ΔΙΕΘΝΕΣ
19/05/2016 08:20 EEST | Updated 19/05/2016 09:33 EEST

Διοικητής ΥΠΑ για EgyptAir: «Ο πιλότος δεν απαντούσε στα σήματα μας. Εμείς ειδοποιήσαμε τους Αιγύπτιους, εκείνοι δεν γνώριζαν τίποτα»

Τις στιγμές που προηγήθηκαν πριν την εξαφάνιση του στίγματος του αεροσκάφους της EgyptAir περιέγραψε ο διοικητής της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας Κωνσταντίνος Λιτζεράκος.

«Κατά πάγια τακτική όταν ένα αεροσκάφος αλλάζει FIR οι ελεγκτές από το FIR από το οποίο φεύγει επικοινωνούν με τον πιλότο για να τον ενημερώσουν ότι πλέον θα επικοινωνεί με τις υπηρεσίες που καλύπτουν τον επόμενο εθνικό εναέριο χώρο. Έτσι έκαναν και οι δικοί μας ελεγκτές αλλά ο πιλότος της EgyptAir δεν ανταποκρινόταν» περιέγραψε τι συνέβη ο κ. Λιτζεράκος.

«Ο ελεγκτής συνέχισε να επιμένει για να επικοινωνήσει αλλά χωρίς αποτέλεσμα με την πτήση. Στις 3:29 τα ξημερώματα και ενώ το αεροσκάφος βρισκόταν εντός του FIR Καΐρου το αεροσκάφος χάθηκε από τα ραντάρ» συνέχισε.

«Εμείς ειδοποιήσαμε τους Αιγύπτιους, εκείνοι δεν γνώριζαν τίποτα» πρόσθεσε.

Περιγράφοντας την πορεία του αεροσκάφους πριν την εξαφάνισή του από τα ραντάρ ο κ. Λιτζεράκος είπε ότι 2:55 το Airbus A320 μπήκε στο ελληνικό FIR και πετούσε στα 37.000 πόδια. «Πάνω από τη νήσο Κέα το κέντρο περιοχής Αθηνών μίλησε με τον πιλότο και από αυτόν δεν δηλώθηκε κάποιο πρόβλημα» περιέγραψε τι συνέβη ο κ. Λιτζεράκος.

Ήταν μια συνηθισμένη πτήση, τι συνέβη μετά δεν μπορώ να το ξέρω κατέληξε ο διοικητής της ΥΠΑ.

Αναλυτικά, η ανακοίνωση της ΥΠΑ, έχει ως εξής:

«Η πτήση MSR 804, A320 των Αιγυπτιακών Αερογραμμών, που εκτελούσε το δρομολόγιο Παρίσι-Κάιρο εισήλθε στο FIR Αθηνών στις 02:24 πμ τοπική ώρα. Αναγνωρίσθηκε και εξουσιοδοτήθηκε από τον αρμόδιο ελεγκτή εναερίου κυκλοφορίας, για την πορεία της πτήσης του. Στις 02:48 πμ μεταβιβάζεται στον επόμενο τομέα ελέγχου και εξουσιοδοτείται από τον αρμόδιο ελεγκτή, για το σημείο εξόδου από το FIR Αθηνών. Ο πιλότος ήταν ευδιάθετος και ευχαρίστησε στα ελληνικά.

Στις 03:27 πμ το Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθηνών προσπάθησε να επικοινωνήσει με το αεροσκάφος για μεταβίβαση επικοινωνίας και ελέγχου από το FIR Αθηνών στο FIR Καΐρου. Παρά τις επανειλημμένες κλήσεις το αεροσκάφος δεν ανταποκρίθηκε, οπότε ο ελεγκτής εναερίου κυκλοφορίας κάλεσε στη συχνότητα κινδύνου, χωρίς απόκριση από την πλευρά του αεροσκάφους. Στις 03:29 βρίσκεται πάνω στο σημείο εξόδου. Στις 03:29:40 πμ χάνεται το στίγμα του αεροσκάφους από το ραντάρ περίπου 7 ΝΜ νότια/νοτιοανατολικά από το σημείο ΚUMBI, εντός του FIR Καΐρου. Άμεσα ζητήθηκε η συνδρομή των ραντάρ της Πολεμικής Αεροπορίας για πιθανό εντοπισμό στόχου, χωρίς αποτέλεσμα. Στις 03:45 πμ ενεργοποιήθηκαν οι διαδικασίες έρευνας και διάσωσης μέσω ΕΚΣΕΔ, ΕΚΑΕ και ΚΕΝΑ, με παράλληλη ενημέρωση του Κέντρου Ελέγχου Περιοχής Καΐρου».