Πώς να χειριστούμε με επιτυχία μια δύσκολη συνομιλία με τον διευθυντή μας

Κάτω από ποιες προϋποθέσεις, για παράδειγμα, θα μπορούσαμε να του πούμε ότι δεν είμαστε ευχαριστημένοι από την δουλειά μας;
calvindexter via Getty Images

Το να μην νιώθουμε ευχαριστημένοι στη δουλειά είναι κάτι που πολλοί από εμάς αντιμετωπίζουμε στην εργασία μας. Το πιο δύσκολο πράγμα είναι να αποφασίσουμε να κάνουμε κάτι για αυτό. Πώς να το αντιμετωπίσουμε.

Το να μιλήσουμε στο διευθυντή μας δεν είναι και ότι πιο εύκολο. Ένας καλός διευθυντής θέλει να δει τα στελέχη του να εξελίσσονται και να προοδεύουν. Όμως πρέπει να έχουμε κατά νου ότι η δουλειά του δεν είναι να είναι ούτε ψυχαναλυτής ούτε είναι ο κολλητός μας. Το να είμαστε πολύ ειλικρινείς μπορεί και να μας γυρίσει μπούμερανγκ.

Ένας καλός διευθυντής θα ήθελε αυτή η συνομιλία να γίνει προτού παραδώσουμε την παραίτηση μας. «Όχι απλά είναι καλύτερα να τον ενημερώσουμε, αλλά είναι προτιμότερο», λέει ο Γκόρικ Ντζι, επαγγελματικός σύμβουλος στο Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ και συγγραφέας του βιβλίου «The Unspoken Rules: Secrets to Starting Your Career Off Right».

«Βάλτε τον εαυτό σας στη θέση του διευθυντή σας: Θα προτιμούσατε ο υπάλληλος σας να έρθει σε εσάς και να σας ενημερώσει για το πρόβλημα που έχει δίνοντας σας την ευκαιρία να το αντιμετωπίσετε ή να το κρύψει και ξαφνικά να παραιτηθεί; Οι πιθανότητες είναι ότι θα προτιμούσατε να έχετε την ευκαιρία να διορθώσετε το πρόβλημα».

Πώς μπορούμε λοιπόν να διασφαλίσουμε ότι μιλώντας για τα συναισθήματα μας θα έχει θετικό αποτέλεσμα; Αυτοί είναι τέσσερις κρίσιμοι παράγοντες που πρέπει να σταθμίσουμε πριν ξεκινήσουμε αυτή τη λεπτή συζήτηση με τον διευθυντή μας.

1. Είμαστε καλά συναισθηματικά - ψυχολογικά;

Αυτού του είδους η συζήτηση μπορεί να προκαλέσει θυμό, απογοήτευση και άγχος, επομένως είναι καλύτερο να επεξεργαστούμε μέσα αυτά τα συναισθήματα προτού τα μοιραστούμε σε μια συζήτηση υψηλού κινδύνου - ρίσκου, με κάποιον που είναι υπεύθυνος για την εξέλιξη μας.

«Εάν βρισκόμαστε σε οριακό σημείο, παίρνουμε μια ανάσα πριν κάνουμε οποιαδήποτε συζήτηση», λέει η Λορές Μπράουν της C-Track Training. «Διαφορετικά δεν πρόκειται να γίνει ανταλλαγή απόψεων αλλά μια τελική διαπραγμάτευση».

2. Είναι πρόθυμος και δεκτικός ο διευθυντής να μας ακούσει;

Δυστυχώς, κάποιοι διευθυντές μπορεί να εκλάβουν με λάθος τρόπο τα παράπονα μας και να έχουν μια επιθετική αντίδραση. Επομένως πρώτα συγκεντρώνουμε πληροφορίες από συναδέλφους που έχουν συνεργαστεί μαζί του πιο πολύ χρόνο (από εμάς) για να δούμε πώς χειρίζεται τα άσχημα νέα, προτείνει η Λόρες Μπράουν.

Ενώ η Νάντια Ντε Άλα από την εταιρεία Real You Leadership, μας προτείνει να σκεφτούμε πόση ασφάλεια νιώθουμε με τον διευθυντή μας, αν είναι υποστηρικτικός και πόσο καλή είναι η επικοινωνία μεταξύ μας.

3. Έχουμε βρει τους λόγους και την αιτία του προβλήματος;

Είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζουμε και να έχουμε αποσαφηνίσει μέσα μας πιο είναι το πρόβλημα, σε διαφορετική περίπτωση ο διευθυντής μας δεν θα μπορεί να μας βοηθήσει, ούτε και η συζήτηση θα καταλήξει κάπου.

Μόνο εμείς γνωρίζουμε καλύτερα τον εαυτό μας. Ο Γκόρικ Ντζι λέει ότι διαπιστώνει ότι οι προκλήσεις στο χώρο εργασίας οφείλονται σε τρία πράγματα: προβλήματα με συναδέλφους, προβλήματα θέσης στα οποία οι άνθρωποι απογοητεύονται από τη χαμηλή αμοιβή ή την έλλειψη παροχών, ή προβλήματα στα οποία τα ζητήματα αφορούν περισσότερο το που πηγαίνει ένας οργανισμός. πώς λειτουργεί ή τι τον ενδιαφέρει.

Η ύπαρξη μιας προτεινόμενης λύσης μπορεί να βοηθήσει, αλλά δεν χρειάζεται να έχουμε όλες τις απαντήσεις. Απλά πρέπει να έχουμε μια ιδέα για το πώς θα μπορούσε να μας βοηθήσει ο διευθυντής μας.

«Πρέπει να είναι μια πολύ συγκεκριμένη συνομιλία, αλλιώς μπορεί να οδηγηθεί σε αδιέξοδο, ζητώντας από εμάς τους ίδιους ο διευθυντής την λύση στο πρόβλημα», λέει η Λορές Μπράουν.

Η Νάντια Ντε Άλα λέει ότι μπορεί να είναι τόσο απλό όσο η καθημερινή επικοινωνία: «Είμαι ευγνώμων για αυτόν τον ρόλο αλλά δεν είμαι ευτυχισμένος γιατί έχω κορεστεί και θέλω να βρω τρόπους να κάνω την δουλειά μου πιο ενδιαφέρουσα. Θα μπορούσα να έχω ένα διαφορετικό ρόλο; Εκτιμώ την καθοδήγηση και τις συμβουλές σας».

4. Οι ανάγκες μας ευθυγραμμίζονται με αυτά που μπορεί να μας προσφέρει ο διευθυντής μας;

Η Λάρα Χόγκαν, συγγραφέας του «Resilient Management», είπε ότι υπάρχουν τέσσερις ερωτήσεις που πρέπει να κάνουμε στον εαυτό μας για να προσδιορίσουμε εάν μια συνομιλία με τον διευθυντή μας θα μπορούσε να μας βοηθήσει να αλλάξουμε το πώς αισθανόμαστε.

  • - Τι είναι αυτό που έχουμε περισσότερο ανάγκη στην παρούσα φάση, ξεκούραση, υποστήριξη ή κάτι άλλο;
  • - Αν είχαμε ένα μαγικό ραβδί και μπορούσαμε να αλλάξουμε ένα πράγμα, πιο θα ήταν αυτό;
  • - Τι είναι αυτό που απασχολεί περισσότερο τον διευθυντή μας; Για παράδειγμα, φθορά ή προθεσμίες;
  • - Τι υπερισχύει; Αυτό που ενδιαφέρει τον διευθυντή μας ή το δικό μας πρόβλημα;

Αυτό που πρέπει να δούμε είναι αν υπάρχει σημείο σύγκλισης με τον διευθυντή μας. Αν ναι, τότε επικεντρώνουμε την συζήτηση προς αυτή την κατεύθυνση αν πάλι όχι, τότε πρέπει να βρούμε ένα νέο ρόλο ή να αλλάξουμε χώρο εργασίας, λένε οι Λάρα Χόγκαν και Λορές Μπράουν.