πίσω ξεχωρίζουν τα δύο τμημάτων φωτιστικά σώματα.

VW

Το εσωτερικό του νέου ID.3 είναι πιο μοντέρνο. Η εταιρεία χρησιμοποιεί το υλικό μικροϊνών Artvelours Eco για τις επενδύσεις των θυρών και τα καλύμματα των καθισμάτων, ένα ύφασμα που περιέχει 71% προϊόντα ανακύκλωσης. Αυτή είναι μια δευτερογενής πρώτη ύλη που λαμβάνεται με την ανακύκλωση πλαστικού που έχει προηγουμένως απορριφθεί ως απόβλητο τουλάχιστον μία φορά. Το Artvelours Eco έχει τα ίδια χαρακτηριστικά όσον αφορά την εμφάνιση, την αίσθηση και την ανθεκτικότητα με τα συμβατικά νέα υλικά. Ο εσωτερικός εξοπλισμός είναι επίσης εντελώς απαλλαγμένος από υλικά ζωικής προέλευσης.

Οι μαλακές επιφάνειες με γέμιση από αφρό στο ταμπλό δημιουργούν μία πιο ποιοτική αίσθηση στην αφή, ενώ και οι επενδύσεις στα εσωτερικά των θυρών είναι πιο μαλακές και εφαρμόζονται σε μεγαλύτερης έκτασης επιφάνειες.

Η φόρτιση του νέου ID.3 είναι ευκολότερη και ακόμη πιο βολική χάρη στις στάνταρ λειτουργίες όπως το Plug & Charge (όπου το όχημα πιστοποιεί τον εαυτό του και ξεκινά τη διαδικασία φόρτισης άμεσα όταν το καλώδιο φόρτισης είναι συνδεδεμένο σε σταθμό φόρτισης) και την έξυπνη λειτουργία «Σχεδιασμός Διαδρομής Ηλεκτρικών Οχημάτων» (Electric Vechicle Route Planer).

Σε μεγαλύτερα ταξίδια, το Electric Vehicle Route Planner υπολογίζει τις στάσεις φόρτισης, έτσι ώστε το αυτοκίνητο να φθάσει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα στον προορισμό του, χρησιμοποιώντας real time πληροφορίες κίνησης και προβλέψεις τις οποίες συνδυάζει και αξιολογεί σε συνδυασμό με το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας.

Οι στάσεις για φόρτιση αξιολογούνται δυναμικά με βάση τη χωρητικότητα των εκάστοτε σταθμών φόρτισης. Αυτό σημαίνει ότι η λειτουργία σχεδιασμού της διαδρομής μπορεί, για παράδειγμα, να προτείνει δύο στάσεις σύντομης φόρτισης με υψηλή ισχύ αντί για μία μόνο μεγάλη στάση φόρτισης με χαμηλή ισχύ. Επιπλέον, το σύστημα εντοπίζει σταθμούς φόρτισης που είναι κατειλημμένοι και έτσι δεν τους προτείνει εξαρχής. Τα σημεία ενδιαφέροντος μπορούν να μεταφερθούν στο αυτοκίνητο χρησιμοποιώντας την δωρεάν εφαρμογή We Connect ID app.

VW

Ως προς την τελευταία γενιά λογισμικού της Volkswagen είναι σε θέση να λαμβάνει ενημερώσεις «over-the-air». Η συμπαγής οθόνη του πίνακα οργάνων με διαγώνιο 13,4 εκατοστών (5,3 ιντσών) βρίσκεται στο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών. Στο μέσο της κονσόλας φιλοξενείται η τυπική οθόνη αφής 30,5 εκατοστών (12 ιντσών) για το σύστημα πλοήγησης, τις λειτουργίες τηλεφώνου, το σύστημα πολυμέσων, τα συστήματα υποβοήθησης και τις ρυθμίσεις του οχήματος. Γενικά, η διάταξη έχει γίνει πιο ξεκάθαρη και το μενού φόρτισης βρίσκεται, πλέον, στο πρώτο επίπεδο της οθόνης αφής.

Το προαιρετικό head-up-display επαυξημένης πραγματικότητας (AR head-up display) προβάλλει στο παρμπρίζ πληροφορίες όπως την ταχύτητα του οχήματος καθώς και τις οδηγίες δυναμικής πλοήγησης μέσω του GPS. Για τον οδηγό, αυτές οι πληροφορίες φαίνεται να βρίσκονται 10 μέτρα μπροστά από το όχημα και εμφανίζονται ευδιάκριτα και με την σωστή προοπτική.

VW

Αναφορικά με τα συστήματα υποβοήθησης τελευταίας γενιάς, διαθέσιμο, προαιρετικά, είναι το Travel Assist με Swarm data. Σε συνδυασμό με το προσαρμοζόμενο cruise control (ACC) για διαμήκη έλεγχο οχήματος από 0 χλμ./ώρα έως την τελική του ταχύτητα και το Lane Assist για πλευρικό έλεγχο, αυτό το σύστημα υποβοήθησης οδηγού μπορεί να χρησιμοποιήσει δύο δοκιμασμένα συστήματα που είναι πλήρως συνδυασμένα μεταξύ τους στο νέο ID.3. Εάν υπάρχουν διαθέσιμα Swarm data, το Travel Assist χρειάζεται να έχει έστω και μία καθορισμένη σήμανση λωρίδας δρόμου για να μπορεί κρατήσει το όχημα στη λωρίδα του, ακόμα και όταν αυτό οδηγείται σε επαρχιακούς δρόμους.

Καταλήγοντας, τα κινητήρια συστήματα παραμένουν ίδια. Οι διαθέσιμες εκδόσεις είναι 150 ίππων με μπαταρία 45 kWh, 204 ίππων με 62 kWh ή 77 kWh. Η εγγύηση μπαταρίας είναι οκτώ έτη ή έως 160.000 χλμ.

Δημοφιλή