somateio-epicheirematikotetas-neonjunior-achievement-greece

Καινοτομία, επιχειρηματικότητα, μαθητική "Εικονική Επιχείρηση", ήταν οι πρώτες λέξεις που ακούσαμε με την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Έτσι οι μαθητές-τριες της Γ' Γυμνασίου του Αρσακείου Γυμνασίου Ιωαννίνων, αναλάβαμε δράση. Σκοπός η δημιουργία της δικής μας μαθητικής εικονικής επιχείρησης, η οποία γιατί όχι να λειτουργήσει και ως πραγματική στο μέλλον.
Στοχεύοντας στην τουριστική προβολή του τόπου μας, αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε ένα σνακ εμπνευσμένο από παραδοσιακές ελληνικές γεύσεις. Θεωρούμε ότι «η γεύση»αποτελεί έναν αποτελεσματικό τρόπο επικοινωνίας, διεγείρει όλες τις αισθήσεις, γεννά συναισθήματα, ξυπνά μνήμες και σφραγίζει με μοναδικό τρόπο τις σημαντικότερες στιγμές του ανθρώπου. Ερευνήσαμε, πειραματιστήκαμε, δοκιμάσαμε, ασχοληθήκαμε με την ελληνική γαστρονομία και καταλήξαμε σε ένα σύγχρονο ελληνικό σνακ που συνδυάζει τα πιο χαρακτηριστικά προϊόντα της Αττικής (μέλι, σύκο, καρύδια και φυσικά την ελιά).
Ακούστηκαν πολλές και ενδιαφέρουσες ιδέες για το είδος της επιχείρησης που θα δημιουργούσαμε, ώστε δυσκολευόμασταν πραγματικά να επιλέξουμε. Ύστερα από αρκετή σκέψη, αποφασίσαμε να συστήσουμε μια ανώνυμη εταιρεία παρασκευής αρτοσκευασμάτων. Συγκεκριμένα επιλέξαμε να παρασκευάσουμε γεμιστά ψωμάκια , αλμυρά και γλυκά με διαφορετικά είδη αλεύρων και πρωτότυπους συνδυασμούς.
Το επόμενο βήμα ήταν να σκεφτούμε και να επιλέξουμε ένα πρωτοποριακό προϊόν που θα παράγουμε. Πολλές δημιουργικές ιδέες ειπώθηκαν και ήταν δύσκολο να καταλήξουμε σε μία. Στο τέλος συμφωνήσαμε να κατασκευάσουμε το Pen-Pen, το όνομα του οποίου εμπνευστήκαμε από τις αγγλικές λέξεις Pen και Pencil. Το προϊόν αυτό είναι ένας συνδυασμός μολυβιού και στυλό. Yπάρχουν τρία διαφορετικά χρώματα στυλό, μαύρο, κόκκινο και μπλε και ένα μηχανικό μολύβι που εναλλάσσονται.
Η βασική καινοτομία της επιχείρησής μας είναι ότι διαμορφώνει τα πακέτα της μετά από επιτόπου επίσκεψη, έλεγχο και μέτρηση του βαθμού προσβασιμότητας των προτεινόμενων τουριστικών προορισμών. Η ομάδα των μαθητών έχει ήδη σχεδιάσει και διαθέτει στην ελληνική αγορά δύο πακέτα, το ένα για τον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης και το δεύτερο για το Μουσείο της Ακρόπολης. Τα στελέχη της μαθητικής μας επιχείρησης επισκέφθηκαν τους δύο χώρους, συνοδεύοντας ένα άτομο σε αναπηρικό αμαξίδιο, μελετώντας βήμα-βήμα την υπάρχουσα προσβασιμότητα, καταγράφοντας τις παρατηρήσεις και τις προτάσεις της.
Στα σύγχρονα Ελληνικά σπα κυριαρχούν εναλλακτικές τεχνικές ανατολικής φιλοσοφίας οι οποίες δεν μπορούν να χαρακτηριστούν σε καμία περίπτωση ελληνικό τουριστικό προϊόν διότι προσεγγίζουν ελάχιστα την Ελληνική φιλοσοφία. Στόχος μας είναι να παρασκευάσουμε καλλυντικά προϊόντα σύμφωνα με τις πρότυπες συνταγές που χρησιμοποιούσαν οι Αρχαίοι Έλληνες και με αυτά καινοτομώντας, να αναβιώσουμε τις αρχαιοελληνικές τεχνικές οι οποίες αποτέλεσαν τη βάση σύγχρονων τεχνικών ευεξίας που όμως ξεχάστηκαν στο πέρασμα των χρόνων.
Η απήχηση που είχε αυτό το ντοκιμαντέρ στην τοπική μαθητική κοινότητα τούς έδωσε την ώθηση να προχωρήσουν σε ένα φιλόδοξο εγχείρημα: στην κινηματογραφική παραγωγή της τραγωδίας του Ευριπίδη, της «Ελένης», που διδάσκεται στην Γ΄ Γυμνασίου, σε παραγωγή της εικονικής εταιρείας που έστησαν με το όνομα «Ελένη». Έτσι βάφτισαν την εταιρεία τους, καθώς έκριναν ότι, επειδή ο μύθος της Ωραίας Ελένης είναι παγκοσμίως γνωστός, είναι και σήμερα εύκολα αναγνωρίσιμος και άρα ιδανικός για επιτυχημένη κινηματογραφική εταιρεία!
Η Θεσσαλονίκη είναι μία πόλη, όπου συναντιούνται όλα τα αρώματα της Ανατολής, συνδυασμένα με τις εμπειρίες της Δύσης. Είναι μία πόλη, στην οποία συναντήθηκαν και συναντιούνται διάφοροι πολιτισμοί, ήθη, έθιμα, συνήθειες, θρησκείες και πληθυσμιακές ομάδες. Μία πόλη, σταυροδρόμι λαών και πολιτισμών, που με το διάβα των αιώνων άφησαν ανεξίτηλα τα σημάδια τους σε αυτήν. Για τον λόγο αυτό το Α1 του Αρσακείου ΓΕΛ Θεσσαλονίκης εμπνεύστηκε τη δημιουργία της επιχείρησής μας, που δεν αποσκοπεί στην παραγωγή κάποιου χειροπιαστού προϊόντος, αλλά είναι μια εναλλακτική εταιρεία που θα πραγματοποιεί θεματικές διαδρομές.
Πρώτος στόχος μας ήταν να δημιουργήσουμε θέσεις απασχόλησης για ανέργους της πόλης μας και αδύναμες κοινωνικά ομάδες. Ο δεύτερος στόχος ήταν τα υφαντά προϊόντα από υλικά που έχουν παύσει να θεωρούνται χρήσιμα, δηλαδή υφάσματα και νήματα που είναι κοινώς... κουρέλια και με την κατάλληλη επεξεργασία θα τους δίνουμε μια νέα μορφή, μια νέα και καινοτόμο χρησιμότητα.
Καταλήξαμε να ασχοληθούμε με την παραγωγή και την προώθηση των τοπικών προϊόντων της ορεινής και της ευρύτερης περιοχής της Λευκάδας. Τα προϊόντα μας είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε μέσω της συσκευασίας τους να προσελκύουν κυρίως το εφηβικό κοινό προσφέροντας τους μια πιο υγιεινή διατροφή. Θέλοντας να διατηρηθεί η παράδοση του τόπου μας δημιουργήσαμε επίσης και ένα νέο προϊόν, το Trady, το οποίο είναι μία κούκλα-γούρι με λεπτομέρειες που παραπέμπουν στον καρσάνικο τρόπο κεντήματος που είναι μοναδικός στην Ελλάδα και ίσως στην Ευρώπη.