Υπόλοιπο Αττικής; Ε...ψώνισες από σβέρκο

Η πλατεία Αιγύπτου δεν γνώρισε ποτέ καμιά επανάσταση καμιά αλλαγή. Δεκάδες κυβερνήσεις πέρασαν, εκατοντάδες υπουργοί αλλά η κυκλοφορία, των λεωφορείων της αφετηρίας που βρίσκεται εκεί, για έναν αιώνα, ρέει πάντα αργά και νωθρά. Πιο γρήγορα φτάνεις στην Αίγυπτο από τα Μεσόγεια παρά στην πλατεία Αιγύπτου που βρίσκεται δίπλα στο πεδίο του Άρεως. Προγραμματίζετε να επιβαρύνετε την χρήση του ΙΧ αγαπητοί υπουργοί και βουλευτές αλλά μήπως πρέπει πρώτα να φροντίσετε να εξελίξετε και να διορθώσετε τα κακά και τα στραβά στις αστικές συγκοινωνίες και μετά να δείτε μήπως μπορεί να αρμέξετε επιπλέον τις τσέπες του ψηφοφόρων σας;
eurokinissi

Η πλατεία Αιγύπτου δεν γνώρισε ποτέ καμιά επανάσταση, καμιά αλλαγή. Δεκάδες κυβερνήσεις πέρασαν, εκατοντάδες υπουργοί αλλά η κυκλοφορία των λεωφορείων της αφετηρίας που βρίσκεται εκεί, για έναν αιώνα, ρέει πάντα αργά και νωθρά.

Πιο γρήγορα φτάνεις στην Αίγυπτο από τα Μεσόγεια παρά στην πλατεία Αιγύπτου που βρίσκεται δίπλα στο πεδίο του Άρεως.

Προγραμματίζετε να επιβαρύνετε την χρήση του ΙΧ αγαπητοί υπουργοί και βουλευτές αλλά μήπως πρέπει πρώτα να φροντίσετε να εξελίξετε και να διορθώσετε τα κακά και τα στραβά στις αστικές συγκοινωνίες και μετά να δείτε μήπως μπορεί να αρμέξετε επιπλέον τις τσέπες του ψηφοφόρων σας;

Οι κάτοικοι των παραθαλάσσιων περιοχών του Σαρωνικού αλλά και Ευβοϊκού όπως και αυτοί των Μεσογείων και της Λαυρεωτικής παρ' όλο που διαθέτουν κίτρινα ταξί και όχι Αγοραία -εδώ και καιρό- υπολογίζονται ως προάστια και γειτονιές πλέον της Αθήνας, όπως πράγματι είναι !

Μέχρι εδώ κατανοητά;

Ξέρετε όμως πόσος χρόνος απαιτείται για να φτάσει κάποιος από το Κέντρο της Αθήνας στην Ραφήνα, στο Μαρκόπουλο, στα Καλύβια ή στην Κερατέα καθημερινά με τα λεωφορεία που ξεκινούν από την ίδια πλατεία Αιγύπτου, όπως ακριβώς κάνανε δηλαδή πριν μισό αιώνα στις ελληνικές ταινίες με τον Αυλωνίτη, τον Φωτόπουλο και την Βασιλειάδου;

Βλέποντας σε αυτές τις μαυρόασπρες ταινίες της Φίνος να πηγαινοέρχονται μέσα στην Αττική ταξιδεύοντας με τον ίδιο τρόπο που κάνουμε και εμείς σήμερα, γελάς με τις ταινίες και κλαις με την σύγχρονη κατάντια μας.

Αυτές οι περιοχές σήμερα δεν είναι ότι ήταν πριν 40 και 50 χρόνια. Στις περιοχές αυτές κατοικούν εκατοντάδες χιλιάδες πολιτών που ταξιδεύουν καθημερινά προς το κέντρο, ακόμα και πιο μακριά από αυτήν την τσιμεντούπολη.

Και πως ονομάζονται αυτές οι περιοχές παρακαλώ; Υπόλοιπο Αττικής.

Υπόλοιπο αρχικά μπήκε σαν τίτλος εκλογικά / διοικητικά για να δείχνει, που δεν είναι κέντρο. Τότε δηλαδή που δεν ήταν κέντρο. Το «Yπόλοιπο» όμως σαν έννοια, τι μας λέει;

Δεν είναι κομμάτι κύριο, ισότιμο και εξ ίσου ποιοτικό όπως το κέντρο. Τιτλοφορείται ακόμα και σήμερα στους εκλογικούς καταλόγους και την συνείδηση μας σαν ΥΠΟΛΟΙΠΟ γιατί πρακτικά συμπεριφέρεται η ίδια Πολιτεία σε όλους αυτούς που κατοικούν στο Υπόλοιπο, υπόλοιπα και όχι Κύρια και Καίρια.

Πως νιώθεις όταν πας στον χασάπη και τον βλέπεις να σου κόβει κρέας, όχι από το φιλέτο αλλά από δευτεράντζα;

Στο Υπόλοιπο Αττικής που βγάζει εδώ και χρόνια κάποιους δεκάδες βουλευτές όλων των χρωματισμών αλλά της ίδια παθητικότητας και μιζέριας που ξέρουν να εμφανίζονται σε λαϊκές, γιορτές και προεκλογικές φανφάρες για δημόσιες σχέσεις και μετά να φεύγουν με το επιδοτούμενο βουλευτικό τους αμαξάκι και όχι με το υπεραστικό οδοντωτό μουντζούρη που φτάνει πιο αργά από ότι κάνει το αεροπλάνο, αν φύγεις από παρά δίπλα για να φτάσεις στο Μόναχο πλέον.

Αναζητήστε στα πρακτικά του Ναού της Δημοκρατίας μας κάποια ομιλία των εκλεκτών του Υπολοίπου Αττικής του Κοινοβουλίου μας που ψηφίσατε τα τελευταία 40 χρόνια που να αναφέρονται στην σημασία προγραμματισμού της ορθής επέκτασης των αστικών συγκοινωνιών προς την συνεχώς διευρυνόμενη περιφέρεια της πρωτεύουσάς μας.

Μελλοντική επέκταση του προαστιακού θα βρείτε και τίποτα παραπάνω. Λόγια, λόγια, λόγια και πολλά θα....Λύσεις πράξεις αποτελέσματα τίποτα και εδώ.

Αν ζεις στο Λαύριο και στις γύρω περιοχές και θέλεις να πας στο κέντρο καλό ταξίδι! Θα έπρεπε βάσει ωρών ταξιδιού να αμοιβόμαστε με bonus land miles. 10 ταξίδια έκανες το 11ο δώρο.

Αν κατοικείς στο Κορωπί ή στο Μαρκόπουλο και προγραμματίζεις να βγεις το Σαββατοκύριακο σε ένα θέατρο πρέπει να γυρίσεις πίσω στις 10.30 ή να πάρεις ταξί αφού το Μετρό και ο Προαστιακός σταματούν στην Πλακεντία.

Το κόστος λένε είναι δυσβάσταχτο για να λειτουργεί το τρένο βράδυ πηγαίνοντας στο πρώτο αεροδρόμιο της χώρας οπότε οι ψήφοι των ταξιτζήδων που θέλουν να κάνουν δουλειά και αυτοί των κατοίκων των βορείων προαστίων που ψηφίζουν στην Β' Αθηνών βαρύνουν περισσότερο από τα ψίχουλα του υπολοίπου Αττικής. Η Πολιτεία πλέον έτσι προχωρά. Θα στρέφει το ένα γκρουπ πολιτών απέναντι στο άλλο. Ποιος την έχει μακρύτερη (...την ψήφο) αυτός κερδίζει.

Υπολοιπο Αττικής. Όπως λέμε ψώνισες σκεμπέ ή σβέρκο. Κάπως έτσι.

Με την εποίκηση των Μεσογείων και Λαυρεωτικής πιο γρήγορα θα φτάνεις σε λίγο με φουσκωτό στο Λαύριο από τον Πειραιά, παρά με πορτοκαλί λεωφορείο.

Το παράδειγμα του Υπολοίπου Αττικής είναι μία εικόνα από το ίδιο περίπου σενάριο που παίζεται στις υπόλοιπες περιοχές της χώρας. Το διαλέξαμε μιας και είναι μόλις 10 -20 χιλιόμετρα μακριά σε απόλυτη ευθεία από την Βουλή. Σκεφτείτε τι γίνεται μακρύτερα. 'Οσο μακρύτερα η ευθεία απόσταση τόσο πιο τεθλασμένη συμπεριφορά και αντιμετώπιση.

...

-Καλημέρα Καλημέρα . Ξέρετε έγινε πιο ακριβή η βενζίνα από σήμερα το πρωί που ανοίξαμε...Πόσο να σας βάλω;

-Δεν βαριέσαι ρε φίλε...10 ευρώ έβαζα...Εεε...10 θα βάλω και σήμερα. Το πάω για απόσυρση εδώ παρά κάτω...

*Το κείμενο δημοσιεύθηκε αρχικά στο anoixtoparathyro.gr