LIFE
27/03/2016 04:53 EEST | Updated 27/03/2016 08:14 EEST

7 διατροφικές συνήθειες που πρέπει να «κόψετε»

A man eats junk food
Westend61 via Getty Images
A man eats junk food

Εάν είστε στην κατηγορία των ανθρώπων που αναρωτιέστε γιατί δεν χάνετε κιλά, ενώ προσπαθείτε και προσέχετε τη διατροφή σας, τότε σημαίνει ότι μάλλον δεν έχετε βγάλει από τη ζωή σας ορισμένες κακές συνήθειες που σας κρατούν πίσω. Ποιες είναι αυτές;

Πίνετε πολύ συχνά

Το ποτό δημιουργεί ένα φαινόμενο «ντόμινο», αφού έπειτα από μερικά ποτάκια, οι αντιστάσεις μειώνονται και η όρεξη για φαγητό αυξάνεται. Ο συνδυασμός αυτός, μαζί με τις θερμίδες που περιέχουν τα αλκοολούχα ποτά και κοκτέιλ, έχουν ως αποτέλεσμα να επιβαρύνετε τον οργανισμό σας με επιπλέον θερμίδες. Κάτι τέτοιο συμβαίνει πιο συχνά από όσο νομίζετε, αφού οι περισσότεροι άνθρωποι υποτιμούν το πόσο αλκοόλ καταναλώνουν μέσα στην εβδομάδα. Το θετικό είναι ότι αν ανήκετε σε αυτή την κατηγορία, μόλις μειώσετε ή κόψετε το ποτό θα δείτε αμέσως το δείκτη της ζυγαριάς να πέφτει.

Τρώτε φαγητά διαίτης

Τα φαγητά που φέρουν την ταμπέλα «διαίτης» είναι συνήθως γεμάτα από συντηρητικά και δεν είναι και πάντοτε τόσο ευχάριστα για να τα καταναλώσει κανείς. Αντίθετα, είναι πολλές φορές εθιστικά και δημιουργούν έντονο αίσθημα πείνας, ακόμα κι αν έχετε μόλις φάει. Τα φαγητά αυτά είναι επεξεργασμένα και καταλήγετε να λαμβάνετε περισσότερες θερμίδες από όσες θα είχατε λάβει αν ετοιμάζατε μόνοι σας ένα κανονικό γεύμα.

Υπερτιμάτε τα «υγιεινά φαγητά»

Είναι υπέροχο να τρώτε λαχανικά, όσπρια, φρούτα και σαλάτες, αφού αποτελούν υγιεινές επιλογές. Ακόμα και με αυτές τις υγιεινές επιλογές, όμως, δεν πρέπει να το παρακάνετε. Για να αποφύγετε να συμβεί κάτι τέτοιο, «ακούστε» το σώμα σας και τις ενδείξεις για το αν πεινάτε ή όχι και ρυθμίστε τις μερίδες σας αναλόγως.

Παραλείπετε γεύματα;

Αυτό σίγουρα το έχετε ακούσει ξανά. Τρώγοντας λιγότερα γεύματα οδηγείτε τον οργανισμό σας να κάνει λιγότερες καύσεις, ενώ αυξάνετε και τις πιθανότητες να έχετε ένα περιστατικό υπερφαγίας την νύχτα, που μπορεί να χαλάσει όλη σας την προσπάθεια. Πολλές έρευνες έχουν δείξει ότι δεν έχουν σημασία μόνο οι συνολικές θερμίδες που λαμβάνετε, αλλά και το πότε τρώτε. Ένας καλός κανόνας είναι να τρώτε τα μεγαλύτερα γεύματα πριν από την πιο δραστήρια ώρα της ημέρας σας.

Μετράτε τις θερμίδες

Μπορεί η ποιότητα και η χρονική στιγμή που λαμβάνετε τις θερμίδες είναι σημαντικοί παράγοντες για την απώλεια βάρους, η ευλαβική μέτρηση των θερμίδων μπορεί να σας γυρίσει μπούμερανγκ. Έρευνα διαπίστωσε ότι η μέτρηση των θερμίδων αγχώνει τις γυναίκες και το άγχος, ως γνωστόν, αυξάνει την κορτιζόλη στον οργανισμό, κάτι που οδηγεί σε αύξηση της επιθυμίας για φαγητό.

Αποκλείετε από την διατροφή σας καλά λιπαρά

Εδώ και πολλά χρόνια, υπάρχει η άποψη ότι τα λιπαρά παχαίνουν, αν και τα τελευταία χρόνια έχει γίνει μία στροφή που προσπαθεί να φέρει και πάλι τα λιπαρά στην καθημερινή μας διατροφή. Εάν ανήκετε κι εσείς στην κατηγορία των ανθρώπων που φοβούνται να φάνε αβοκάντο ή ξηρούς καρπούς, να έχετε υπόψη σας ότι τα καλά λιπαρά, όχι μόνο κάνουν καλό στην υγεία σας, αλλά βοηθούν και στην διατροφή σας, αφού ενισχύουν τον μεταβολισμό και σας κάνουν να νιώθετε πιο χορτάτοι.

Τρώτε συναισθηματικά

Πολλοί είναι εκείνοι που τρώνε επειδή βαριούνται, έχουν άγχος ή είναι θυμωμένοι. Από μικρή ηλικία μαθαίνουμε να συνδέουμε το φαγητό με τα συναισθήματά μας. Έχουμε μάθει να επιβραβεύουμε τον εαυτό μας όταν κάνουμε κάτι καλό ή να χρησιμοποιούμε το φαγητό ως παρηγοριά αν νιώθουμε άσχημα. Είναι ένα μοτίβο που όσο πιο γρήγορα το εντοπίσουμε, τόσο πιο εύκολα θα καταφέρουμε να σπάσουμε τον φαύλο κύκλο.

Το άρθρο αυτό δημοσιεύτηκε αρχικά στην αμερικανική έκδοση της HuffPost.