ΔΙΕΘΝΕΣ
12/05/2015 10:25 EEST | Updated 12/05/2015 10:29 EEST

«Αόρατοι» οι περισσότεροι μετανάστες που χάνουν τη ζωή τους- Ο θάνατος τους δεν καταγράφεται σε αρχεία

A boat filled of migrants sails past the  dock on Lampedusa Italy, where are seen covered bodies and coffins of twenty-five African migrants who tried to reach Italy from Libya, Monday, Aug. 1, 2011. The migrants died Monday in the hold of a rickety boat so packed with people that the migrants could not get out as they struggled to breathe, officials said Monday after the bodies were found below deck. The 50-foot  boat was carrying 296 people, including women and children. Hundreds of migrants f
ASSOCIATED PRESS
A boat filled of migrants sails past the dock on Lampedusa Italy, where are seen covered bodies and coffins of twenty-five African migrants who tried to reach Italy from Libya, Monday, Aug. 1, 2011. The migrants died Monday in the hold of a rickety boat so packed with people that the migrants could not get out as they struggled to breathe, officials said Monday after the bodies were found below deck. The 50-foot boat was carrying 296 people, including women and children. Hundreds of migrants f

Σύμφωνα με έρευνα του Ελεύθερου Πανεπιστημίου του Άμστερνταμ, σχεδόν όλοι οι μετανάστες που έχασαν την ζωή τους αναζητώντας μια καλύτερη τύχη στην Ευρώπη τα τελευταία 25 χρόνια, εξαφανίστηκαν δίχως να αφήσουν ίχνος πίσω τους.

Η έρευνα είναι η πρώτη στην οποία οι επιστήμονες μελέτησαν τους καταγεγραμμένους θανάτους σε χώρες της νότιας Ευρώπης, προκειμένου να διακριβωθεί το πόσοι ακριβώς μετανάστες καταγράφηκε πως έχασαν τη ζωή του καθ’οδόν.

Σχετικά επισημαίνει πως οι αρχές των χωρών της νότιας Ευρώπης, κατά το διάστημα 1990-2013, βρήκαν τα πτώματα μόλις 3.188 επίδοξων μεταναστών, ενώ περίπου 1.800 άνθρωποι θεωρείται πως έχουν ήδη πνιγεί στη Μεσόγειο, από την αρχή του χρόνου.

Ακόμη, οι επιστήμονες παρατηρούν μια αύξηση με σταθερό ρυθμό από το 1990 ως το 2000 στους θανάτους των επίδοξων μεταναστών, οι οποίοι και παραμένουν πάντα σε υψηλά επίπεδα.

Ένας εκ των συγγραφέων της έρευνας, ο Τόμας Σπίζκερμπερ, εκτιμά πως από την Αραβική Άνοιξη του 2011 και έπειτα, οι ετήσιοι θάνατοι μεταναστών που προσπαθούν να φτάσουν στην Ευρώπη είναι ακόμη περισσότεροι, ενώ υπογραμμίζεται πως μόλις το 40% των πτωμάτων μεταναστών που έχουν βρεθεί από το 1990 έχουν αναγνωριστεί με τα πτώματα που σπανιότερα αναγνωρίζονται να είναι εκείνα που προέρχονται από το Αφγανιστάν και τις χώρες της υποσαχάριας Αφρικής.

Ο Σπίζκερμπερ επισημαίνει ακόμη πως είναι αναγκαίο να καταγράφονται περισσότερα δεδομένα, όσον αφορά τη φύση και το μέγεθος των κινδύνων που αντιμετωπίζουν οι μετανάστες.

«Οι αρμόδιες αρχές στη Γερμανία, την Ολλανδία και τη Βρετανία», σημειώνει, «υποστήριζαν ότι αυτού του είδους οι αποστολές ευρείας κλίμακας ενθαρρύνουν τους επίδοξους μετανάστες να επιλέγουν τις θαλάσσιες οδούς οδηγώντας σε περισσότερες ανθρώπινες απώλειες. Αλλά, έπειτα από το μεγάλο ναυάγιο του Απριλίου, άλλαξαν γνώμη».

Προσθέτει ακόμη πως: «Τώρα αφιερώνουν περισσότερα χρήματα σε κάτι για το οποίο πριν από μερικούς μήνες έλεγαν ότι θα προκαλούσε ανθρώπινες απώλειες. Είναι ανεύθυνο να λαμβάνονται τόσο σοβαρές αποφάσεις χωρίς να διερωτόμαστε αν ισχύουν οι υποθέσεις για τα γεγονότα».

Εξάλλου, κάνει έκκληση στις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις να θεσπίσουν ένα αρχείο καταγραφής με φωτογραφίες από την ιατροδικαστική υπηρεσία στις οποίες θα φαίνονται διακριτικά όπως τατουάζ, ώστε ο Ερυθρός Σταυρός και άλλοι οργανισμοί να μπορούν να αναγνωρίσουν τους νεκρούς.

Αν και η μελέτη επικεντρώνεται στα νότια σύνορα της Ευρώπης, τονίζει πως υπάρχουν και στοιχεία για μετανάστες που έχασαν τη ζωή τους διαπλέοντας τη Μαύρη Θάλασσα προς την ανατολική Ευρώπη.

Υπενθυμίζεται πως οι κίνδυνοι, με τους οποίους έρχονται αντιμέτωποι όσοι εγκαταλείπουν εμπόλεμες περιοχές στη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική αποκαλύφθηκαν με τον χειρότερο τρόπο τον περασμένο μήνα, όταν περίπου 900 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στην Μεσόγειο, όταν το αλιευτικό που τους μετέφερε από τη Λιβύη βυθίστηκε.

Το συγκεκριμένο περιστατικό είχε προκαλέσει σειρά εκκλήσεων για ενίσχυση της αποστολής διάσωσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, έπειτα από τον τερματισμό, τον περασμένο χρόνο, της επιχείρησης έρευνας και διάσωσης της ιταλικής ακτοφυλακής Mare Nostrum.

(Με πληροφορίες ΑΠΕ-ΜΠΕ)

Sponsored Post