ΔΙΕΘΝΕΣ
09/06/2015 10:25 EEST

Έρευνα των ΗΠΑ: Οι μαθητές είναι αδύνατον να χρησιμοποιούν το κινητό τους, ενώ διαβάζουν

A few young women sit on the ground in Dundas Square using their cell phones. Yonge and Dundas Square

More at:
<a href="http://www.OrangeGreenBlue.net" rel="nofollow">www.OrangeGreenBlue.net</a>
Kat Northern Lights Man/Flickr
A few young women sit on the ground in Dundas Square using their cell phones. Yonge and Dundas Square More at: <a href="http://www.OrangeGreenBlue.net" rel="nofollow">www.OrangeGreenBlue.net</a>

Οι ερευνητές βρήκαν ότι οι μαθητές που στέλνουν και λαμβάνουν μηνύματα, καθώς διαβάζουν, έχουν χαμηλότερους βαθμούς στα τεστ και είναι λιγότερο αποτελεσματικοί σε εργασίες, όπως η λήψη σημειώσεων. Η μελέτη εξέτασε πώς η γενιά των «αδηφάγων texters» θα μπορούσε να επηρεαστεί από πολλούς και διάφορους online αντιπερισπασμούς. Διαπιστώθηκε ότι όταν οι μαθητές δεν χρησιμοποιούν κινητά τηλέφωνα, είναι καλύτεροι στο να θυμηθούν διάφορες πληροφορίες.

Με την περίοδο των εξετάσεων σε εξέλιξη, η έρευνα από επιστήμονες στο Πανεπιστήμιο του Οχάιο, το Δημόσιο Πανεπιστήμιο του Ιλινόις και το Πανεπιστήμιο της Νεμπράσκα μπορεί να επέμβει στους οικογενειακούς διαξιφισμούς, σχετικά με το αν οι έφηβοι μπορούν πραγματικά να μάθουν την ίδια στιγμή, που χρησιμοποιούν διάφορες ηλεκτρονικές συσκευές.

Η μελέτη, Κινητά Τηλέφωνα στην Τάξη: εξετάζοντας τις επιπτώσεις των γραπτών μηνυμάτων, το Twitter και το περιεχόμενο μηνυμάτων στο Student Learning, πραγματοποίησε μια σειρά δοκιμών σε 145 προπτυχιακούς φοιτητές. Στόχος ήταν να διαπιστωθεί πόσο καλά θα μπορούσαν οι νέοι να φέρουν εις πέρας μια εργασία, όπως το να παρακολουθήσουν μια διάλεξη σε βίντεο, στη συνέχεια να κρατήσουν σημειώσεις και να απαντήσουν σε ερωτήσεις, ενώ έρχονται αντιμέτωποι με μια σειρά διακοπών από τα κινητά τους τηλέφωνα που ειναι συνδεδεμένα στο ίντερνετ.

Κινητά και φορητές συσκευές έχουν πλέον τόσο έντονη παρουσία στη ζωή των νέων και οι ερευνητές ήθελαν να δουν πόσο οι φοιτητές θα μπορούσαν πραγματικά να μελετήσουν την ίδια στιγμή που ασχολούνται με το διαδίκτυο. Μεταξύ των προπτυχιακών στις ΗΠΑ, η μελέτη λέει ότι είναι αρκετά κοινό για τους φοιτητές να χρησιμοποιούν τα κινητά τηλέφωνα σε τάξεις και σε διαλέξεις, καθώς και όταν μελετούν στο σπίτι.

«Καθώς οι φορητές συσκευές είναι αναπόσπαστο κομμάτι του σπουδαστή στο κολέγιο, το πρόβλημα κατά πάσα πιθανότητα θα συνεχίσει να αποτελεί σημαντικό εμπόδιο», λέει η μελέτη, των Jeffrey Kuznekoff, Stevie Munz και Scott Titsworth. Η έρευνα έδειξε στους φοιτητές μαθήματα σε βίντεο, χρησιμοποιώντας κινητά τηλέφωνα με διάφορους τρόπους, όπως κάνοντάς τους ερωτήσεις που σχετίζονται με την κοινωνική τους ζωή ή στέλνοντας ένα σύνδεσμο σε μια φωτογραφία ή θέτοντας μια ερώτηση σχετικά με τη διάλεξη.

Οι φοιτητές παρακολούθησαν επίσης την ίδια διάλεξη χωρίς διακοπές. Όταν εξετάστηκαν για την ικανότητά τους να θυμούνται πληροφορίες και ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, υπήρχαν σημαντικά καλύτερα αποτελέσματα για όσους είχαν «αποχή» από τη χρήση κινητών συσκευών. Μέρος της εξέτασης εξέτασε επίσης κατά πόσο τα μηνύματα κειμένου ή tweets συγκεκριμένα για το τι έδειχνε το βίντεο θα έκαναν τη διαφορά και αυτό είχε πολύ λιγότερη αρνητική επίδραση από τις «άσχετες» πληροφορίες, όπως είναι το τι θα κανονίσουν για το βράδυ.

Υπάρχουν υποστηρικτές της ενσωμάτωσης των κινητών τηλεφώνων στα πλαίσια του μαθήματος και άλλοι που θέλουν την πλήρη απαγόρευσή τους.«Ίσως μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτές στον 21ο αιώνα στις τάξεις των κολλεγίων είναι ο αγώνας της διατήρησης του ενδιαφέροντος των μαθητών, ενώ εκείνοι παραμένουν συνδεδεμένοι με τον έξω κόσμο μέσω κινητών συσκευών τους», λένε οι ερευνητές.

Υπήρξαν συζητήσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο σχετικά με το αν θα πρέπει να επιτρέπονται τα κινητά στο σχολείο.

Τον περασμένο μήνα, μια μελέτη που δημοσιεύθηκε από το London School of Economics, μελέτησε σχολεία σε τέσσερις αγγλικές πόλεις και σύμφωνα με τις βαθμολογίες του τεστ, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι αυξήθηκε κατά περισσότερο από 6% σε εκείνα απαγόρευσαν τα κινητά τηλέφωνα.

Οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι ήταν μαθητές χαμηλών επιδόσεων, που ήταν πιο πιθανό να αποσπαστεί η προσοχή τους από τα κινητά τηλέφωνα.

(Πηγή: ΒΒC)