Γιατί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πιο πιθανό να χτυπήσουν πεζούς

Ενδιαφέρουσες διαπιστώσεις από νέα μελέτη.
via Associated Press

Τα υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πιο πιθανό να χτυπήσουν άτομα που κινούνται πεζή σε σύγκριση με βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα οχήματα, ιδιαίτερα στις πόλεις, σύμφωνα με ανάλυση τροχαίων ατυχημάτων στη Βρετανία.

Δεδομένα από ανάλυση οδικών μετακινήσεων και τροχαίων έδειξαν ότι τα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα έχουν διπλάσιες πιθανότητες να χτυπήσουν περιπατητές σε σχέση με τα αυτοκίνητα που κινούνται με καύσιμα, ενώ ο κίνδυνος είναι τρεις φορές μεγαλύτερος σε αστικές περιοχές.

Το γιατί τα φιλικά προς το περιβάλλον αυτοκίνητα είναι πιο επικίνδυνα είναι ασαφές, αλλά οι ερευνητές υποπτεύονται ότι αρκετοί παράγοντες ευθύνονται για αυτό. Οι οδηγοί ηλεκτρικών αυτοκινήτων τείνουν να είναι νεότεροι και λιγότερο έμπειροι και τα οχήματα είναι πολύ πιο αθόρυβα από τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, γεγονός που τα καθιστά δυσκολότερα στην ακοή, ειδικά σε πόλεις με θόρυβο.

«Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν κίνδυνο για τους πεζούς γιατί είναι λιγότερο πιθανό να ακουστούν από τα αυτοκίνητα βενζίνης ή ντίζελ», εξηγεί ο Φιλ Εντουαρτς, κύριος συγγραφέας της μελέτης και καθηγητής επιδημιολογίας και στατιστικής στο London School of Hygiene & Tropical Medicine. «Εάν επιλέξετε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, θυμηθείτε ότι είναι ένα νέο είδος οχήματος», προσθέτει. «Είναι πολύ πιο ήσυχα από τα παλιομοδίτικα αυτοκίνητα και οι πεζοί έχουν μάθει να περιηγούνται στους δρόμους ακούγοντας την κίνηση. Οι οδηγοί αυτών των οχημάτων πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί».

Τα τροχαία ατυχήματα είναι η κύρια αιτία θανάτου μεταξύ παιδιών και νεαρών ενηλίκων στο Ηνωμένο Βασίλειο, με τους πεζούς να αποτελούν το ένα τέταρτο όλων των θανάτων στους δρόμους.

Το 2017, μια έκθεση του Υπουργείου Μεταφορών των ΗΠΑ διαπίστωσε ότι τα ηλεκτρικά και τα υβριδικά αυτοκίνητα ενέχουν 20% υψηλότερο κίνδυνο για τους πεζούς από τα αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης και ντίζελ και 50% υψηλότερο κίνδυνο κατά τη διάρκεια κίνησης σε χαμηλή ταχύτητα, όπως στρίψιμο, όπισθεν, έναρξη πορείας ή φρενάρισμα.

Ο Εντουαρτς και οι συνεργάτες του μελέτησαν δεδομένα ταξιδιών και τροχαίων ατυχημάτων στο Ηνωμένο Βασίλειο από το 2013 έως το 2017. Η ανάλυσή τους περιελάμβανε 916.713 θύματα, εκ των οποίων οι 120.197 ήταν πεζοί. Πάνω από 96.000 είχαν χτυπηθεί από αυτοκίνητο ή ταξί.

Το μέσο ετήσιο ποσοστό ατυχημάτων με πεζούς ανά 100 εκατομμύρια μίλια που διανύθηκαν ήταν 5,16 για ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα σε σύγκριση με 2,4 για αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ, σύμφωνα με τη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Journal of Epidemiology and Community Health. Σε αγροτικές περιοχές, αντιθέτως, τα αυτοκίνητα που κινούνται με μπαταρίες δεν αποδείχτηκαν πιο επικίνδυνα από αυτά με βενζίνη ή ντίζελ.

Από τον Ιούλιο του 2019, όλα τα νέα υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα που πωλούνται στην Ευρώπη απαιτείται να διαθέτουν σύστημα ειδοποίησης που εκπέμπει ήχο όταν το αυτοκίνητο κινείται αργά, αλλά υπάρχουν εκατοντάδες χιλιάδες ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο δρόμο χωρίς αυτές τις συσκευές.

(με πληροφορίες από Guardian)

Δημοφιλή