Το YouTube Rewind 2018 είναι το πιο αντιδημοφιλές (disliked) βίντεο που ανέβηκε ποτέ στο YouTube

Rewind 2018: Αυτό είναι το πιο disliked βίντεο που ανέβηκε ποτέ στο YouTube (και το έφτιαξε το...YouTube)

Από το 2010 μέχρι σήμερα το YouTube ανεβάζει κάθε χρόνο ένα βίντεο στο οποίο παρουσιάζει τα πιο δημοφιλή βίντεο (και τους δημιουργούς τους) για τη χρονιά που φεύγει.

Το ίδιο έκανε και φέτος με το YoutTube Rewind 2018 στο οποίο εμφανίζεται ο Will Smith αλλά και άλλοι δημιουργοί όπως οι Molly Burke, Liza Koshy, and Simone Giertz.

Το βίντεο «ανέβηκε» την περασμένη Πέμπτη και μέχρι σήμερα έχει καταγράψει ένα εντυπωσιακό...αρνητικό ρεκόρ αφού μέσα σε λιγότερο από μία εβδομάδα έχει συγκεντρώσει σχεδόν 9 εκατομμύρια dislikes. Έγινε δηλαδή, μέσα σε επτά ημέρες το δεύτερο πιο disliked video της χρονιάς.

Εκτιμάται μάλιστα πως πολύ σύντομα -αν τα thumbs down συνεχίσουν να πέφτουν με τους ίδιους ρυθμούς το YouTube Rewind 2018 θα γίνει μάλλον το Νο 1 disliked βίντεο της χρονιάς αφού το χωρίζουν μόνο μερικές χιλιάδες αρνητικές αντιδράσεις από το music video του Justin Bieber για το «Baby» που φαίνεται πως μίσησαν με πάθος οι χρήστες του YouTube. Σήμερα το συγκεκριμένο βίντεο έχει 9,8 εκατομμύρια dislikes.

Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί πως εάν συνυπολογίσουμε τις θετικές αντιδράσεις στο video clip του Bieber (10εκατομμύρια) μάλλον το YouTube Rewind 2018 είναι ήδη το πιο disliked βίντεο αφού έχει συγκεντρώσει μόνο 2,1εκατομμύρια likes.

Πρακτικά δηλαδή το πιο disliked video που ανέβηκε στο YouTube το 2018 είναι αυτό που ανέβασε το ίδιο YouTube (τρελή ειρωνεία).

Γιατί είναι τόσο αντι-δημοφιλές;

Η αρνητική κριτική που ασκείται στο βίντεο μέσω σχολίων στην ίδια την πλατφόρμα αλλά και σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης αφορά, όπως παρατηρεί το Massable,το γεγονός ότι από την ανασκόπηση απουσιάζουν τα μεγαλύτερα αστέρια της πλατφόρμας. Συγκεκριμένα γίνεται αναφορά σε αστέρες του YouTube όπως οι Shane Dawson, Logan Paul και PewDiePie ενώ δεν υπάρχει καν αναφορά στον πιο δημοφιλή αγώνα πυγμαχίας μεταξύ των KSI και Paul.

Παράλληλα όπως τονίζουν χρήστες αλλά και ΜΜΕ όπως το Verge και η Julia Alexander, σημαντικός παράγοντας για την έκφραση «δυσαρέσκειας» των χρηστών είναι και το γεγονός ότι στο βίντεο είναι πολύ εμφανής ο σκοπός που εξυπηρετεί. Όπως γράφει «το φετινό βίντεο είναι πολύ “μαρκετινίστικο”, πολύ φιλικό στη διαφήμιση και όλα αυτά σε βάρος της ίδιας της κοινότητας» του YouTube και συνεχίζει: «Μοιάζει πολύ ανειλικρινές, σαν το YouTube να κρύβει την πιο άσκημη πλευρά του κάτω από το χαλί».

Τέλος όπως επισημαίνει ο Independent, μια από τις εξίσου σοβαρές «παραλήψεις» που πολλοί παρατήρησαν και σχολίασαν αρνητικά είναι ότι στο YouTube Rewind 2018 δεν υπάρχει καμία αναφορά στα μεγάλα «σκάνδαλα» που αποκαλύφθηκαν και κλήθηκε να αντιμετωπίσει η πλατφόρμα. Χαρακτηριστικότερο όλων ίσως το vlog του Logan Paul στο ιαπωνικό δάσος Aokigahara που αποτελεί γνωστή τοποθεσία για αυτοκτονίες.

Πηγές: Massable, Verge, Independent