ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
05/09/2019 18:08 EEST | Updated 05/09/2019 18:09 EEST

Σε φάση υλοποίησης το μεγαλύτερο δίκτυο υδατοδρομίων στην Ελλάδα

Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου πρωτοστατεί στη διαδικασία, με 20 και πλέον υδατοδρόμια.

Κι ενώ περιμένουμε μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου να έχουμε το νέο θεσμικό πλαίσιο για τη λειτουργία υδατοδρομίων, ώστε να πετάξουν ξανά τα υδροπλάνα στην Ελλάδα, σημαντικές εξελίξεις σημειώνονται, όσον αφορά την αδειοδότηση των υδατοδρομίων.

Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, ύστερα από διεθνή διαγωνισμό, ανέδειξε ανάδοχο την κοινοπραξία «Υδατοδρόμια Νοτίου Αιγαίου», για την αδειοδότηση 20 συνολικά υδατοδρομίων, σε 19 νησιά της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.
Το σχήμα αποτελείται από τις εταιρείες: Ελληνικά Υδατοδρόμια και εκπροσωπείται από τον πρόεδρό της, Τάσο Γκόβα, Hellenic Seaplanes, που εκπροσωπείται από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο, Νίκο Χαραλάμπους και τη εταιρεία συμβούλων επιχειρήσεων Optimum Value, που εκπροσωπείται από τον διευθύνοντα σύμβουλο, Θεοφάνη Καραγιάννη.

Παρόντες στην υπογραφή της σύμβασης ήταν επίσης ο Δρ Αγγελος Βλάχος, μέλος του ΤΑΙΠΕΔ και συντονιστής του νευραλγικού έργου αδειοδότησης και ανάπτυξης του Δικτύου Υδατοδρομίων καθώς και ο νέος δήμαρχος Ρόδου, Αντώνης Καμπουράκης.

Το αντικείμενο της σύμβασης ύψους 480.200,00 €,  είναι η δημιουργία του Τεχνικού Φακέλου που θα υποβληθεί για την αδειοδότηση των υδατοδρομίων, 11 στα Δωδεκάνησα και 9 στις Κυκλάδες και συγκεκριμένα στα εξής νησιά: Ρόδος (2 υδατοδρόμια), Χάλκη, Σύμη, Τήλος, Κάρπαθος, Καστελλόριζο, Αγαθονήσι, Νίσυρος, Αστυπάλαια, Κάσος, Μύκονος, Σαντορίνη, Κύθνος, Κέα, Άνδρος, Σίκινος, Σέριφος, Δονούσα και Ανάφη.

Το ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα που τίθεται για την ολοκλήρωση  της υποδομής των 20 υδατοδρομίων, είναι 18 μήνες.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία για 8 ακόμη υδατοδρόμια στα νησιά: Κάλυμνο, Λέρο, Λειψοί, Σύρο, Πάρο, Νάξο, Μήλο και Αμοργό, των οποίων οι μελέτες είναι προχωρημένες και αναμένεται να υποβληθούν προς αδειοδότηση μέχρι το τέλος του έτους.  Ακόμη, 4 υδατοδρόμια έχουν προηγηθεί αυτοτελώς σε: Ίο, Τήνο, Σίφνο και Πάτμο, ενώ στο δίκτυο θα προστεθεί προσεχώς και το υδατοδρόμιο της Κω, μετά από συνεννόηση του νέου δημάρχου, Θεοδόση Νικηταρά με τον περιφερειάρχη Γιώργο Χατζημάρκο, δεδομένου ότι η προηγούμενη δημοτική αρχή της Κω δεν εξεδήλωσε σχετικό ενδιαφέρον.

Ο Περιφερειάρχης, Γιώργος Χατζημάρκος, σε δηλώσεις του στα ΜΜΕ, ενώπιον των οποίων υπεγράφη η σύμβαση, εξέφρασε την ικανοποίηση και την αισιοδοξία του για την εξέλιξη αυτή, η οποία συμπίπτει με την έναρξη της δεύτερης θητείας του στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και υπενθύμισε ότι η δημιουργία ενός εκτεταμένου δικτύου υδατοδρομίων στα νησιά του Νοτίου Αιγαίου, ήταν ο πρώτος μεγάλος και φιλόδοξος στόχος που ο ίδιος έθεσε ήδη από το ξεκίνημα της πρώτης του θητείας, τον Σεπτέμβριο του 2014.

«Τα υδροπλάνα που πετούσαν κάποτε στα νησιά μας, τις δεκαετίες του 1920 και του 1930, ξένων αεροπορικών εταιρειών τότε, θα πετάξουν ξανά στο Νότιο Αιγαίο. Το δίκτυο των υδατοδρομίων που ονειρευτήκαμε θα υλοποιηθεί και μέσα σε αυτή τη θητεία θα μπορέσουμε και εμείς  και οι νησιώτες και η χώρα ολόκληρη να απολαύσει μια νέα προοπτική, που για μας, στα μεγάλα νησιά, μπορεί να αποτελεί μια πρόσθετη δυνατότητα μετακίνησης, αλλά για ορισμένα νησιά είναι κάτι που θα ανατρέψει τα δεδομένα τους,» δήλωσε ο Γιώργος Χατζημάρκος.

«Ξεκινά η δημιουργία του μεγαλύτερου δικτύου υδατοδρομίων στη χώρα μας, με 33 υδατοδρόμια στα νησιά του Νοτίου Αιγαίου, αριθμός που διασφαλίζει τη βιωσιμότητα του όλου εγχειρήματος. Είναι μια εθνική προσπάθεια που ενωμένοι θα φέρουμε εις πέρας,» επισήμανε ο Τάσος Γκόβας της εταιρείας «Ελληνικά Υδατοδρόμια», με τον Νίκο Χαραλάμπους, της Hellenic Seaplanes, να τονίζει ότι «τα νησιά του  Νοτίου Αιγαίου είναι ένα βήμα πιο κοντά στο να γίνουν οι Μαλδίβες της Ευρώπης. Η Ελλάδα έχει ένα περιβάλλον το οποίο μπορεί να αναπτύξει το μεγαλύτερο δίκτυο υδροπλάνων στον κόσμο, όχι μόνο για την εξυπηρέτηση των κατοίκων αλλά και για τη δημιουργία ενός καινούργιου τουριστικού προϊόντος».

Τα επόμενα βήματα

Μετά τη χθεσινή υπογραφή της Σύμβασης, θα εκπονηθούν οι Τεχνικοί Φάκελοι των 20 Υδατοδρομίων (εγχειρίδια, χάρτες, ΜΠΕ, τοπογραφικά διαγράμματα, κ.λ.π.). Ακολούθως, το τεχνικό κλιμάκιο θα κάνει αυτοψίες στα νησιά για να επιλέξει τους θαλασσοδιαδρόμους και τα σημεία ελλιμενισμού των υδροπλάνων για όλα τα Υδατοδρόμια.

Στη συνέχεια, η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου θα προκηρύξει διαγωνισμό για την κατασκευή των 20 Υδατοδρομίων, στον οποίο μπορεί να συμμετάσχει είτε η κοινοπραξία που ανέλαβε τους φακέλους είτε ξεχωριστά η κάθε εταιρεία.
Μόλις ολοκληρωθούν τα παραπάνω, θα γίνει η τελική επιθεώρηση από την Επιτροπή Υδατοδρομίων και θα εκδοθεί η Άδεια Ίδρυσης στο όνομα έκαστου Λιμενικού Ταμείου.

Στο τέλος, θα γίνουν οι διαγωνισμοί από τα Λιμενικά Ταμεία για την επιλογή αναδόχου για τη λειτουργία των Υδατοδρομίων.

Sponsored Post