ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
01/01/2021 12:56 EET

Τα μεγάλα έργα υποδομής του 2021

Η νέα χρονιά υπόσχεται σημαντικές εξελίξεις σε πολλούς τομείς, και ειδικά στις υποδομές της χώρας.

Eurokinissi

Η ευχή στο ξεκίνημα κάθε νέου έτους, είναι να πραγματοποιηθούν όσα έχουν
προγραμματιστεί, αλλά και να μπουν οι βάσεις για νέα, μελλοντικά έργα.

Το 2021 βρίσκει την Ελλάδα, στο θέμα των υποδομών που αποτελούν το πλέον
σημαντικό κομμάτι για την οικονομική ανέλιξη της χώρας, πιο ώριμη ώστε να
ξεκινήσουν ορισμένα πολύ σημαντικά έργα και να τελειώσουν κάποια άλλα, που
έμειναν πίσω λόγω της κατάστασης με την πανδημία του κορονοϊού.

Δεν θα επεκταθώ αναλυτικά σε όλα τα μεγάλα έργα, καθώς ήδη έχω γράψει αρκετά και αναμένεται να γράψω πολλά περισσότερα στη συνέχεια.

Για τη Θεσσαλονίκη θα είναι μια ιδιαίτερη χρονιά. Σε λίγες ημέρες θα παραδοθεί το νέο terminal του αεροδρομίου, μαζί με το εντελώς ανακαινισμένο παλαιό terminal.

Το αεροδρόμιο «Μακεδονία» θα έχει εντελώς νέα όψη και θα μπορεί να εξυπηρετεί μεγαλύτερο επιβατικό κοινό και περισσότερες αεροπορικές εταιρείες.
Επίσης, ιδιαίτερα σημαντικό είναι και το μεγάλο εμπορευματικό κέντρο της DHL,
στο χώρο του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης, που θα συμβάλλει στην ανάπτυξη
όλης της Βόρειας και Κεντρικής Ελλάδας.

Ταυτόχρονα και τα λοιπά αεροδρόμια της Fraport Greece, θα έχουν ολοκληρωθεί πολύ σύντομα, έτοιμα να υποδεχθούν ένα πολύ καλύτερο φετινό καλοκαίρι, όπως ελπίζουμε. Ως προς το μετρό της Θεσσαλονίκης, οι εργασίες προχωρούν ώστε το 2023 να παραδοθεί εξ ολοκλήρου το έργο. Επίσης, εντός του 2021 αναμένονται εξελίξεις τόσο για την επέκταση προς τις Δυτικές Συνοικίες, όσο και προς το αεροδρόμιο.

Πιθανότητα να έχουμε ώριμες τις μελέτες, ώστε να προχωρήσει η δημοπράτηση.
Εχουμε, ακόμα, τη νέα περιμετρική της Θεσσαλονίκης, που έχει εξαγγελθεί και
πηγαίνει προς δημοπράτηση.

Κατεβαίνοντας, γεωγραφικά, αν όχι στο τέλος του 2021, τότε νωρίς στις αρχές του 2022, θα παραδοθεί στην κυκλοφορία το Νότιο Τμήμα του Ε65, από τον κόμβο με τη Λαμία, μέχρι την Ξυνιάδα, ώστε να ενωθεί με το Μεσαίο Τμήμα. Κι ακόμα, είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα εγκριθεί σύντομα από την ΕΕ η ολοκλήρωση του Βόρειου Τμήματος, από Τρίκαλα μέχρι Εγνατία Οδό και αναμένεται να ξεκινήσουν τα έργα, με ορίζοντα παράδοσης τα 2,5 χρόνια.

Εργοτάξια θα λειτουργήσουν και στον αυτοκινητόδρομο Αμβρακία, ώστε επιτέλους να τελειώσει το έργο που θα συνδέει ακόμα καλύτερα την περιοχή και την Λευκάδα.

Η Δυτική Ελλάδα θα έχει κι αυτή μεγάλο κέρδος το 2021. Η Πατρών – Πύργου είναι θέμα μηνών να πάρει την τελική έγκριση από την ΕΕ, ώστε η Ολυμπία Οδός να επανεκκινήσει τα έργα και να τελειώσει – επιτέλους- ένα βασανισμένο τμήμα αυτοκινητοδρόμου.

Για το τρένο από το Αίγιο μέχρι την Πάτρα, επίσης θα έχουμε εξελίξεις. Η πρόταση για υπογειοποίηση οδεύει προς έγκριση και αναμένεται η δημοπράτηση του έργου, ενώ θα προχωρήσει και η ηλεκτροκίνηση από το Κιάτο μέχρι το Αίγιο και από την Κόρινθο μέχρι το Λουτράκι.

Στην Αθήνα, το Ελληνικό, που αποτέλεσε σημαία της σημερινής κυβέρνησης, θα δει μπουλντόζες. Τα έργα για το καζίνο – resort θα ξεκινήσουν σύντομα και γενικά η τεράστια επένδυση των άνω των 5 δισ. ευρώ θα βρίσκεται σε εξέλιξη.

Η Μαρίνα Αλίμου, προχωρά από σήμερα, επίσημα, προς αξιοποίηση από τον όμιλο ΕΛΛΑΚΤΩΡ, τα νέα της Α’ Φάσης του Φαληρικού Ορμου (Ποσειδώνος) θα έχουν ολοκληρωθεί και θα προσχωρήσει η Β’ Φάση.

Για τη Γραμμή 4 του μετρό της Αθήνα, αναμένεται να αναδειχθεί η ανάδοχος
εταιρεία του έργου, που θα αλλάξει εκ νέου τον συγκοινωνιακό χάρτη της Αθήνας, ενώ ίσως να δημοπρατηθεί και η επέκταση του μετρό από Ανθούπολη έως Ιλιον.

Περιμένουμε εξελίξεις και για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, προς Λ.
Βουλιαγμένης, ώστε να συνδεθεί με την επένδυση στο Ελληνικό και προς Λαύριο.

Στην Κρήτη, θα έχουμε οπωσδήποτε εξελίξεις στον ΒΟΑΚ, για το νέο
αυτοκινητόδρομο, ενώ θα προχωρήσουν σημαντικά οι εργασίες στο νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι.

Το 2021, κατά πάσα πιθανότητα και ελπίζουμε να μην διαψευστούμε, θα δούμε να πετούν υδροπλάνα, γύρω στο Πάσχα. Θα είναι κάτι πολύ σημαντικό, που θα
δημιουργήσει νέα δεδομένα στις μεταφορικές συνδέσεις.

Κινητικότητα θα έχουμε για την αξιοποίηση των λιμένων Αλεξανδρούπολης και
Βόλου (τουλάχιστον), για τη βελτίωση στις υποδομές του τρένου στη Βόρεια
Ελλάδα και τη σύνδεση με τα μεγάλα λιμάνια.

Παράλληλα, δεκάδες μικρότερα, αλλά εξίσου σημαντικά έργα πρόκειται να
προχωρήσουν, όπως το Κέντρο Νεοφυών Επιχειρήσεων στην παλαιά ΧΡΩΠΕΙ, εργοστάσιο κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων από γερμανική εταιρεία και ενδεχομένως εργοστάσια κατασκευής μπαταριών στην Πτολεμαϊδα.

Ας ευχηθούμε, στο τέλος του 2021, όλα όσα έγραψα να έχουν ολοκληρωθεί (τα
σχεδόν) έτοιμα ή να έχουν προχωρήσει τα υπόλοιπα, ώστε να μιλάμε, πλέον, για μια άλλη, καλύτερη Ελλάδα, η οποία γιορτάζει φέτος και τα 200 χρόνια από την
Ελληνική Επανάσταση.

Sponsored Box