To υβριδικό Nissan JUKE προσφέρει εμπειρία οδήγησης ηλεκτρικού

Με ισχυρό ηλεκτροκινητήρα, υψηλή ροπή και οδήγηση e-pedal.
|
NISSAN

Πιστή στη δέσμευσή της για πλήρη εξηλεκτρισμό, η Nissan ενισχύει τη γκάμα της με αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, αλλά και υβριδικά, σύγχρονης τεχνολογίας, που αποτελούν, αυτή τη στιγμή, και την πιο προσιτή, οικονομικά, επιλογή.

Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και το λανσάρισμα του JUKE Hybrid, που διαφέρει πολύ από τη συμβατική έκδοση που έχει μόνο θερμικό κινητήρα βενζίνης, καθώς είναι εφοδιασμένο με ένα πολύ αποδοτικό υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης, με χαρακτηριστικά που σε αρκετές περιπτώσεις προσομοιάζουν με εκείνα των αμιγώς ηλεκτρικών εκδόσεων.

Σχεδιαστικά, αν βάλεις συμβατικό και υβριδικό JUKE δίπλα δίπλα, θα είναι σαν να ψάχνεις ομοιότητες και διαφορές, όπως στα περιοδικά με τα σταυρόλεξα.

Στις λεπτομέρειες, θα βρεις τις αλλαγές στο υβριδικό coupe crossover μοντέλο της Nissan, λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά τόσο για αισθητικούς λόγους, όσο και για λόγους ουσίας, για καλύτερη αεροδυναμική.

NISSAN

Για να γίνεται αντιληπτό ότι πρόκειται για υβριδικό, τοποθετήθηκαν σήματα Hybrid στις μπροστινές πόρτες και στην πόρτα του χώρου αποσκευών. Στις αισθητικές παρεμβάσεις περιλαμβάνεται το νέο λογότυπο της μάρκας, στη μπροστινή μάσκα και η λωρίδα από μαύρο γυαλιστερό υλικό στο σημείο που συναντά το καπό, ώστε να μοιράζεται το ίδιο σχεδιαστικό μοτίβο με τα υπόλοιπα εξηλεκτρισμένα μοντέλα της Nissan. Οι ολοκαίνουργιες δίχρωμες ζάντες αλουμινίου 17 και 19 ιντσών, ολοκληρώνουν τις σχεδιαστικές αλλαγές, ενώ συνεισφέρουν και στη βελτιωμένη απόδοση.

Στους λόγους ουσίας, για βελτιωμένη αεροδυναμική, ο σχεδιασμός της γρίλιας είναι πλέον διχτυωτός και έχει μικρότερο εμβαδόν ανοίγματος για καλύτερη ψύξη του κινητήρα βενζίνης, προκειμένου να έχει μεγαλύτερη απόδοση. Τροποποιήσεις έγιναν και στο αμάξωμα, κάτω από τον προφυλακτήρα, ώστε να βελτιωθεί η ροή του αέρα και προστέθηκε ένα κλείστρο μάσκας, επιτρέποντας την αυτόματη προσαρμογή της ροής του αέρα σύμφωνα με τις ανάγκες ψύξης, μειώνοντας όσο το δυνατόν περισσότερο την αεροδυναμική αντίσταση.

Η πίσω αεροτομή τοποθετήθηκε πάνω από το πίσω παρμπρίζ, για καθαρότερη ροή αέρα, ενώ μπροστά από τους μπροστινούς τροχούς, τα σπόιλερ των ελαστικών έχουν αναδιαμορφωθεί και επανατοποθετηθεί, προκειμένου να εξομαλύνουν τη ροή του αέρα. Αλλά και ο πίσω άξονας έχει αποκτήσει ένα κάλυμμα που εξομαλύνει τη ροή του αέρα, κάτω από το αυτοκίνητο.

NISSAN

Όπως ήταν λογικό, αλλαγές υπάρχουν και στην καμπίνα. Το δεξί από τα δύο καντράν δείχνει την ταχύτητα και το αριστερό δείχνει ένα μετρητή ισχύος, με τη βελόνα να κινείται μεταξύ «charge», όταν συμβαίνει ανάκτηση ενέργειας, «eco» όταν η πρόωση είναι ηλεκτρική και «power» όταν συνδυάζονται ο κινητήρας εσωτερικής καύσης και ο ηλεκτροκινητήρας. Στο κάτω μέρος του αριστερού καντράν, υπάρχει ένας μετρητής που δείχνει την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας.

Ο οδηγός, μπορεί να κατανοήσει καλύτερα τη λειτουργία του υβριδικού συστήματος, μέσω μιας οπτικής αναπαράστασης της ροής ισχύος στην οθόνη 7 ιντσών του πίνακα οργάνων, μεταξύ των δύο καντράν. Εκεί εμφανίζονται όλες οι διαφορετικές ροές ενέργειας, σε μια απλή και καθαρή απεικόνιση.

Επιπρόσθετα, υπάρχει ένας διακόπτης για το e-Pedal στην κεντρική κονσόλα, πίσω από το κουμπί του ηλεκτρικού χειρόφρενου, που θα εξηγήσω παρακάτω πώς λειτουργεί. Για να κινηθείς αμιγώς ηλεκτρικά υπάρχει και διακόπτης ενεργοποίησης της λειτουργίας EV, ανάμεσα στους δύο κεντρικούς αεραγωγούς. Όταν είναι ενεργοποιημένο το e-Pedal και η λειτουργία EV, εμφανίζονται οπτικές υπενθυμίσεις στο κάτω μέρος της οθόνης του πίνακα οργάνων.

Ο χώρος στην καμπίνα παρέμεινε αμετάβλητος, ωστόσο ο χώρος του πορτ-μπαγκάζ μειώθηκε κατά 68 λίτρα, στα 354 λίτρα, σε σχέση με τη συμβατική έκδοση, εξαιτίας της αποθήκευσης της μπαταρίας των 1,2 kWh. Πάντως, με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα, ο χώρος αποσκευών παραμένει ο καλύτερος στην κατηγορία, με 1.237 λίτρα.

NISSAN

Για να περάσω στο υβριδικό σύστημα, που κάνει και τη μεγάλη διαφορά από το αμιγώς βενζινοκίνητο JUKE, είναι ότι στο JUKE Hybrid το σύστημα μετάδοσης κίνησης αποτελείται από έναν κινητήρα βενζίνης, νέας γενιάς 1,6lt, που αποδίδει 95 ίππους (69kW) με 148 Nm ροπής και από έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 50 ίππων (36kW) με 205 Nm ροπής. Η συνδυασμένη ισχύς φθάνει τους 145 ίππους, ένα πράγματι εντυπωσιακό νούμερο για υβριδικό σύνολο.

Παράλληλα, η Nissan τροφοδότησε το σύστημα με μια μίζα //γεννήτρια υψηλής τάσης 15 kW, έναν μετατροπέα, μια υδρόψυκτη μπαταρία 1,2 kWh, καθώς και ένα εξαιρετικά καινοτόμο κιβώτιο ταχυτήτων.

Το τελικό αποτέλεσμα είναι ένα σύστημα μετάδοσης κίνησης που παρέχει 25% περισσότερη ισχύ από την τρέχουσα έκδοση με τον βενζινοκινητήρα, με μείωση κατανάλωσης καυσίμου έως και 40% στον αστικό κύκλο και έως 20% στον αντίστοιχο μικτό κύκλο, φθάνοντας στα 5,2 λίτρα μέση κατανάλωση στα 100 χλμ. και 118 γρ./χλμ. εκπομπές CO2.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το JUKE Hybrid εκκινεί ηλεκτρικά, ενώ στις δοκιμές που έγιναν από τους μηχανικούς της μάρκας, έως και 80% της αστικής οδήγησης πραγματοποιήθηκε με αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία EV, με σύντομες υβριδικές φάσεις για επαναφόρτιση της μπαταρίας, πριν το όχημα επιστρέψει στη λειτουργία EV. Μάλιστα, μπορεί να φτάσει ταχύτητες έως και 55 χλμ./ώρα, σε αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία EV.

Επειδή αναφέρθηκα στο προηγμένο Multi-mode κιβώτιο ταχυτήτων χαμηλής τριβής, αυτό χρησιμοποιεί συμπλέκτες αντί για συμβατικούς συχρονισμένους δακτυλίους για να αλλάζει τις 4 ταχύτητες «ICE» (του κινητήρα εσωτερικής καύσης) και τις 2 ταχύτητες «EV». Επιπλέον, για τη μείωση της τριβής, αυτό το κιβώτιο ταχυτήτων δεν χρησιμοποιεί συμπλέκτη. Όλες οι εκκινήσεις του οχήματος είναι αμιγώς ηλεκτρικές, και οι δύο κινητήρες EV χρησιμοποιούνται σε συνδυασμό για τον συγχρονισμό των ταχυτήτων, παρέχοντας μια ομαλή, συνδεδεμένη και γρήγορη επιτάχυνση.

.
.
NISSAN

Το κιβώτιο ταχυτήτων ελέγχεται από έναν προηγμένο αλγόριθμο, που διαχειρίζεται τα σημεία αλλαγής ταχυτήτων, την αναγέννηση της μπαταρίας, καθώς και την προηγμένη σειριακή – παράλληλη αρχιτεκτονική. Το σύστημα μετάδοσης κίνησης μπορεί να πλοηγηθεί σε διαφορετικούς δυνατούς τύπους υβριδισμού (σε σειρά, παράλληλα, σειριακά-παράλληλα) σύμφωνα με τις απαιτήσεις επιτάχυνσης και ισχύος, απρόσκοπτα και χωρίς καμία επέμβαση του οδηγού.

Ως προς το σύστημα ανάκτησης ενέργειας, που προανέφερα, κατά το ρολάρισμα ή το φρενάρισμα, ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια που μαζεύει την κινητική ενέργεια, τη μετατρέπει σε ηλεκτρική και την αποθηκεύει στην υβριδική μπαταρία πρόωσης.

Κατά τη διαδικασία, η προηγμένη λειτουργία Regenerative Cooperative Brake συνδυάζει το αναγεννητικό φρενάρισμα και το παραδοσιακό φρενάρισμα τριβής για να επιτύχει μια φυσική αίσθηση πεντάλ και αποτελεσματική ανάκτηση ενέργειας, χωρίς ο οδηγός να αντιληφθεί τις ρυθμίσεις μεταξύ των δύο συστημάτων.

Ένα ακόμα χαρακτηριστικό που επιτρέπει στον οδηγό να κινηθεί κατά το δοκούν, είναι οι τρεις λειτουργίες οδήγησης: Eco/Normal/Sport. Τα συγκεκριμένα προγράμματα οδήγησης, μεταβάλλουν τη δύναμη που βάζει ο οδηγός στο τιμόνι, τη λειτουργία του κλιματισμού και την απόκριση του πεντάλ γκαζιού, αλλά και τη συμπεριφορά της αναγεννητικής πέδησης και την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας. Στη λειτουργία Sport, για παράδειγμα, η αναγέννηση κατά το φρενάρισμα έχει ρυθμιστεί σε υψηλό επίπεδο προκειμένου να μεγιστοποιηθεί η ηλεκτρική ισχύς για αποτελεσματική επιτάχυνση.

Πάντως, αυτό που χαίρομαι, οδηγώντας το JUKE Hybrid, είναι να χρησιμοποιώ το σύστημα e-Pedal, το οποίο προέρχεται από το αμιγώς ηλεκτρικό LEAF. Όταν το ενεργοποιείς από τον διακόπτη, πέραν του ότι ανακτάς περισσότερη ενέργεια, ουσιαστικά λειτουργείς πατώντας μόνο το πεντάλ του γκαζιού. Δηλαδή αφήνοντας το γκάζι, εφαρμόζεται μέτριο φρενάρισμα (έως 0,15 g) και επιβραδύνει το JUKE σε ταχύτητα ερπυσμού ( περίπου 5 χλμ./ώρα). Μόνο αν χρειαστείς περισσότερο φρενάρισμα, τότε πατάς το φρένο. Όμως, στις περισσότερες περιπτώσεις στην πόλη και σχεδόν συνεχώς στον αυτοκινητόδρομο, η οδήγηση e-Pedal είναι επιβεβλημένη και αποτελεσματική.

Το Nissan JUKE Hybrid είναι διαθέσιμο από την πλούσια εξοπλιστική έκδοση N-Connecta, με τιμές που ξεκινούν από 31.900 ευρώ.

Πήγαινε στην αρχική σελίδα