ΔΙΕΘΝΕΣ
09/03/2015 03:22 EET | Updated 09/03/2015 03:24 EET

Το ηλιακό αεροπλάνο Solar Impulse 2 απογειώθηκε για τον πρώτο γύρο του κόσμου χωρίς καύσιμα

MARWAN NAAMANI via Getty Images
The Solar Impulse 2, takes off from al-Bateen airport in Abu Dhabi as it heads to Muscat, on March 9, 2015, in the first attempt to fly around the world in a plane using solar energy. The first attempt to fly around the world in a plane using only solar power launched on March 9 in Abu Dhabi in a landmark journey aimed at promoting green energy. AFP PHOTO / MARWAN NAAMANI (Photo credit should read MARWAN NAAMANI/AFP/Getty Images)

Μια ιστορική αεροπορική πτήση ξεκίνησε από το διεθνές αεροδρόμιο του Αμπού Ντάμπι στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, από όπου το ηλιακό αεροσκάφος Solar Impulse-2 άρχισε την προσπάθεια του να κάνει το γύρο του κόσμου χωρίς να χρησιμοποιήσει καύσιμα.

Το ηλιακό μονοθέσιο αεροπλάνο με πιλότο τον Ελβετό Αντρέ Μπόρσχμπεργκ, απογειώθηκε στις 7:12 τοπική ώρα ( 5:12 ώρα Ελλάδας) από το αεροδρόμιο της πρωτεύουσας των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, για το πρώτο εγχείρημα να κάνει τον γύρο του κόσμου χωρίς ούτε μια σταγόνα καυσίμου. Στόχος η προώθηση των καθαρών πηγών ενέργειας.

Το ηλιακό αεροσκάφος με την απογείωσή του κατευθύνθηκε προς το Μουσκάτ, πρωτεύουσα του Ομάν, όπου αναμένεται να προσγειωθεί προς το τέλος της ημέρας. Επόμενος σταθμός θα είναι η Ινδία. Κατά τους επόμενους πέντε μήνες, θα περάσει από ήπειρο σε ήπειρο, διασχίζοντας τόσο τον Ειρηνικό όσο και τον Ατλαντικό Ωκεανό. Σε κάποια στάση της πολύμηνης διαδρομής τον πρώτο πιλότο Αντρέ Μπόρσχμπεργκ, θα διαδεχτεί ο επίσης Ελβετός πιλότος Μπέρτραντ Πικάρ.

Το Solar Impulse-2 θα κάνει διάφορες στάσεις στη διαδρομή του για να «ξεκουραστεί» και να γίνει η απαραίτητη συντήρηση, καθώς επίσης για να διαδώσει το μήνυμα της εκστρατείας για καθαρές τεχνολογίες.

Το μοντέλο Solar Impulse-2 λαμβάνει ισχύ από 17.000 ηλιακά κύτταρα που ευθυγραμμίζονται στην κορυφή των γιγαντιαίων φτερών του. ενώ ενεργειακές μπαταρίες λιθίου, θα χρησιμοποιηθούν ως συλλέκτες ενέργειας για τις ώρες της νυχτερινής πτήσης. Οι μπαταρίες θα παίξουν καθοριστικό ρόλο όταν το ηλιακό αεροσκάφος εξ αιτίας της αργής ταχύτητας του θα πρέπει να διασχίσει τον Ειρηνικό και τον Ατλαντικό μέσα στο σκοτάδι χωρίς επιλογή στάσης.

Το αεροσκάφος έχει άνοιγμα φτερών 72 μέτρα, που είναι μεγαλύτερο από ότι ένα τζάμπο τζετ 747. Παρόλα αυτά ζυγίζει μόνο 2,3 τόνους. Το μικρό βάρος του είναι ένα κρίσιμο δεδομένο για την επιτυχία του εγχειρήματος.

(Με πληροφορίες από ΑΠΕ- ΜΠΕ)

Sponsoed post