ΤΟ BLOG
18/04/2017 06:15 EEST | Updated 18/04/2017 06:15 EEST

Το προφίλ μας στα social media κι οι followers μας: Πώς τα πάμε μαζί τους; (Μέρος Α΄)

Δυστυχώς το να καταστραφεί μία καλή εικόνα είναι πολύ πιο εύκολο και πιο γρήγορο από το να δημιουργηθεί και να συντηρηθεί. Όλοι μας πιστεύω μπορούμε να σκεφτούμε αμέσως παραδείγματα ανθρώπων που εκτέθηκαν από τη συμπεριφορά τους στα social media. Επομένως, εκτός από αυθεντικοί, καλό είναι να είμαστε και λιγάκι προσεκτικοί. Συμπερασματικά, ένας λογαριασμός στα social media είναι μία υπέροχη ευκαιρία για κοινωνικοποίηση και διατήρηση της επικοινωνίας με όλα τα άτομα που μας ενδιαφέρουν, αλλά να μην υποτιμούμε τους κινδύνους.

D3Damon via Getty Images

Οι περισσότεροι από εμάς, ιδιαίτερα όσοι είμαστε ελεύθεροι επαγγελματίες, έχουμε έναν -ή, για να είμαστε ακριβείς, τουλάχιστον έναν- λογαριασμό στα social media. Facebook, Twitter, Instagram, Linkedin, οι επιλογές είναι πολλές, ανάλογα με τις προτιμήσεις μας και τις ανάγκες μας. Η κεντρική ιδέα όμως είναι παντού η ίδια: η δικτύωση. Συνεπώς προσθέτουμε στις επαφές μας ανθρώπους που είτε τους γνωρίζουμε προσωπικά είτε όχι.

Στο παρόν άρθρο θα ασχοληθώ με την πρώτη κατηγορία (στο επόμενο με τη δεύτερη), δηλαδή ανθρώπους που τους γνωρίζουμε και μας γνωρίζουν (φίλοι, συγγενείς, συνάδελφοι, συμμαθητές, πελάτες, γνωστοί) και έχουν μία διαμορφωμένη εικόνα για εμάς, όπως εξάλλου κι εμείς γι' αυτούς.

Όταν κάποιος μας γνωρίζει, αναπόφευκτα θα συγκρίνει το προφίλ που προβάλλουμε στα social media με αυτό το οποίο γνωρίζει και για το οποίο έχει ήδη σχηματίσει άποψη. Αν η εικόνα που έχει στην πραγματικότητα έρθει σε σύγκρουση με την εικόνα που έχει στο social media profile τότε δημιουργείται προβληματισμός και χάνεται η αξιοπιστία και η εκτίμηση.

Σημείωση: Κάποιες φορές η σύγκριση μπορεί να λειτουργήσει θετικά, δηλαδή να νομίζει κάποιος για ένα άλλο άτομο ότι είναι πχ βαρετό και να διαπιστώσει μέσα από τα social media και τις δημοσιεύσεις του ότι έχει ενδιαφέροντα πράγματα να πει. Αυτή είναι η χρησιμότητα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και το ιδανικό αποτέλεσμα. Συνήθως όμως συμβαίνει το αντίθετο και η σύγκριση λειτουργεί αρνητικά.

Άρα συμβουλεύω, στο βαθμό που μπορεί να ενδιαφέρει η συμβουλή μου, να είμαστε αυθεντικοί. Κάνουμε το λάθος και νομίζουμε ότι αυτά που δημοσιεύουμε ξεχνιούνται/είναι αδιάφορα κλπ. ενώ στην πραγματικότητα όλα αποτελούν αντικείμενο κριτικής.

Αφορμή για το συγκεκριμένο κείμενο αποτέλεσε διάλογος που είχα με συνάδελφο που μου είπε: «Μα καλά, κάνεις add γνωστούς και πελάτες; Εγώ μόνο φίλους και μερικούς συναδέλφους». Και απάντησα «Γιατί όχι; Αφού με γνωρίζουν ήδη γιατί να μην τους κάνω και add; Ο ίδιος άνθρωπος δεν είμαι;».

Πραγματικά όμως ας σκεφτούμε πόσα θέματα προκύπτουν αν δεν είσαι ο ίδιος άνθρωπος και πόσες οι πιθανές επιπτώσεις.

Δυστυχώς το να καταστραφεί μία καλή εικόνα είναι πολύ πιο εύκολο και πιο γρήγορο από το να δημιουργηθεί και να συντηρηθεί. Όλοι μας πιστεύω μπορούμε να σκεφτούμε αμέσως παραδείγματα ανθρώπων που εκτέθηκαν από τη συμπεριφορά τους στα social media. Επομένως, εκτός από αυθεντικοί, καλό είναι να είμαστε και λιγάκι προσεκτικοί.

Συμπερασματικά, ένας λογαριασμός στα social media είναι μία υπέροχη ευκαιρία για κοινωνικοποίηση και διατήρηση της επικοινωνίας με όλα τα άτομα που μας ενδιαφέρουν, αλλά να μην υποτιμούμε τους κινδύνους. Στα social media η ανάγκη για ευγένεια, ειλικρίνεια και σωστή πληροφόρηση δε διαφέρει από την ανάγκη για τα ίδια αγαθά στην πραγματικότητα.

Ναι, κι όμως, οι επαφές μας έχουν απαιτήσεις από εμάς, όπως κι εμείς από αυτές.

Ας μην ξεχνάμε ότι πλέον ακόμα και τα Δικαστήρια καλούνται να λύσουν διαφορές που έχουν προκύψει στον «τόπο» social media, όπως προσβολή προσωπικότητας, απάτη, και ο κατάλογος συνεχώς μεγαλώνει.

Sponsored Post