Συνδρομητικά μοντέλα φέρεται να εξετάζει το Twitter

Από πού προέρχεται αυτή τη στιγμή το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων του.
zz/STRF/STAR MAX/IPx

Το Twitter δημιουργεί ένα συνδρομητικό προϊόν προκειμένου να μειώσει την εξάρτησή του από τις διαφημίσεις, σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg.

Όπως αναφέρεται σχετικά, πρόκειται για ένα σχέδιο το οποίο ο κολοσσός της κοινωνικής δικτύωσης εξέταζε εδώ και χρόνια, και που πλέον έχει λάβει προτεραιότητα εξαιτίας της πανδημίας και της πίεσης από ακτιβιστές επενδυτές για επιτάχυνση της ανάπτυξής του.

Το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων του Twitter προέρχεται από στοχευμένη διαφήμιση, που παρουσιάζει προωθούμενες αναρτήσεις οι οποίες στοχεύουν σε συγκεκριμένες ομάδες χρηστών. Η ανάπτυξή του σε αυτό τον κλάδο ήταν βραδύτερη από ό,τι ανταγωνιστών όπως η Facebook Inc. και Snap Inc., και το μερίδιο του Twitter στην αγορά των ψηφιακών διαφημίσεων παγκοσμίως παραμένει χαμηλό- 0,8% σύμφωνα με το ΕΜarketer.

Το Twitter, βάσει αυτού του σκεπτικού, θα μπορούσε να επωφεληθεί από μια ξεχωριστή πηγή εσόδων, που δεν εξαρτάται τόσο από τη διαφήμιση brands. Η βάση των χρηστών της εταιρείας στις ΗΠΑ- την πιο κερδοφόρα αγορά της- έχει επίσης να έρχεται σε τέλμα, κάτι που σημαίνει ότι δεν μπορεί απλά να βασίζεται σε χρήστες για να αυξάνει έσοδα.

Σε αυτό το πλαίσιο ομάδες του Twitter διερευνούν προσφορές συνδρομών, μεταξύ των οποίων και μία υπό την κωδική ονομασία «Rogue One», σύμφωνα με ανθρώπους που έχουν γνώση για τη συγκεκριμένη προσπάθεια. Τουλάχιστον μία ιδέα που εξετάζεται σχετίζεται με «φιλοδωρήματα» - τη δυνατότητα στους χρήστες να πληρώνουν τους χρήστες που ακολουθούν για αποκλειστικό περιεχόμενο, είπαν οι πηγές του Bloomberg. Άλλοι πιθανοί τρόπου παραγωγής επιπλέον εσόδων περιλαμβάνουν τη χρέωση για τη χρήση υπηρεσιών όπως το Tweetdeck ή προηγμένων λειτουργιών για χρήστες όπως το «undo send», ή επιλογές παραμετροποίησης προφίλ.

Οι συνδρομές πάντα παρουσιάζονταν ως μια εναλλακτική στις διαφημίσεις, μα τα κοινωνικά δίκτυα «παραδοσιακά» παραμένουν δωρεάν προκειμένου να ενθαρρύνουν την αύξηση και την εμπλοκή των χρηστών. Ωστόσο ο Νεντ Σίγκαλ, chief financial officer του Twitter, είπε απευθυνόμενος πέρυσι σε επενδυτές ότι μια επιλογή συνδρομής κάποιου είδους θα παρείχε πλεονεκτήματα, και τα επαναλαμβανόμενα έσοδα είναι πιο σταθερά από τις διαφημίσεις. Ο Σίγκαλ είχε προειδοποιήσει πάντως τον Ιούλιο ότι το Twitter ήταν ακόμα σε πολύ πρώιμο στάδιο ως προς το ενδεχόμενο συνδρομητικής υπηρεσίας, μα επίσης σχεδίαζε να είναι επιλεκτικό για τον τρόπο που θα προχωρούσε.

Σύμφωνα με το Bloomberg, κάποιες από τις υπηρεσίες για τις οποίες το Twitter θα μπορούσε να χρεώνει θα ήταν ένα feed χωρίς διαφημίσεις, το Tweetdeck (παρακολούθηση tweets από πολλαπλές πλατφόρμες σε πραγματικό χρόνο), αποκλειστικό περιεχόμενο, βίντεο υψηλής ποιότητας, επικύρωση «αξιοσημείωτων» λογαριασμών, analytics και διάφορα χαρακτηριστικά/ λειτουργίες για χρήστες (χρώματα, αυτοκόλλητα κλπ).

Δημοφιλή