ΔΙΕΘΝΕΣ
02/11/2015 12:34 EET | Updated 02/11/2015 21:15 EET

Η Κίνα θέλει να κατακτήσει τους αιθέρες. Αποκαλυπτήρια για το πρώτο κινεζικής κατασκευής επιβατικό αρεροσκάφος

Η Κίνα τώρα βάζει στόχο την κατάκτηση των αιθέρων. Ο ασιατικός γίγαντας φαίνεται αποφασισμένος να αναπτύξει τον τομέα της αεροναυπηγικής και να αποκτήσει μια θέση αντάξια του μεγέθους της πλάι στους κολοσσούς, Boeing και Αirbus και το πρώτο βήμα έγινε με την παρουσίαση του πρώτου επιβατικού αεροσκάφους.

Το C919, το μακρόστενο, δικινητήριο τζετ, μήκους 39μ και με δυνατότητα φιλοξενίας 168 επιβατών αποκαλύφθηκε με κάθε μεγαλοπρέπεια τη Δευτέρα όταν μια βαριά κόκκινη κουρτίνα, πίσω από τη οποία «κρυβόταν», παραμέρισε για να κάνει την εμφάνισή του το αεροσκάφος.

c919 china november 2015

Το «καμάρι» της Κίνας που έχει εμβέλεια 5.555χιλ αναμένεται να εκτελέσει την πρώτη του δοκιμαστική πτήση το 2016 ενώ στόχος της κατασκευάστριας εταιρείας- πρόκειται για την κρατική Commercial Aircraft Corporation of China (COMAC) με έδρα τη Σαγκάη- είναι να ανταγωνιστεί τα A320 της Airbus και 737 της Boeing στην αγορά αεροπλάνων μονού διαδρόμου.

Η κατασκευή του αεροσκάφους ξεκίνησε το 2008 ενώ βάσει του νέου χρονοδιαγράμματος- αφού τα προηγούμενα deadline δεν κατέστη εφικτό να τηρηθούν- αναμένεται να κάνει τις πρώτες εμπορικές πτήσεις του το 2019.

Στο βίντεο που ακολουθεί, μπορείτε να δείτε την διαδικασία κατασκευής του C919 σε μόλις...140 δευτερόλεπτα.

Σημειώνεται πως η κατασκευάστρια εταιρεία έχει ήδη δεχθεί περισσότερες από 517 παραγγελίες από συνολικά 21 πελάτες που όμως στην συντριπτική τους πλειοψηφία είναι κινεζικές εταιρείες και ως ένα βαθμό ελέγχονται από το κράτος. Για την κατασκευή του αεροσκάφους η COMAC αναγκάστηκε να απευθυνθεί σε δυτικές εταιρείες για την αγορά συστημάτων όπως στις Honeywell, Rockwell Collins και Hamilton Sunstrand ενώ οι κινητήρες κατασκευάζονται από την κοινοπραξία της General Electric- και την γαλλική Safran.

c919 china november 2015

Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Boeing, η ζήτηση για επιβατικά αεροπλάνα στην Κίνα τις επόμενες δύο δεκαετίες θα φτάσει τα 5.580 τζετ συνολικού κόστους 780 δισ. δολαρίων.

Στην Κίνα δραστηριοποιείται ακόμη μια κρατική εταιρεία που έχει κατασκευάσει ένα αεροπλάνο 78 έως 90 θέσεων για εσωτερικές πτήσεις, το ARJ, το οποίο στοχεύει να ανταγωνιστεί μοντέλα της βραζιλιάνικης Embraer και της καναδικής Bombardier. Όμως δεν έχει ακόμη ολοκληρώσει τις δοκιμές και δεν έχει λάβει την απαραίτητη πιστοποίηση για πτήσεις στις ΗΠΑ.

Photo gallery C919 CHINA See Gallery

Sponsored Post