ΔΙΕΘΝΕΣ
24/11/2014 05:28 EET | Updated 24/11/2014 05:43 EET

Από την Κίνα στη Μαδρίτη: το μεγαλύτερο ταξίδι με τρένο στον κόσμο

JINHUA, CHINA - NOVEMBER 18:  (CHINA OUT) The inauguration ceremony of China-Europe Block Train (Yiwu-Madrid) at Yiwu Railway Freight Station on November 18, 2014 in Jinhua, Zhejiang province of China. The first China-Europe Block Train carrying 82 containers of exported goods set out for Madrid on Tuesday which meant that the Yiwu-Madrid railway line opened formally. As the longest railway line of China-European lines, the train passes through Kazakhstan, Russia, the Republic of Belarus, Poland
ChinaFotoPress via Getty Images
JINHUA, CHINA - NOVEMBER 18: (CHINA OUT) The inauguration ceremony of China-Europe Block Train (Yiwu-Madrid) at Yiwu Railway Freight Station on November 18, 2014 in Jinhua, Zhejiang province of China. The first China-Europe Block Train carrying 82 containers of exported goods set out for Madrid on Tuesday which meant that the Yiwu-Madrid railway line opened formally. As the longest railway line of China-European lines, the train passes through Kazakhstan, Russia, the Republic of Belarus, Poland

Ένα τρένο φορτωμένο με 82 κοντέινερ, το οποίο αναχώρησε στις 18 Νοεμβρίου από την πόλη Γιαού της ανατολικής Κίνας, αναμένεται να καταφθάσει, μετά από ταξίδι συνολικής διάρκειας 21 ημερών, στη Μαδρίτη, πραγματοποιώντας το μεγαλύτερο ταξίδι τρένου στον κόσμο, συνολικής απόστασης περίπου 10.000 χιλιομέτρων.

Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα της Washington Post, το εν λόγω ταξίδι αποτελεί τη μεγαλύτερη διαδρομή εμπορικού τρένου, μεγαλύτερη ακόμα και από τον φημισμένο Υπερσιβηρικό Σιδηρόδρομο.


Το Γιαού αποτελεί το μεγαλύτερο κέντρο χονδρεμπορίου για μικρά καταναλωτικά αγαθά στην Κίνα, καθιστώντας έδρα ενός ιδιαίτερου «ψηφιδωτού» ξένων επιχειρηματιών και μικρών εμπόρων- περιλαμβανομένης μιας μεγάλης αραβικής κοινότητας. Η πόλη πλέον αποτελεί και τμήμα ενός μεγάλης κλίμακας σχεδίου, που έχει να κάνει με την ενίσχυση των δεσμών μεταξύ της κινεζικής οικονομίας και των ευρωπαϊκών αγορών. Η γραμμή Γιαού- Μαδρίτης είναι μία από τις διαδρομές οι οποίες αποκαλύφθηκαν στο πλαίσιο της προσπάθειας του Πεκίνου να αναζωογονήσει το χερσαίο διηπειρωτικό εμπόριο- ένα πρόγραμμα το οποίο βαφτίστηκε «Νέος Δρόμος του Μεταξιού». Για αυτόν τον σκοπό η κινεζική κυβέρνηση έχει επενδύσει σε πρώτη φάση 40 δισ. δολάρια, με στόχο την ανάπτυξη καλύτερων σιδηροδρομικών υποδομών και εφοδιαστικής για τα τρένα.

Αν και τα κοντέινερ μεταφέρονται κυρίως μέσω θαλάσσης, η αυξανόμενη ζήτηση στην κινεζική αγορά για ευρωπαϊκά αγαθά πολυτελείας έχει ως επίπτωση την αύξηση της σιδηροδρομικής δραστηριότητας στην Ευρασία, όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του Economist. Επίσης, δημοσίευμα του Reuters κάνει λόγο για προσπάθεια της Κίνας να εισέλθει σε έναν τομέα μεταφορών όπου κυριαρχούν ακόμα ευρωπαϊκές εταιρείες.