Φυσικό αέριο: Η επένδυση που φιλοδοξεί να αλλάξει τον τρόπο που κινούνται τα οχήματα στην Ελλάδα

Φυσικό αέριο: Η επένδυση που φιλοδοξεί να αλλάξει τον τρόπο που κινούνται τα οχήματα στην Ελλάδα
binabina via Getty Images

Το δρόμο για τη μετατροπή των πετρελαιοκίνητων οχημάτων σε οχήματα φυσικού αερίου ανοίγει και στην Ελλάδα η διεθνώς πρωτοπόρος εταιρία CTIP Oil & Gas S.R.L.

«Το φυσικό αέριο (CNG) είναι ένα ''πράσινο'' καύσιμο φιλικό προς το περιβάλλον και οικονομικό» τόνισε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρίας, Reda Ginena κατά την διάρκεια της σημερινής (11/12) συνέντευξης Τύπου. Επιπλέον, εξήγησε ότι το «κλειδί» σε αυτή την επένδυση είναι οι υποδομές, δηλαδή οι σταθμοί ανεφοδιασμού. Για παράδειγμα, στην Ιταλία λειτουργούν 959 τέτοιο σταθμοί. Στην Ελλάδα υπάρχουν μόλις τρεις. «Χρειαζόμαστε συνολικά 600 σταθμούς στην Ελλάδα» σημείωσε ο κ. Ginena. Η επένδυση αναμένεται να δημιουργήσει 400 ως 500 θέσεις εργασίας.

Σήμερα κυκλοφορούν περίπου 16,5 εκατομμύρια οχήματα φυσικού αερίου σε όλο τον κόσμο, 1,5 εκατομμύριο από αυτά τρέχουν στους δρόμους της Ευρώπης, ενώ λειτουργούν σχεδόν 20.000 πρατήρια καυσίμου CNG παγκοσμίως.

Γιατί φυσικό αέριο αντί για Diesel

Το πεπιεσμένο φυσικό αέριο είναι εναλλακτικό καύσιμο, απείρως πιο φιλικό προς το περιβάλλον και απείρως πιο οικονομικό. Σύμφωνα με μελέτες, έχει αναδειθεί ως το πλέον οικονομικό καύσιμο παγκοσμίως. Είναι 50% πιο φθηνό από τη βενζίνη, 30%-35% πιο οικονομικό από το πετρέλαιο και περίπου 50% φθηνότερο από το υγραέριο.

Η απόδοση του κινητήρα με το CNG αγγίζει το μέγιστο, καθώς η ισχύς του φθάνει τα 130 οκτάνια, όπως της αγωνιστικής βενζίνης.

Το CNG είναι το πλέον φιλικό προς το περιβάλλον καύσιμο, αφού παρουσιάζει 23% λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Το CNG είναι το πλέον ασφαλές καύσιμο κίνησης, τόσο λόγω των αυστηρών προδιαγραφών κατασκευής των δεξαμενών που το φιλοξενούν, όσο και λόγω των φυσικών ιδιοτήτων του. Επίσης, δεν αναφλέγεται εύκολα, δεν εκρήγνυται.

Νομοθεσία

Η έκδοση της υπουργικής απόφασης για τη μετατροπή κινητήρων οχημάττων πετρελαίου σε κινητήρες διπλού καυσίμου αναμένεται εντός του Ιανουαρίου του 2015, αφού προηγηθεί, εντός των ημερών, η ψήφιση του σχετικού Νομοσχεδίου που έχει εισαχθεί στη βουλή από το Υπουργείο Μεταφορών.

Στρατηγικοί στόχοι της CTIP Oil & Gas S.R.L.

«Η CTIP Oil & Gas S.R.L. Είναι σε διαπραγματεύσεις με μερικές από τις μεγαλύτερες εταιρίες στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής στον τομέα της βιομηχανίας και των υπηρεσιών» τόνισε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρίας, Reda Ginena.

«Οι εν λόγω εταιρίες διατηρούν μεγάλους στόχους φορτηγών με πετρελαιοκινητήρες και η διαπραγμάτευση μαζί τους είναι πολλά υποσχόμενη, αφού η εφαρμογή του συστήματος διπλού καυσίμου θα μειώσει το κόστος των καυσίμων τους κατά 35%» συμπλήρωσε ο ίδιος.

Αναφορικά με τα συνολικότερα οφέλη που θα φέρει αυτή η κίνηση, ο κ Ginena αναφέρει «θα δώσει ώθηση στην Ελληνική οικονομία, θα δημιουργήσει ευκαιρίες απασχόλησης και θα συμβάλει καθοριστικά στην προστασία του περιβάλλοντος.

Δημοφιλή