Το «Πρώτο Βήμα» ή αλλιώς "Do it"!

Οι εποχές έχουν αλλάξει. Δεν βασιζόμαστε στους φίλους μας να αγοράσουν, στις γνωριμίες μας, στο «κράτος-πατερούλη» για βοήθεια, στον «Mπάρμπα από την Κορώνη». Επιβάλλεται επίσης το site σας να είναι ΚΑΙ στα αγγλικά. Είμαστε πολίτες του κόσμου. Τα σύνορα δεν υπάρχουν-τουλάχιστον με την στενή έννοια του όρου- το internet τα έχει φέρει όλα πιο κοντά. Οι άνθρωποι είναι πιο κοντά.
Tim Robberts via Getty Images

Πολλές φορές χρειάζεται κάτι παραπάνω απο ενα business plan. Πολλές φορές χρειάζονται πολλά παραπάνω απο «καλές γνωριμίες», αυτές τις τόσο υπερ-εκτιμημένες στην Ελλάδα. Να πιστεύεις στον εαυτό σου; Δεδομένο. Να έχεις τεράστια κεφάλαια; Οχι πάντα. Αυτό που χρειάζεται είναι να κάνεις το «Πρώτο Βήμα». Δεδομένο; Δυστυχώς οχι.

Ένας καλός ψυχολόγος σίγουρα θα μπορούσε να αναλύσει το θέμα του αυτο-σαμποταρίσματος. Αυτό το συναίσθημα του να ξέρεις τον δρόμο για το ταξίδι που θες διακαώς να κάνεις, αλλά ποτέ να μην το ξεκινάς. Να το αναβάλλεις συνεχώς λές και κάτι καλύτερο θα έρθει από τον ουρανό.

Έχω συναντήσει ανθρώπους με ταλέντα που σοκάρουν, και θεωρούν ότι για το ότι δεν έχουν ακόμα αναδειχθεί σε μεγάλα ονόματα, φταίει το σύστημα ή οι ανταγωνιστές που τους βάζουν «τρικλοποδιές». Είναι λυπηρό να χάνει κανένας χρόνος με το να ασχολείται με μικροπράγματα, όταν θα μπορούσε την ενέργεια του να την διαθέσει στην δουλειά του.

Πηγαίνοντας συχνά σε bazaars, εκθέσεις τροφίμων ή νέων καλλιτεχνών, είναι λυπηρό να βλέπεις ανθρώπους με εξαιρετικά προιόντα ή δημιουργίες στα χέρια τους, που δεν τους ενδιαφέρει να τα «εξελίξουν» και να τα κάνουν γνωστά. Κοπέλα με απίθανη σειρά καλλυντικών -που πιστέψτε με θα τα αγόραζαν στο εξωτερικό απο πάγκο ακριβού πολυκαταστήματος χωρίς δεύτερη κουβέντα....-δεν είχε καν site επίσημο, ενώ η facebook page της είχε να ενημερωθεί απο το Μάρτιο του 2012. Σκέφτομαι αν ήμουν στα χρόνια της και μπορούσα να παράγω τόσο δύσκολα προϊόντα -το καλλυντικό ΔΕΝ ειναι αστεία υπόθεση -στην Ελλάδα της κρίσης, θα αφοσιωνόμουν και θα το έκανα στόχο ζωής να γίνω «Η καλύτερη».

Οι εποχές έχουν αλλάξει. Δεν βασιζόμαστε στους φίλους μας να αγοράσουν, στις γνωριμίες μας, στο «κράτος-πατερούλη» για βοήθεια, στον «Mπάρμπα από την Κορώνη». Επιβάλλεται επίσης το site σας να είναι ΚΑΙ στα αγγλικά. Είμαστε πολίτες του κόσμου. Τα σύνορα δεν υπάρχουν-τουλάχιστον με την στενή έννοια του όρου- το internet τα έχει φέρει όλα πιο κοντά. Οι άνθρωποι είναι πιο κοντά. Βρείτε έναν καλό επαγγελματία φωτογράφο που να δώσει πνοή σε ό,τι φτιάξατε. Έναν σοβαρό γραφίστα που να μπορεί να δώσει με το logo του στο brand σας, αξία και αναγνωρισιμότητα. Συνεργάτες να πιστέψουν στο όνειρό σας και να είναι οι δικοί σας συν-οδοιπόροι.

Αν λοιπόν έχετε ενα καλό προϊόν, ή το σχεδιάζετε, κοιτάξτε «ψηλότερα». Sky is the limit. Είναι κρίμα όσοι είναι «δημιουργοί» να μην το παλεύουν με νύχια και με δόντια. Χωρίς διάθεση κριτικής αλλά με πολύ αγάπη. Κάντε ό,τι αγαπάτε. Και κάντε το σωστά. Άλλος δρόμος δεν υπάρχει. Και η τύχη δεν βοηθά τους τολμηρούς πάντα. Βοηθάει όσους δουλεύουν επίμονα και με πάθος.

Do it!